نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

Xbox Series X امکان ادامه روند بازی حتی بعد از ریبوت کنسول را به بازیکنان می‌دهد

ویژگی Instant-Resume کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس، امکان ادامه‌ی روند بازی را حتی در صورت عدم ذخیره سازی و راه‌اندازی مجدد کنسول برای بازیکنان فراهم می‌کند.

مایکروسافت در روزهای اخیر تقریباً تمامی ویژگی‌ها و قطعات سخت افزاری کنسول جدید خود را معرفی کرده که حالا جدیدترین مورد آن، به امکان ادامه‌ی روند بازی‌های ذخیره نشده حتی بعد از راه‌اندازی مجدد کنسول یا جابه‌جایی بین بازی‌ها اختصاص دارد.

این خبر مهم از طریق پادکست جدید وبسایت The Verge با اجرای لری هرب (Larry "Major Nelson" Hyrb) از مایکروسافت منتشر شده که در آن رئیس بخش ایکس‌باکس لایو مایکروسافت، درباره ویژگی‌های کنسول نسل جدید این شرکت صحبت می‌کند. هرب در خلال صحبت‌های خود می‌گوید:

من به‌ خاطر نصب یک سری آپدیت‌های سیستمی مجبور به راه‌اندازی مجدد کنسول بودم و وقتی که بعد از نصب، مجدداً بازی را اجرا کردم، بازی دقیقاً از جایی که آخرین بار در آن حضور داشتم شروع شد. در واقع جریان بازی حتی بعد از ریبوت کنسول نیز قابل پیگیری بود. این ویژگی فوق‌العاده خوبی به نظر می‌رسد.

بسیاری از گیمرها تاکنون تجربه این اتفاق ناخوشایند را داشته‌اند که بعد از یک خروج ناخواسته از بازی و عدم ذخیره‌ی پیشرفت در جریان بازی، مجبور به طی یک مسیر طولانی و تکراری برای رسیدن به محلی که آخرین بار در آن حضور داشتند، شده‌اند. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت از چه تکنولوژی برای حل این مشکل قدیمی استفاده کرده است اما خود لری هرب، این ویژگی را «Instant-Resume» نامیده و به نظر می‌رسد که این ویژگی به طور قطع در کنسول‌های نسل جدید وجود خواهد داشت.

Xbox Series X / ایکس باکس سری ایکس

یکی دیگر از افرادی که در این پادکست به گفتگو با Hyrb می‌پرداخت، جیسون رونالد (Jason Ronald) رئیس بخش مدیریت برنامه‌ریزی مایکروسافت بود که به یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز ایکس باکس سری ایکس اشاره کرده که به طور ویژه، توجه علاقه‌مندان به موسیقی و جلوه‌های صوتی بازی‌ها را به خود جلب خواهد کرد. رونالد در ادامه‌ی صحبت‌های هرب اضافه می‌کند:

حالا و بعد از معرفی سخت‌افزار ارتقاء یافته‌ی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس که مبتنی بر یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کنسول‌های نسل جدید موسوم به رهگیری پرتو (Ray-Tracing) طراحی شده است، می‌توانیم سناریوهای جدیدی از جمله نورپردازی واقع‌گرایانه و نمایش بهتر بازتاب نور از سطوح مختلف را در بازی‌ها اجرا کنیم. اما یکی از مواردی که قبلاً به آن اشاره نشده، امکان استفاده از این ویژگی سخت‌افزاری در ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی از جمله جلوه‌های ویژه‌ی صوتی یا رهگیری صوتی پرتو است.

این اخبار در شرایطی منتشر می‌شوند که خبرگزاری‌های مختلف اینترنتی هنوز درگیر اطلاعاتی هستند که فیل اسپنسر درباره ویژگی‌های سخت افزاری و قابلیت‌های کنسول جدید ایکس‌باکس فاش کرد. ‌Backward Compatibility و قدرت ۱۲ ترافلاپس پردازنده گرافیکی از ویژگی‌هایی است که در کنسول جدید مایکروسافت گنجانده شده است.

نظر شما درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های سخت افزاری کنسول جدید مایکروسافت چیست؟ آیا ایکس‌باکس می‌تواند عدم موفقیت مورد انتظار مایکروسافت در نسل‌های اخیر را جبران کرده پیروز میدان رقابت با رقیب سنتی خود لقب بگیرد؟


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده