نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

سریال Watchmen در زمره آثار Limited Series قرار گرفت

شبکه‌ی HBO سریال Watchmen را در دسته‌ی Limited Series قرار داد تا نمای بهتری از سریال و دنباله‌های آتی آن ارائه کند.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه‌ی HBO سریال Watchmen (نگهبانان) را از دسته‌ی سریال‌های درام خارج کرد و آن را در زمره‌ی آثار Limited Series قرار داد. معمولاً آثاری طولانی‌تر از مینی سریال ها که داستان آن‌ها در آخرین قسمت فصل به پایان می‌رسد، در دسته‌ی Limited Series قرار می‌گیرند. به گزارش ورایتی، دسته‌ی تازه امکان رقابت سریال در شاخه‌های دیگری را در فصل جوایز فراهم می‌کند و تطابق بیشتری با سخنان قبلی دیمون لیندلوف، خالق و شورانر سریال خواهد داشت. لیندلوف پیش از این در پاسخ به این سوال که آیا سریال Watchmen ادامه می‌یابد، گفت:

به این سادگی نمی‌توان چنین چیزی گفت و به عقیده‌ی من کمی ساده‌لوحانه است اگر بگوییم هرگز به این کار برنمی‌گردم. با اینکه شاید این صحبت‌های من کمی متکبرانه به نظر برسد، اما به‌هیچ‌وجه دوست ندارم که بگویم دوباره به‌سراغ سریال Watchmen نخواهم رفت و ناگهان دو سال آینده خلاف این مورد ثابت شود. بااین‌حال می‌توانم قاطعانه بگویم که تمام ایده‌هایمان برای سریال «نگهبانان» را به تصویر کشیدیم و در این ۹ قسمت شاهد همه‌ی آن‌ها بودید. به‌ بیان بهتر چیزی باقی نمانده است که آن را برای فصل بعد ذخیره کنیم. هر کاری که می‌خواستیم در این فصل انجام دادیم و براین‌اساس حداقل فعلاً از دید من چیز بیشتری برای ارائه وجود ندارد. البته این را هم می‌دانم که Watchmen مجموعه‌ای بزرگ‌تر از یک شخص خاص مثل من است. این مجموعه به‌مدت ۳۰ سال بدون حضور من هم به حیاتش ادامه داده است و بعد از من هم مسیر خودش را دنبال خواهد کرد. البته اینکه می‌گویم فعلاً ایده‌ی دیگری در مورد Watchmen ندارم، به این معنا نیست که علاقه‌ای به دنبال‌کردن ماجراهای بعدی آن ندارم. اتفاقا برعکس، اشتیاق زیادی برای دیدن آثار بعدی آن دارم و شاید حتی به نوعی بتوان گفت که این ۹ قسمت باعث اطلاع همه از پتانسیل بالای این مجموعه شده است و عده‌ی دیگری بعدها به‌سراغ روایت داستان‌های جدیدی از آن بروند، اما فعلاً ایده‌ی دیگری برای آن ندارم. شاید کار Watchmen در همین‌جا به پایان برسد و تا ابد از آن به‌عنوانِ یک سریال کوتاه یاد شود، اما شاید هم ادامه پیدا کند. به‌هرشکل من ترجیح می‌دهم این فصل سریال را اثری کامل بدانم که داستان خود را در طول ۹ قسمت از ابتدا تا انتها روایت کرده و قولی هم بابت ادامه‌ی آن به بینندگان نداده است.

Watchmen

با اینکه همچنان می‌توان به ادامه‌ی سریال Watchmen امیدوار بود، اما کیسی بلویز، مدیر برنامه‌های شبکه‌ی اچ‌بی‌او پیش از این گفت که «تولید فصل دوم سریال بدون لیندلوف بعید به نظر می‌رسد». شبکه‌ی اچ‌بی‌او در بیانیه‌ی جدیدی راجع‌به قرارگیری سریال «نگهبانان» در دسته‌ی Limited Series اظهار داشت:

ما پس از گفت‌وگو با تهیه‌کنندگان احساس کردیم که دسته‌ی Limited Series نمای دقیق‌تری از سریال Watchmen و هرگونه دنباله‌ی احتمالی آن در آینده را ارائه می‌کند.

سریال Watchmen اثری ابرقهرمانی با اقتباس از یک مجموعه کمیک ۱۲ قسمتی با همین نام از آلن مور به‌حساب می‌آید که توسط دیمون لیندلوف خلق شده است. این سریال دومین اقتباس از کمیک «نگهبانان» پس از فیلم Watchmen به کارگردانی زک اسنایدر است که در سال ۲۰۰۹ اکران شد و با بودجه‌ی ۱۳۰ میلیون دلاری توانست ۱۸۵.۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. فصل اول این سریال پاییز امسال از شبکه‌ی اچ‌بی‌او روی آنتن رفت و با تحسین گسترده‌ای از سوی منتقدان مواجه شد. رجینا کینگ، دان جانسون، تیم بلیک نلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تام میسون، ندرو هاوارد و جرمی آیرونز از بازیگرانی بودند که در فصل اول سریال Watchmen نقش‌آفرینی کردند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده