// یکشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

اکتیویژن با فاش کنندگان اطلاعات COD: Modern Warfare مقابله می‌کند

اکتیویژن قصد دارد با احضاریه از سوی دادگاه و سرکوب کردن آنلاین اطلاعات، به نبرد علیه فاش کنندگان اطلاعات بازی COD: Modern Warfare بپردازد.

مدتی است که شایعاتی از حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Modern Warfare به‌گوش می‌رسد که گفته می‌شود Warzone، نام حالت بتل رویال این بازی است. با شروع فصل دوم کالاف دیوتی: مدرن وارفیر، شاهد اضافه شدن بخش جدیدی به منوی بازی بودیم که واژه Classified روی آن نوشته شده و قفل است. از طرفی زمانی‌که تریلر رسمی فصل دوم منتشر شد، یکی از سربازان اعلام کرد که گاز در حال بسته شدن است (اشاره به دایره‌ای که در حالت بتل رویال پس از گذشت مدتی بسته می‌شود). 

این در حالی است پس از نمایش گوست، ناگهان سربازانی را می‌بینیم که از هواپیما به بیرون می‌پرند و یک گاز سبز رنگ هم دور محیط را فرا گرفته و در حال بسته شدن است. در ادامه اکتیویژن (Activision)، ناشر بازی Call of Duty: Modern Warfare، با استناد به قانون کپی رایت، پست‌ها و مطالب مختلفی حول این موضوع را به‌صورت آنلاین سرنگون کرد و از سایت ردیت خواسته است تا اطلاعات شخصی بعضی از افراد را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سایت TorrentFreak اعلام کرده که اکتیویژن احضاریه‌ای را از سوی دادگاه آمریکا دریافت کرده است که در جریان آن از سایت ردیت خواسته شده است تا اطلاعات شخصی Assyrian2410 در اختیار اکتیویژن قرار داده شود. این شخص در زیرشاخه مربوط‌به Call of Duty در ردیت، تصویری را منتشر کرده بود که به‌نظر می‌رسید مربوط‌به پوستر حالت وارزون یا همان بتل رویال COD: Modern Warfare است. 

Call of Duty: Modern Warfare

اکتیویژن با تنظیم یک احضاریه، از ردیت خواسته است تا اطلاعات شخصی Assyrian2410 را در اختیار آن‌ها قرار دهد

همچنین در ادامه توییت یکی از ادمین‌‌های بخش کالاف دیوتی ردیت در ارتباط با این تصویر پاک شد. این در حالی است که حساب کاربری توییتر TheGamingRevolution که به فاش کننده اطلاعات کالاف دیوتی معروف است، اعلام کرده بود که تصویر فوق واقعی است، اما مدتی بعد هم توییت وی پاک شد. همچنین صاحب این حساب کاربری یکی از ویدیوهای کانال یوتیوب خود را هم پاک کرد که مربوط‌به بخش آموزشی حالت Warzone می‌شد.

یکی از کاربران ردیت که فاش کننده اطلاعات و ایجاد کننده ساب‌ردیت حالت بتل رویال مدرن وارفیر در ردیت بود، در گفت‌وگوی خود با یوروگیمر می‌گوید:

در ایمیلی که برای سرکوب کردن توییت من فرستاده شد، فهرستی قرار داده شده بود که مربوط‌به تمامی توییت‌ها و حساب کاربری‌هایی بود که این تصویر را منتشر کرده بودند و توییت آن‌ها پاک شده بود. تمامی سرکوب‌هایی که پس از این مورد رخ داده‌اند، شرایط مشابهی داشته‌اند. همچنین محتویات اورجینال کامیونیتی بازی هم تحت شعاع قرار گرفته است و به اسم عدم رعایت کپی رایت، حذف شده‌اند؛ حتی مواردی هم که شامل اطلاعات منتشر شده از سوی خود اکتیویژن در دل بازی بوده است هم پاک شده است.

درکنار تمامی این موارد، بد نیست نگاهی به Megathread بازی مدرن وارفیر در ردیت داشته باشیم که بسیاری از لینک‌های داخل مطلب، پاک شده‌اند. کاربران خواهان اضافه شدن بخش بتل رویال به بازی هستند و روزبه‌روز صدای خود را به گوش اکتیویژن می‌رسانند. بااین‌حال، اکتیویژن در حال سرکوبی اطلاعات فاش شده است و نمی‌خواهد اطلاعاتی از این بخش قبل از عرضه رسمی، منتشر شود. DougDagnabbit دراین‌باره می‌گوید:

آن‌ها این مورد را به بدترین روش ممکن مدیریت می‌کنند. اگر آن‌ها دست به این کار تند و زننده در قبال تصویر فاش شده اصلی نمی‌زدند، سایر اطلاعات فاش شده هم رخ نمی‌داد. ازاین‌رو ساب‌ردیت مخصوص‌به حالت بتل رویال مدرن وارفیر به‌وجود نمی‌آمد. من همچنین فکر می‌کنم که طراحی یک بخش Classified در منوی بازی برای ایجاد هایپ در کاربران، ایده بسیار بدی است. من مطمئنم که آن‌ها خواهان این شرایط نبودند، اما نگاه عموم و کاربران پس از شروع این شرایط، نسبت‌به اکتیویژن منفی شده است. ازاین‌رو همه می‌دانند که نگاه فعلی کاربران به اکتیویژن، آن‌چنان مثبت نیست.

زمانی‌که یوروگیمر با اکتیویژن ارتباط برقرار کرد، آن‌ها حاضر به اظهارنظر حول این موضوع نشدند. در ادامه گزارش‌هایی منتشر شده است از اینکه کاربران می‌توانند حالت Warzone را به‌صورت رایگان و جدا از مدرن وارفیر، دانلود و تجربه کنند. اکتیویژن حق دارد که از اطلاعات محصول خود دفاع کند، اما آن‌ها تنها تصویر فاش شده را هدف قرار نداده‌اند. DougDagnabbit در ادامه صحبت‌های خود افزود: 

من می‌توانم بگویم که این حق آن‌ها است، اما بعضی از چیزهایی را که سرکوب کرده‌اند، خنده‌دار است. یکی از کاربران فعال ما در ردیت به نام SlammedOptima تصویری را طراحی کرد که نقشه Blackout را در مقایسه با نقشه Warzone نشان می‌داد. اطلاعات منتشر شده از نقشه Warzone ماه‌ها پیش منتشر شده بودند و نقشه بلک‌اوت هم مربوط‌به نسخه پیشین می‌شود. کاربر ما ساعت‌ها وقت خود را روی این موضوع گذاشته بود تا بتوانند به‌درستی این دو نقشه را از نظر اندازه و وسعت با یکدیگر مقایسه کند تا کاربران بتوانند به‌راحتی متوجه تفاوت‌ها شوند. این در حالی است که در مدت زمان ۲۴ ساعت این تصویر پاک شد، زیرا بعضی از سایت‌های بزرگ بدون اینکه اسمی از طراح این تصویر ببرند، آن را در سایت‌های خود منتشر کردند. 

بااین‌تفاسیر، ردیت تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه (۲۹ فوریه) فرصت دارد تا اطلاعات کاربر Assyrian2410 را در اختیار اکتیویژن و دادگاه آمریکا قرار دهد. در سال ۲۰۱۹ هم یک مورد مشابه برای ردیت رخ داده بود که دادگاه تصمیم گرفت هر شخصی که در هر کجای جهان قرار دارد، می‌تواند در ردیت آزادانه حرف خود را منتشر کند، زیرا ردیت یک پلتفرم آمریکایی است. یکی دیگر از کاربران ردیت هم تصویر طنز جالبی را در ساب‌ردیت مربوطه فرستاده است که می‌توانید آن را در زیر تماشا کنید.

Call of Duty: Modern Warfare

DougDagnabbit در انتها اعلام کرد:

ما شاید توجه اکتیویژن را به خود جلب کرده باشیم، اما نمی‌خواستیم قوانین را زیر پا بگذاریم و خلاف قانون کپی رایت عمل کنیم. ما به‌شدت محتویات و پوسترهایی را که منتشر می‌شوند، بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم شامل مواردی نشوند که در پوستر اصلی وجود ندارد. اگر اکتیویژن تصمیم بگیرد که من را تعقیب کند، روابط عمومی ضعیف خود را نشان می‌دهد و در بیرون از اینجا افراد بسیاری وجود دارند که باید آن‌ها را هم تعقیب کنند. ما هواداران بازی Call of Duty: Modern Warfare هستیم که بی‌صبرانه منتظر عرضه حالت بتل رویال بازی هستیم.

در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده