نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

الکترونیک آرتز سال گذشته تولید نسخه‌ای از بازی Star Wars Battlefront را متوقف کرد

به‌نظر می‌رسد تعداد بازی‌های کنسل‌شده جنگ ستارگان بیش از چیزی است که تا امروز تصور می‌کردیم.

هرچند تا امروز ده‌ها بازی براساس دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) تولید شده است، ولی از طرف دیگر بازی‌های زیادی از این مجموعه هم بوده‌اند که در مقطعی از پروسه‌ی تولید خود متوقف شده و هرگز وارد بازار نشده‌اند. طبق جدیدترین اخبار بازی، یکی از این آثار هم سال گذشته کنسل شد، بازی‌ای که قرار بود به‌عنوان یک اثر جانبی (Spin-off) از سری Star Wars Battlefront منتشر شود.

به گفته‌ی جیسون شرایر که معروفیت زیادی بابت انتشار اخبار پشت‌پرده‌ی صنعت بازی دارد، شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در بهار سال گذشته دستور به توقف تولید این بازی داد و به این ترتیب این سومین بازی جنگ ستارگان بوده است که از سال ۲۰۱۷ به بعد کنسل می‌شود؛ بازی‌ای که با اسم رمز وایکینگ (Viking) در دست تولید بوده و برای انتشار در پاییز ۲۰۲۰ و هم‌زمان با عرضه‌ی دو کنسول نسل بعد یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در حال آماده شدن است، ولی بعد از اینکه مسئولان الکترونیک آرتز مطمئن شده‌اند بازی به زمان عرضه‌ی کنسول‌های سونی و مایکروسافت نمی‌رسد، آن را کنسل کرده‌اند.

شرایر این اطلاعات را از طریق ۶ نفر از افراد دخیل در تولید بازی کسب کرده است؛ کارمندانی که به دلایل امنیتی درخواست کرده‌اند نامی از آن‌ها برده نشود. بازی وایکینگ قرار بود در قالب نسخه‌ای فرعی از Star Wars Battlefront، حالت جهان‌باز (اپن‌ورلد) داشته باشد و همچنین قرار بوده استودیو کرایتریون گیمز (Criterion Games) خالق مجموعه Burnout هم در تولید بازی سهیم باشد؛ استودیویی که پیش از این در تولید Star Wars Battlefront II هم نقش کوچکی داشت و مدتی قبل هم اعلام شد که یک‌بار دیگر به‌سراغ کار روی بازی‌های Need for Speed خواهد رفت.

Star Wars Battlefront 2

مراحل اولیه‌ی تولید بازی وایکینگ در ابتدا توسط شعبه‌ی ونکوور الکترونیک آرتز پیش می‌رفت و اعضای این استودیو ایده‌های مختلفی برای آن داشتند، ولی بعد از آن کرایتریون از راه رسید و مشکلات تولید بازی از همان‌جا آغاز شد. پس از مدتی کرایتریون به‌عنوان استودیوی اصلی سازنده‌ی وایکینگ انتخاب شد و همین قضیه هم باعث شد به‌علت دوری دو استودیو از یکدیگر (یکی در ونکوور کانادا و دیگری در لندن واقع در انگلیس) و افزایش تعداد سازندگان بازی که هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر سخت بود، اوضاع خراب‌تر شود و به گفته‌ی یکی از سازندگان بازی، «تعداد آشپزهای پروژه زیاد شوند».

درحالی‌که استودیو کرایتریون ایده‌های جاه‌طلبانه‌ای برای این پروژه داشت و می‌خواست اثری با تمرکز زیاد روی داستان و شخصیت‌پردازی تولید کند، پس از مدتی مشخص شد که پروژه‌ی موردنظر به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در عرض یک سال و نیم به پایان برسد و بنابراین از هیاهوی روزهای اول عرضه‌ی کنسول‌های جدید دور خواهد ماند. همین موضوع هم علت اصلی توقف تولید بازی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ بود؛ ماجرایی که البته اخبار آن تازه منتشر شده است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این اولین‌بار نیست که سومین نسخه‌ی Battlefront به چنین سرنوشتی دچار می‌شود و سال‌ها قبل هم درحالی‌که استودیو Free Radical Design مشغول کار روی سومین نسخه از سری قبلی Battlefront بود، تولید بازی متوقف شد تا سال‌ها بعد یک‌بار دیگر توسط استودیو دایس (Dice) ریبوت شود.

در کنار پروژه وایکینگ، دو بازی جنگ ستارگان دیگر هم در این سال‌ها توسط الکترونیک آرتز کنسل شده‌اند. یکی از این بازی‌ها که تولید آن از سال ۲۰۱۵ توسط استودیو ویسرال گیمز (Visceral Games) آغاز شده بود و با اسم رمز Ragtag زیرنظر امی هنیگ تولید می‌شد، در سال ۲۰۱۷ به پایان راه رسید. پروژه‌ی دیگر هم با اسم رمز Orca در سال ۲۰۱۸ در دست ساخت بود؛ اثری جهان‌باز که توسط استودیو ونکوور تولید می‌شد و قرار بود در ساخت آن از بعضی بخش‌های Ragtag مخصوصاً المان‌های هنری آن بازی استفاده شود و شخصیت اصلی آن هم یک جایزه‌بگیر باشد، ولی در نهایت این بازی هم سرنوشت خوبی نداشت.

این روزها جنگ ستارگان دوران خوشی را در صنعت بازی پشت‌سر می‌گذارد و بازی Star Wars Jedi: Fallen Order اثر استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) با موفقیت بالایی همراه شده است. از طرف دیگر هم الکترونیک آرتز روی دو بازی جدید از این مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کند که یکی دنباله‌ی Fallen Order است و دیگری هم پروژه‌ای متفاوت و کوچک‌تر خواهد بود که توسط استودیو EA Motive تولید می‌شود.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده