نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

فیلمبرداری سریال The Haunting of Bly Manor به پایان رسید

مایک فلنگن با انتشار توییت جدیدی از پایان مراحل فیلمبرداری فصل دوم سریال آنتولوژی ترسناک The Haunting of Hill House خبر داد.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، مایک فلنگن، کارگردان سریال‌های The Haunting of Hill House (تسخیرشدگی خانه‌ی هیل) و Midnight Mass (عشای ربانی نیمه‌شب) با انتشار توییت جدیدی اعلام کرد که مراحل فیلمبرداری سریال مورد انتظار The Haunting of Bly Manor (تسخیرشدگی عمارت بلای) رسماً به پایان رسیده است.

مراحل فیلمبرداری سریال The Haunting of Bly Manor پایان یافت. به بازیگران و عوامل تولید، از تازه‌واردها گرفته تا آن‌هایی که از قدیم با ما بودند، تبریک می‌گویم. همچنین به فیلمسازانی که برای تولید این فصل به ما ملحق شدند، تبریک عرض می‌کنم.

سریال The Haunting of Bly Manor با الهام از رمان The Turn of the Screw (سخت‌تر شدن اوضاع) نوشته‌ی هنری جیمز ساخته می‌شود که تقریباً تمام وقایع آن در عمارتی دورافتاده در حومه‌ی شهر رخ می‌دهند. این رمان در مورد دو یتیم کم سن‌وسال است که یک دایه‌ی جوان از آن‌ها مراقبت می‌کند و بیشتر داستان از زبان او روایت می‌شود. مایک فلنگن پیش از این اعلام کرد که فصل دوم سریال از آثار مختلف هنری جیمز اقتباس شده است و این باعث تمایز آن نسبت به سایر آثار اقتباس‌شده از رمان «سخت‌تر شدن اوضاع» می‌شود. این کارگردان در این‌باره می‌گوید:

من از سایر آثار ترسناک هنری جیمز نیز در داستان سریال The Haunting of Bly Manor استفاده کرده‌ام که این موضوع باعث تمایز آن با سایر اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی برگرفته از رمان The Turn of the Screw می‌شود. رمان «سخت‌تر شدن اوضاع» بارها مورد اقتباس قرار گرفته است. ما می‌دانیم که این رمان در قالب یک فیلم سینمایی عالی و فوق‌العاده است و ما مشغول تولید یک فصل کامل از آن هستیم. به عقیده‌ی من، رمان Turning of the Screw بخش اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، اما دو رمان The Jolly Corner (جولی کرنر) و The Romance of Certain Old Clothes (داستان عاشقانه‌ی لباس کهنه) و البته بسیاری از آثار ترسناک و شگفت‌انگیز هنری جیمز که تابه‌حال شاهد اقتباس سینمایی و تلوزیونی آن‌ها نبودیم، برای تولید این فصل مورد توجه ما بوده است. در ابتدای امر این‌طور به‌نظر می‌رسد که در حال روایت داستانی آشنا هستیم، اما این حس خیلی زود و در همان قسمت اول از بین می‌رود و بیننده کاملاً در مسیر دیگری قرار می‌گیرد.

Haunting of Bly Manor / تسخیرشدگی عمارت بلای

ویکتوریا پدرتی، بازیگر سریال You (تو)، الیور جکسون-کوهن، بازیگر فیلم The Invisible Man (مرد نامرئی)، هنری توماس، بازیگر فیلم E.T. the Extra Terrestrial (ئی.تی. موجود فرازمینی) و کاترین پارکر، بازیگر سریال Absentia (غیابی) از بازیگرانی هستند که در فصل دوم سریال نیز نقش‌آفرینی می‌کنند. از بازیگران تازه‌ی سریال Haunting of Bly Manor هم می‌توان به تنیا میلر، بازیگر سریال Years and Years (سالیان سال)، راحول کولی، بازیگر سریال iZombie (آی‌زامبی)، امیلی ایو، بنجامین اینزورث و امیلی اسمیت، بازیگر سریال EastEnders (پایین‌شهری‌ها) اشاره کرد. در این فصل ویکتوریا پدرتی نقش دنی، دایه‌ی دو کودک استثنایی و الیور جکسون-کوهن نقش پیتر را ایفا می‌کنند. همچنین بنجامین اینزورث و امیلی اسمیت در نقش مایلز و فلورا، کودکان رمان Turning of the Screw قرار می‌گیرند و تنیا میلر، امیلی ایو و راحول کولی قرار است سایر نقش‌های اصلی این فصل سریال را بازی کنند.

سریال The Haunting of Hill House یک بازسازی مدرن از رمانی با همین نام اثر شرلی هاردی جکسن است و داستان برادر و خواهری را روایت می‌کند که در خانه‌ای تسخیرشده رشد می‌کنند. آن‌ها پس از مواجهه با اتفاق‌های ترسناک به سراغ پدر و مادرشان می‌رفتند و ماجرا را برای آن‌ها شرح می‌دادند، اما والدین آن‌ها این مسائل را زاییده‌ی ذهن آن‌ها می‌دانستند. بااین‌حال زمانی‌که مادر خانواده تسخیر می‌شود، داستان وارد مسیر جدیدی می‌شود و پدر خانواده به‌همراه بچه‌ها مجبور به ترک آن عمارت می‌شوند. حالا پس از گذشت سه دهه از آن ماجرا، فرزندان خانواده هنوز با آن اتفاقات ترسناک دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باید با گذشته‌ی شوم خود روبه‌رو شوند. مایک فلنگن، خالق، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال «تسخیرشدگی خانه‌ی هیل» بود که اثری پیچیده و خانوادگی با داستانی هیجان‌انگیز و ترسناک است. همچنین تروِر میسی، جاستین فالوی و دریل فرانک به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی و مریدت آوریل به‌عنوان شورانر سریال فعالیت می‌کردند.

سریال The Haunting of Bly Manor در سال ۲۰۲۰ از شبکه‌ی نتفلیکس پخش خواهد شد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده