نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

تمسخر اسکار گرفتن فیلم Parasite توسط دونالد ترامپ و پاسخ پخش‌کننده فیلم به او

رئیس‌جمهور آمریکا به انتقاد از فیلم Parasite و همین‌طور برد پیت پرداخت.

فیلم انگل (Parasite) درحالی توانست با کسب جایزه‌ی بهترین فیلم در مراسم اسکار 2020 تاریخ‌ساز شود که به‌نظر می‌رسد دونالد ترامپ به‌هیچ‌وجه دل خوشی از این ماجرا ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا که به‌تازگی سخنرانی‌ای در کلرادو داشت، درمیان صحبت‌های خود به اثر خوش‌ساخت بونگ جون هو نیز اشاره کرد و چنین گفت:

از نظر شما هم جوایز آکادمی امسال خیلی بد بود؟ (سر و صدای حضار) شما هم این مراسم را تماشا کردید؟

برنده‌ی امسال فیلمی از کره جنوبی بود! این فیلم واقعاً در مورد چی بود؟ ما همین‌طوری هم مشکلات تجاری زیادی با کره‌جنوبی داریم و با این حال داورهای مراسم به فیلمی از این کشور جایزه می‌دهند؟ اصلاً فیلم خوبی بود یا نه؟ نمی‌دانم! بهتر نیست دوباره به همان دوران فیلم‌هایی مثل «بربادرفته» برگردیم؟

ترامپ که مشخص بود از اهدای اسکار به فیلمی غیرآمریکایی عصبانی است، ادامه داد:

ما واقعاً فیلم‌های خوبی داریم، ولی برنده از کره‌جنوبی انتخاب می‌شود!

من فکر می‌کردم انگل را به‌عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان انتخاب می‌کنند، ولی جایزه‌ی اصلی را هم به آن دادند! آیا همچین چیزی پیش از این هم اتفاق افتاده بود؟

همان‌طور که ترامپ هم اشاره می‌کند، چنین ماجرایی برای اولین‌بار است که در مراسم اسکار رخ می‌دهد و یک فیلم خارجی‌زبان برنده‌ی جایزه‌ی اصلی این مراسم می‌شود و به دستاوردی تاریخی می‌رسد؛ فیلمی که پیش از این هم با کسب افتخارات و جوایز متعدد سر و صدای زیادی به‌پا کرده بود.

دراین‌میان واکنش شرکت نئون (Neon)، پخش‌کننده‌ی فیلم انگل هم در نوع خود جالب بود و این شرکت در توئیتی کوتاه و مختصر به‌این شکل به انتقادات ترامپ پاسخ داد:

صحبت‌های ترامپ قابل درک است، چرا که او توانایی خواندن ندارد (اشاره به زبان کره‌ای فیلم و نیاز به خواندن زیرنویس).

فیلم Once Upon a Time in Hollywood

یکی دیگر از حواشی مراسم امسال، سخنان برد پیت بود؛ بازیگر فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) به‌کارگردانی کوئنتین تارانتینو که توانست جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را نصیب خود کند. پیت در صحبت‌های خود به ماجرای استیضاح ترامپ و عدم دعوت مجلس سنای آمریکا از جان بولتون برای صحبت در این زمینه پرداخته و چنین گفته بود:

به من فقط ۴۵ ثانیه زمان برای صحبت‌کردن داده‌اند که البته همین ۴۵ ثانیه هم از وقتی که سناتورها به جان بولتون دادند بیشتر است. فکر می‌کنم بد نیست کوئنتین تارانتینو فیلمی در مورد این ماجراها بسازد، چون به‌هرحال انسان‌های بالغ و حرفه‌ای در این زمینه‌ها عملکرد بهتری دارند.

این سخنان پیت هم با واکنش ترامپ همراه بوده است و او بعد از بحث در مورد فیلم انگل، به‌سراغ برد پیت رفت و با اشاره به اینکه هیچ‌وقت طرفدار او نبوده است، چنین گفت:

او روی سن آمد و با ژست یک آدم باهوش و خردمند شروع به سخنرانی کرد. او از آن دست آدم‌های کوچکی است که دوست دارند خود را خیلی زرنگ نشان دهند!


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده