نویسنده: تیم زومجی
// سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۱

نبرد ابرقهرمانان: لکس لوثر در مقابل تانوس

تانوس یا لکس لوثر؛ یکی از این دو با رای شما به مرحله بعدی نبرد ابرقهرمانان خواهد رسید. همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت لکس لوثر از دنیای دی‌سی با تانوس از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶:۴۵ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

تانوس

لوکیوقتی صحبت از یک شخصیت شرور می‌شود، نگاه مخاطب به دو سمت می‌رود. شخصیت‌هایی که ازنظر زور و بازو و همچنین پول حرف اول را می‌زنند و شخصیت‌هایی که باهوش هستند. در میان شخصیت‌های ضدقهرمانی مارول، تانوس را می‌توان یک از باهوش‌ترین و همچنین قدرتمندترین کاراکترها دانست. شخصی که برای جلب توجه بانوی مرگ مدام در حال افزایش قدرت خود است. مدام سعی می‌کند سیاره‌های مختلف را غارت کند تا بتواند خود را به‌عنوان یک قدرت برتر، به جهانیان نشان دهد. تانوس در طول زندگی خود نه از سمت خانواده سختی دیده است و نه اینکه پدرش او را کتک زده و از خانه بیرون کرده است، بلکه ظاهر متفاوت تانوس به‌خاطر ژن دویانت‌ها باعث طرد شدن او از اطرافیان شده است.

تانوس فرزند عالارس و سوی-سان جاودان است که در زمان بچگی در معرض ژن دویانت‌ها قرار گرفت. ازاین‌رو او شبیه‌به یک جهش یافته در میان تایتانی‌ها بود و از همان زمان رنگ پوست تانوس به بنفش تغییر پیدا کرد. رفته رفته و با بیشتر شدن قدرت‌های تانوس و کسب قدرت‌های جدید به‌خاطر ژن دویانت‌ها، به قدرتمند‌ترین تایتان تبدیل شد. این مورد باعث شد تا دوستان و سایر تایتانی‌ها او را طرد کنند. بااینکه برادر تانوس به او لطف و محبت زیادی را نشان می‌داد، اما نگاه ویژه سایر مردم به اروس باعث شد تا تانوس به یک فرد کاملا ترد شده تبدیل شود. تانوس پس آشنا شدن با بانوی مرگ، سالیان سال دوستی خود را با وی ادامه داد و یک عشق تاریک میان این دو شخص شکل گرفت.

تانوس برای کسب رضایت بانوی مرگ و افزایش قدرت خود در زمینه هنرهای سیاه، به کهکشان‌های مختلف حمله‌ور شد و با غارت کردن آن‌ها به‌قدرت خود افزود. دراین‌میان آموخت که دانش، مهم‌ترین قدرت یک انسان است و زمانی‌که قدرت کافی را داشته باشد، می‌تواند فرمانروای تمامی موجودات زنده باشد. ازاین‌رو تانوس به‌دنبال سنگ‌های بی‌نهایت رفت و آن‌ها را با هوش و ذکاوت خود از چنگال صاحبان آن‌ها خارج کرد. پس از اینکه متوجه نحوه استفاده از آن‌ها شد، سنگ‌های بی‌نهایت را روی دستکش آهنی بی‌نهایت قرار داد تا نهایت قدرت را کسب کند. این ۶ سنگ به وی قدرت کنترل زمان، فضا، قدرت، واقعیت، ذهن و روح را می‌دادند و برای شخصی مثل تانوس که تشنه‌ی قدرت و به‌رخ کشیدن آن بود، دستکش آهنی همانند یک الماس با ارزش برای یک دزد می‌درخشید.

استفاده از دستکش آهنی بی‌نهایت و سنگ‌های بی‌نهایت باعث شد تا تمامی قهرمان‌ها تیم بزرگی را تشکیل دهند تا تانوس را متوقف کنند. ازطرفی تانوس قصد داشت با کسب این دستکش بانوی مرگ را هیجان‌زده کند که متوجه شد او اصلا به کارهای تانوس اهمیتی نمی‌دهد و تحت تاثیر قرار نگرفته است. خشم و عصبانیت تانوس از این اتفاق‌ها سبب شد تا نتواند جنگ را به‌درستی مدیریت کند و در انتها به‌عنوان بازنده نهایی جنگ معرفی شد. درواقع غرور تانوس و جاه‌طلبی‌های بی‌حد و مرزش باعث این اتفاقات شده بودند. تانوس تصمیم گرفت مجددا پیش بانوی مرگ برگردد و به او خدمت کند که طولی نکشید به یک مزرعه رفت تا زندگی عادی داشته باشد، اما همه می‌دانیم که تانوس شخصی نیست که بتواند در آرامش و صلح زندگی کند. تانوس ضد قهرمانی است که همیشه قدرت طلب است، اما حس می‌کند ارزش این همه قدرت را ندارد و در هر اتفاقی که بازنده بوده، افکار او علت اصلی شکست بوده است.

لکس لوثر

راس الغول

اینکه بدون هیچ قدرتِ فراطبیعی برای سوپرمن، یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانانِ تاریخ کامیک‌بوک‌ها شاخ و شانه بکشی واقعا دل و جرات می‌خواهد و لکس لوثر آن را دارد. لکس لوثر جواب این سوال است که چه می‌شد اگر بروس وین به عنوان یک میلیاردرِ باهوش تبدیل به یک جنایتکار می‌شد؟ در نتیجه او از ثروت و ذکاوتِ تمام‌عیارش برای ساختنِ لباس‌های زرهی، روبات‌ها، سلاح‌های پیشرفته، قدرت‌های فرابشری خودساخته، کلون‌سازی از خودش، هدایتِ کمپین‌های سیاسی قلابی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌کرد. اگرچه لکس لوثر کارش را به عنوان یک دانشمندِ دیوانه‌‌ی کلیشه‌ای که برای سوپرمن دردسر درست می‌کرد آغاز کرد، اما به مرور زمان اورجین استوری‌اش بهبود پیدا کرد و او را به شخصیتِ پیچیده‌تر و قابل‌درک‌تری تبدیل کرد. عمیق‌ترین نسخه‌ی لکس لوثر را می‌توانیم در کامیکِ «سوپرمن آل استار» به قلم گرنت موریسون پیدا کنیم که تمام ویژگی‌های تاریخِ لوثر را گردآوری کرده است؛ یک کارخانه‌دارِ میلیاردر که مهارتِ فوق‌العاده‌ای در ساختِ رُبات دارد و با اعتقاداتِ دیکتاتوری‌اش باور دارد که شکست دادنِ سوپرمن بزرگ‌ترین مدرکی که برای اثباتِ برتری و هوشش به عنوان بهترین موجودِ دنیا نیاز دارد است. اگرچه خودِ سوپرمن هم اذعان می‌کند که اگر لکس از هوشش برای اهدافِ خوب استفاده می‌کرد، به شخصِ مفیدی تبدیل می‌شد. اما هدفِ لکس بیش از اینکه نجاتِ دنیا باشد، خراب کردنِ سوپرمن به عنوانِ الگوی اشتباهِ مردم دنیا است.

چیزی که لکس لوثر را عمیقا از سوپرمن متنفر می‌کند این است که باور دارد سوپرمن تلاش‌های او برای خودساختگی را بی‌معنا می‌کند و جلوی پیشرفتِ بشریت را می‌گیرد. لکس به‌طرز «فردریک نیچه»‌واری به شکوفا کردنِ قابلیت‌های نهفته‌ی انسان به وسیله‌ی اراده‌ی خالص اعتقاد دارد. لکس در طول زندگی‌اش برای تبدیل شدن به یکی از قوی‌ترین کارخانه‌داران و صاحبانِ صنایعِ سراسر دنیای دی‌سی جنگیده است. اما هر چیزی که لکس دارد در برابر سوپرمن به چشم نمی‌آید. چیزی که لکس را عصبانی می‌کند این است که اگرچه سوپرمن می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد و اگرچه می‌تواند هر طوری که خودش خواست زندگی کند، اما او دنباله‌روی اعتقاداتی است که توسط موجوداتی ضعیف‌تر از خودش در او نهادینه شده است. سوپرمن در حالی از همه نظر یک موجود فرابشری است که دنباله‌روی کَدهای اخلاقی انسان‌هایی که از لحاظ هوشی و فیزیکی پایین‌تر از او قرار می‌گیرند است.

لکس لوثر در حالی برای درهم‌شکستنِ محدودیت‌های بشریت و پشت سر گذاشتنِ بشریت با اراده‌ی خودش تلاش می‌کند که تماشای سوپرمن در حالی که در چارچوب محدودیت‌های خوب و بدِ انسان‌ها فعالیت می‌کند عصبانی‌اش می‌کند. سوپرمن از نگاهِ لکس لوثر مایه‌ی آبروریزی و ننگِ موجوداتِ فرابشری‌ای مثل خودش است. همچنین لکس از این عصبانی است که اگرچه او نماینده‌ی نهایتِ قابلیت‌های شکوفاشده‌ی بشریت است، اما تمام دستاوردهایش در مقایسه با سوپرمن به چشم نمی‌آید. مخصوصا با توجه به اینکه قدرت‌های سوپرمن حاصلِ اراده‌ی خالصش نیست، بلکه حاصلِ سقوط تصادفی‌اش روی سیاره‌ی زمین است. تنفرِ لکس لوثر از خشم او از این نکته سرچشمه می‌گیرد که اگر این بیگانه روی زمین سقوط نمی‌کرد، او به عنوان بزرگ‌ترین مردِ تاریخ شناخته می‌شد. لکس لوثر نه تنها باور دارد که تکیه کردنِ مردم به سوپرمن، بشریت که او هم جزیی از آن است را تضعیف می‌کند، بلکه واقعا باور دارد که سوپرمن برای تصاحبِ دنیا تلاش خواهد کرد. چون این دقیقا همان کاری است که خودِ لوثر در صورتِ داشتنِ قدرت‌های سوپرمن انجام می‌داد. به عبارت دیگر لکس لوثر نماینده‌ی قابل‌لمسِ درگیری‌های درونی همه‌ی ما با قدرت و تنفر و خشم در اکستریم‌ترین حالتِ خودش است. او نماینده‌ی اراده‌ی بشری است که اگر با انگیزه‌ی بد فعال شود، کارهای بزرگ اما وحشتناکی می‌تواند انجام بدهد.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین تانوس و لکس لوثر انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده