نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

تولید قسمت ویژه سریال Friends تایید شد

کوین ریلی از شبکه‌ HBO Max تایید کرد که باری دیگر شاهد گردهم‌آیی بازیگران اصلی سریال «دوستان» برای تولید یک قسمت ویژه خواهیم بود.  

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تولید قسمت ویژه‌ی سریال Friends (دوستان) رسماً تایید شد و بازیگران اصلی این سریال باری دیگر برای تولید یک قسمت فی‌البداهه و بدون عنوان برای شبکه‌ی HBO Max دور هم جمع می‌شوند. جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، دیوید شویمر، مت له بلانک و متیو پری به استودیوی استیج ۲۴ برادران وارنر یا استودیوی ضبط سریال «دوستان» واقع در بربنک بازمی‌گردند تا دوباره یاد این مجموعه‌ی محبوب را زنده کنند. براساس گزارش منابع نزدیک، هر شش ستاره‌ی سریال Friends برای حضور در قسمت ویژه حداقل ۲.۵ میلیون دلار دریافت می‌کنند. باتوجه‌به انتقال امتیاز پخش سریال «دوستان» از نتفلیکس به برادران وارنر، این گردهم‌آیی چندان دور از انتظار نبود و از پاییز در خصوص تولید قسمت ویژه‌ی آن گمانه‌زنی می‌شد. تمام ۱۰ فصل سریال Friends در پایان سال ۲۰۱۹ شبکه‌ی نتفلیکس را ترک کردند و دست کم تا زمان راه‌اندازی شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس در اردیبهشت/خرداد ۱۳۹۹ (مِه ۲۰۲۰) برای تماشا در دسترس نخواهند بود.

سریال Friends

قسمت ویژه‌ی سریال «دوستان» به‌همراهِ تمام ۲۳۶ قسمت قبلی آن در زمان شروع به کار شبکه‌ی HBO Max در دسترس قرار می‌گیرند. بدون تردید این سریال در زمره‌ی برترین آثار شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس قرار می‌گیرد که برای جذب مخاطب از آن استفاده می‌شود. با اینکه آخرین قسمت این سریال سیتکام بیش از ۱۵ سال پیش روی آنتن رفت، اما پژوهشگران بازارها می‌گویند که سریال «دوستان» یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های نتفلیکس بود. همچنین همان‌طور که قبلاً گزارش شد، شرکت برادران وارنر می‌گوید که فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی سریال از زمان انتشار اخبار مبنی بر خروج آن از نتفلیکس «تقریباً سه برابر» شده است. کوین ریلی، مدیر ارشد محتوای شبکه‌ی HBO Max و رئیس شبکه‌‌های تی‌بی‌اس، تی‌ان‌تی و تروتی‌وی در بیانیه‌ی جدیدی درباره‌ی تولید قسمت ویژه‌ی سریال اظهار داشت:

ما برای تولید یک قسمت ویژه از سریال «دوستان» برای شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس دوباره با جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، دیوید شویمر، مت له بلانک و متیو پری دور هم جمع می‌شویم. زمانی‌که سریال Friends مراحل اولیه‌ی توسعه را پشت سر می‌گذاشت، در جریان تولید آن قرار گرفتم و سال‌ها بعد فرصت کار روی آن را پیدا کردم و باعث مسرت است که این سریال نسل به نسل مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد. قسمت ویژه‌ی سریال باعث گردهم‌آیی دوباره‌ی دوستان و البته مخاطبان در یک زمان واحد می‌شود و به عقیده‌ی ما تداعی‌کننده‌ی حس‌وحال سریال خواهد بود و هواداران قدیم و جدیدی را با ما همراه می‌کند.

بن وینستون وظیفه‌ی کارگردانی قسمت ویژه‌ی سریال «دوستان» را برعهده دارد و در کنار کوین برایت، مارتا کافمن و دیوید کرین به‌عنوانِ تهیه‌کننده‌ی اجرایی نیز فعالیت می‌کند. این قسمت ویژه توسط شرکت‌های برادران وارنر و Fulwell 73 Productions تولید می‌شود و جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، دیوید شویمر، مت له بلانک و متیو پری به‌همراهِ اما کانوی و جیمز لانگمن دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند. سریال Friends از ۳۱ شهریور ۱۳۷۳ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ از شبکه‌ی NBC روی آنتن رفت و در مجموع دارای ۱۰ فصل است. این سریال نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون بدل شد. در مجموع تعداد ۲۳۶ قسمت به‌علاوه‌ی چند قسمت اضافه از این سریال موفق پخش شده که بر اساس گزارش نیویورک تایمز، قسمت آخر آن ۵۲.۵ میلیون بیننده را پای تلویزیون نشانده است. این مجموعه‌ی تلویزیونی سالانه فروشی معادل ۱ میلیارد دلار دارد و ستارگان آن هنوز هم ۲۰ میلیون دلار در سال به‌خاطر نقش‌آفرینی در آن دریافت می‌کنند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده