یکی از کاربران Dreams قصد دارد Dreams 2 را داخل همین بازی طراحی کند
خلاقیت و آزادی عمل در جدیدترین اثر مدیا مولکول (Media Molecule) تقریباً هیچ حد و مرزی ندارد. بازیکنان Dreamsدر مدتزمان کوتاهی که از زمان عرضه رسمی آن میگذرد، از بازطراحی بازیهای ویدیویی جدید تا طراحی واقعگرایانهی پدیدههایی که تشخیص آنها از واقعیت تقریباً غیرممکن است را به نمایش گذاشتهاند. نبوغ و خلاقیت بازیکنان Dreams گاهی اوقات از بازیسازان اسطورهای و بزرگی مانند پیتر مولینیوکس (Peter Molyneux) نیز فراتر میرود. در یکی از این قبیل موارد، بازیکنی با نام کاربری ImNotReal_DS@ در توییتر، نسخهی فعلی Dreams را برای پیشبرد خلاقیتهای خود کافی نمیداند.
این بازیکن قصد دارد تا به منظور فراهم کردن امکاناتی که سازندگان بازیهای خلاقانهی Dreams به آن نیاز دارند، Dreams 2 را داخل همین بازی طراحی کند. وبسایت DualShockersگفتگویی را با این بازیکن جوان ترتیب داده تا درباره جزئیات و مشخصاتی که باید از اثر در دست ساخت او انتظار داشته باشیم، توضیحاتی را ارائه کند.
وقتی درباره چگونگی دستیابی به این ایده از این بازیکن سؤال میشود، او توضیح میدهد که وقتی بازیکنان ماینکرفت میتوانند تنها با استفاده از بلوکها و عناصر سادهی این بازی آثار بسیار جالب و قابل توجهی مانند ماشینحسابهای دقیق را طراحی کنند، مسلماً ساخت Dreams 2 با امکاناتی که در Dreams ارائه میشود از نظر تئوری بهمراتب سادهتر خواهد بود. در ادامهی مصاحبهی او با وبسایت DualShockers، گزارشی از میزان پیشرفت این پروژه تاکنون ارائه میشود. ظاهراً این بازیکن تاکنون به مرحلهی بازطراحی منوی اصلی بازی و همچنین طراحی لوگوی جذاب Dreams 2 پیش رفته است.
درحالحاضر، پیشرفت کار به همین حد محدود شده و در انتهای این دمو، یک طرح کلی از ویژگیهایی که برای آیندهی این بازی ترتیب داده شده است، به نمایش گذاشته میشود. ImNotReal_DS در ادامه میگوید:
درحالحاضر و با تکمیل صفحهی اصلی این بازی، فکر میکنم که برای شروع طراحی سایر ویژگیهای اصلی این بازی در شرایط خوبی قرار دارم. قابلیت پشتیبانی داخلی این بازی از رزولوشن 8K اولین مواردی هستند که روی آنها کار خواهم کرد.
این کاربر در ادامهی توضیحات خود درباره ویژگیهای جدید این بازی، از اجرای روان و پایدار Dreams 2 در رزولوشن 8K و نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه، پشتیبانی از هدستهای واقعیت مجازی، ابزار جدید و کاربردی طراحی و خلق جهانهای این بازی و پشتیبانی از حالت کراس پلتفرم بین سیستمهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 همچنین ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ و سگا Dreamcastمیگوید.
باتوجه به اینکه بازی دریمز هماکنون بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 عرضه شده است، از این کاربر سؤال میشود که چطور موفق به انجام این کار خواهد شد؟ اما ImNotReal_DS در پاسخ به این پرسش لبخند زده و میگوید: «همهی این کنسولها به یک تلویزیون وصل میشوند، اینطور نیست؟» هنوز مشخص نیست که منظور از این جمله دقیقاً چه چیزی بوده است اما متأسفانه فرصتی ارائهی توضیحات بیشتر فراهم نشده است. ظاهراً والدین این بازیکن با یادآوری اینکه زمان رسیدگی به تکالیف مدرسهی او فرارسیده است، از مصاحبه کنندگان DualShockers تشکر کرده و از آنها درخواست میکنند که او را برای این منظور تنها بگذارند.
Dreams یکی از جذابترین نمونههای فناوری «مدرن گیمینگ» محسوب میشود. حجم آزادی عمل و خلاقیتی که این بازی برای بازیکنان خود به ارمغان آورده است، جادویی و غیرواقعی به نظر میرسد. مطمئناً مشاهدهی نتیجهی کار ImNotReal_DS در ساخت دنبالهی یک بازی، داخل همان بازی بسیار جالب توجه خواهد بود. بهخصوص در شرایطی که این ایده و روند عملی کردن آن توسط یک کودک ۱۰ ساله انجام میگیرد. به محض انتشار اخبار بیشتر درباره بازی Dreams 2 ساختهی خود Dreams ! اطلاعات تکمیلی به اطلاع شما خواهند رسید.