// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

ساخت صدا برای بازی Halo 3 با شکستن ایکس‌ باکس

در ویدیویی که اخیراً توسط یکی از آهنگ‌سازان سابق بانجی منتشر شده، از پشت صحنه‌ی ساخت صدا در Halo 3 چیزهای جدیدی می‌بینیم. 

مارتین اُدانل که یکی از آهنگ‌سازانی است که به خاطر کار روی بازی‌های شرکت بانجی شناخته شده، یک ویدیوی جدید از پشت صحنه‌ی کار روی سری بازی‌های Halo به اشتراک گذاشته که مشابه با ویدیویی از کار موسیقی‌دان معروف Steve Vai در بازی Halo 2 است که قبل‌تر منتشر شده بود.

در این کلیپ، چیزهای جالبی می‌بینیم؛ از جمله اینکه تعدادی از صداهای بازی Halo 3 با خراش دادن، شکستن با چکش و انداختن کنسول اول ایکس باکس از ارتفاع تولید شده است. نکات جالب توجه دیگری نیز در این ویدیو دیده می‌شود؛ مثلاً اینکه یکی از طراحان صدا، صدای راه رفتن سربازان در ساحل را با ضبط کردن صدای قدم‌های خود در ساحلی در مکزیک، زمانی که در تعطیلات بوده، ضبط کرده است!

نسخه‌ی کامل این ویدیو که در ادامه می‌بینید، بی‌شک برای طرفدارای سری هیلو جذاب خواهد بود. قسمت شکستن ایکس باکس‌ها حدود دقیقه‌ی ۱:۰۵ شروع می‌شود. 

دانلود از آپارات

دیدن برخی از صداپیشگان شناخته شده در بازی Halo 3 همانند ران پرلمن، نولان نورث، آدام بالدوین و جان دیماجیو از نکات جالب توجه این ویدیو است. 

آقای اُدانل برروی مجموعه‌ی Halo و نسخه‌ی اول Destiny کار کرده بود و در سال ۲۰۱۴ از بانجی جدا شد. پس از آن، او با این استودیو به مشکل خورد و از آن‌ها شکایت کرد و در دادگاه نیز در مقابل آن‌ها پیروز شد. او در حال حاضر در کنار یکی دیگر از طراحان Halo و Destiny، یعنی جیمی گرزمیر در استودیوی جدید Highwire Games کار می‌کند. 

سری بازی‌های Halo در حال حاضر توسط توسط 343Industries توسعه داده می‌شود و ناشر آن نیز مایکروسافت خواهد بود. بازی Halo Infinite جدیدترین بازی این سری است که گفته می‌شود در کنار ایکس باکس سری ایکس به عنوان یکی از بازی‌های هنگام عرضه، منتشر می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده