// سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

نسخه ایکس باکس وان Cyberpunk 2077 آپدیت گرافیکی ایکس باکس سری ایکس را دریافت می‌کند

حساب کاربری توییتر Cyberpunk 2077 اعلام کرده که آپدیت گرافیکی ایکس باکس سری ایکس، به رایگان برای کاربران ایکس باکس وان این بازی درنظر گرفته شده است.

با ورود به نسل نهم، شاهد ویژگی Backward Compatibility روی کنسول‌ها هستیم و سوالی که وجود دارد، این است که آیا تمامی بازی‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند یا کاربرانی که بازی‌های Cross Gen را روی ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4 خریداری کرده‌اند، باید بازی را روی کنسول ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن 5 مجددا خریداری کنند؟ سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، سازنده و ناشر Cyberpunk 2077، برنامه‌ ویژه‌ای برای کاربران ایکس‌باکس وان سایبرپانک 2077 درنظر گرفته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، حساب کاربری توییتر سایبرپانک 2077 با نقل قول گرفتن توییت ایکس‌باکس در مورد ویژگی Backward Compatibility و Smart Delivery نسل آینده، اعلام کرده است که کاربران Xbox One بازی Cyberpunk 2077، نیازی نیست که بازی را مجددا روی ایکس‌باکس سری ایکس هم خریداری کنند، بلکه با این کنسول، آپدیت ارتقای گرافیکی سایبرپانک 2077 برای کاربران به رایگان عرضه می‌شود. به‌عبارتی کاربران به‌واسطه‌ی ویژگی Smart Delivery می‌توانند بازی Cyberpunk 2077 را با یک به‌روزرسانی گرافیکی، روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت تجربه کنند. 

توییت حساب کاربری سایبرپانک 2077، به ویژگی Smart Delivery کنسول ایکس‌باکس سری ایکس اشاره دارد. در زمان رونمایی از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرده بود:

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که یک بار بازی خود را بخرید و مهم نیست که روی ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس سری ایکس آن را تجربه می‌کنید، بهترین نسخه از بازی را (باتوجه‌به پلتفرم ایکس‌باکس خود) دریافت می‌کنید. ما متعهد خواهیم بود که تمامی بازی‌های استودیوهای بازیسازی ایکس‌باکس، از ویژگی Smart Delivery پشتیبانی کنند که شامل بازی Halo Infinite هم می‌شود. ازاین‌رو شما یک بار بازی را خریداری می‌کنید و باتوجه‌به پلتفرم خود، می‌توانید بهترین نسخه در دسترس از بازی را تجربه کنید. این ویژگی برای تمامی توسعه دهندگان و ناشران در دسترس است و می‌توانند از آن روی بازی‌هایی که ابتدا برای ایکس‌باکس وان و سپس ایکس‌باکس سری ایکس عرضه می‌شوند، استفاده کنند. 

بااین‌تفاسیر باید ببینیم که آیا سونی هم ویژگی مشابهی را برای کنسول خود درنظر گرفته است یا کاربران برای کسب تجربه‌ای بهتر از نظر بصری باید نسخه نسل نهمی بازی‌های مدنظر خود را خریداری کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ در ابتدای نسل فعلی هم شاهد مورد مشابهی بودیم. اگر کاربران بازی‌های Cross Gen را خریداری کرده‌ بودند، می‌توانستند همان بازی را با قیمتی کمتر روی کنسول نسل هشتم تجربه کنند. البته بعضی از سازنده‌ها این مورد را پیاده‌سازی کرده بودند. برای مثال، اگر نسخه ایکس باکس 360 بازی Battlefield 4 را خریداری کرده بودید، با پرداخت ۱۰ دلار می‌توانستید آن را به نسخه در دسترس برای ایکس‌باکس وان تبدیل کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده