نویسنده: شعیب شاهدی
// شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Draw Chilly؛ ماجراجویی در برزخ

بازی موبایل Draw Chilly یک آرکید عالی با گرافیک دوبعدی و پیکسلی است که داستانی را در مورد شخصی به اسم ولادمیر، یاران او، برزخ و سواران آخرالزمان با روایت طنزگونه دنبال می‌کند.

بازی موبایل Draw Chilly در سبک آرکید، محصولی از تیم توسعه دهنده آزاماتیکا است که برای پلتفرم‌های اندروید، آیفون و همچنین پی سی و نینتندو سوییچ منتشر شده است. این بازی مستقل توانسته است نظر مثبت منتقدان را تا حد زیادی جلب کند؛ طوری‌که سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۸ را برای بازی درنظر گرفته‌ است. در این بازی شما در نقش یک مکانیک به نام ولادمیر قرار می‌گیرید که باید به کمک چهار سوار آخرالزمان بشتابید و یک شهر را که پر از میمون‌های مهاجم و دیوانه شده‌ است از اعماق برزخ بالا بکشید. در طول این مسیر خطرناک یک تیم از مکانیک‌های خبره شما را همراهی می‌کنند. داستان بازی روایت جذابی دارد و در قسمت‌هایی از داستان با شخصیت‌هایی از دنیا‌های موازی روبه‌رو می‌شویم. گیم‌پلی بازی تنوع خوبی دارد و شخصیت اصلی دارای حرکات ویژه مختلفی است. نحوه روایت و طنز موجود در داستان به همراه گرافیک دوبعدی پیکسلی و سبک موسیقی کار شده یادآور بازی محبوب UnderTale هستند ولی این دو بازی از لحاظ گیم‌پلی هیچ شباهتی به‌هم ندارند.

معرفی بازی موبایل draw chilly

در بازی تعداد زیادی باس‌فایت وجود دارند و می‌توانید یکی از سواران آخرالزمان را فرا بخوانید تا برای شما بجنگد!

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که ولادمیر مکانیک بخت‌برگشته‌ی ما یک روز در حالی که سخت مشغول کار بود با یک ماشین تصادف می‌کند و راهی دنیای پس از مرگ می‌شود. اما به‌جای اینکه به بهشت یا جهنم فرستاده شود چشمش را که باز می‌کند خود را در حال گفت‌وگو با فرشته‌ی مرگ می‌بیند. فرشته مرگ اعتراف می‌کند که ولادمیر اشتباهی به اینجا فرستاده شده است و دلیل این اشتباه یک موجود مزاحم است که میمون‌هایی را از جهنم روانه برزخ کرده و همه کارها را مختل کرده است. مرگ از ولادمیر درخواست می‌کند حالا که تا اینجا آمده است به سواران آخرالزمان کمک کند تا موجود مزاحم و میمون‌های بدجنس را از برزخ بیرون کنند و به جهنم یعنی جایی که به آن تعلق دارند بفرستند. ولادمیر هم که کلا آدم دست از جان شسته‌ای است و برایش فرقی نمی‌کند در برزخ میمون بکشد یا هر کار دیگری. وی پیشنهاد را قبول می‌کند و حالا باید با یک تیم کارکشته از مکانیک‌های شجاع و خوش‌قلب به جنگ باس‌فایت‌های مختلف برود و مرحله به مرحله شهر را از اعماق برزخ بالا بکشد و دشمنان را از بین ببرد. داستان بازی در دنیای بازی Peace, Death جریان دارد.

معرفی بازی موبایل draw chilly

ولادمیر باید با یک تیم کارکشته از مکانیک‌های شجاع به جنگ دشمنان برود!

گیم‌پلی بازی بسیار متنوع و جذاب است و می‌تواند ساعت‌ها مخاطب را سرگرم کند. کنترل‌های بازی شامل دکمه‌ی حرکت به سمت چپ یا راست، یک دکمه برای حرکت سریع توسط موتور‌سیکلت، یک دکمه برای ضربه زدن، یک دکمه برای انجام حرکت ویژه و یک دکمه برای انتخاب از بین حرکت‌های ویژه مختلف هستند اما به نظر می‌رسد کنترل‌ها برای تجربه روی موبایل به خوبی بهینه نشده‌اند. در طول بازی باید میمون‌ها و باس‌فایت‌ها را شکست داد. میزان سلامتی به صورت یک عدد به نمایش در‌می‌آید که با کشتن میمون‌ها و گرفتن حباب صورتی که از آن‌ها به جا می‌ماند می‌توان میزان سلامتی را افزایش داد. هم‌چنین با گرفتن جوجه‌هایی که روی صحنه جابه‌جا می‌شوند می‌توان میزان انرژی کسب شده را افزایش داد. یکی از کارهایی که باید در مراحل انجام داد قرار دادن یکی از مکانیک‌ها در اطراف برای بالا بردن استیج است. در طول بازی آیتم‌هایی از آسمان می‌افتند که با گرفتن آن‌ها قابلیت‌های جدیدی برای ولادمیر فعال می‌شود. گاهی این آیتم‌ها توسط یک جوجه‌ی بزرگ روی پلتفرم می‌افتند. بعد از گذراندن مرحله اول یک آهن‌ربا بدست می‌آید که با کشتن دشمنان شارژ می‌شود. وقتی آهن‌ربا کاملا شارژ شود می‌توانید یکی از سواران آخرالزمان را فرا بخوانید تا برای شما وارد جنگ شود و دشمنان را از بین ببرد. بازی دارای تعداد زیادی باس‌فایت است که هر کدام روش مبارزه منحصربه‌فردی دارند. برای تجربه بازی می‌توانید از بین سه سطح سختی تجربه داستان، سختی زیاد و چالش‌برانگیز یکی را که مناسب شما است انتخاب کنید.

معرفی بازی موبایل draw chilly

سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۸ را برای بازی درنظر گرفته‌ است.

بازی Draw Chilly دارای سه بخش برای تجربه بازی است. یک بخش تجربه داستانی بازی است که باید به عنوان ولادمیر صد مرحله از برزخ را پشت سر بگذارید و با دنبال کردن خط داستانی ده باس‌فایت را تجربه کنید و کلی میمون اعصاب خردکن را به سزای اعمالشان برسانید. بازی همچنین دارای یک بخش ماجراجویی است که باید باس‌فایت‌هایی را به صورت رندوم شکست دهید. بخش سوم بازی یک حالت بقا است که باید در طول یک مرحله هرچقدر که می‌توانید امتیاز جمع کنید. دو بخش ماجراجویی و بقا تنها بعد از تمام کردن بخش داستانی قابل دسترس خواهند بود. در قسمت تنظیمات بازی گزینه‌های مختلف از جمله تنظیم رابط کاربری بازی برای تجربه بهتر بازیکن قرار داده شده است.

معرفی بازی موبایل draw chilly

در مجموع بازی Draw Chilly که در تمام پلتفرم‌ها دارای امتیازات خوبی است، به طرفداران بازی‌های آرکید پیشنهاد می‌شود. بازی برای اندروید و آیفون دردسترس است ولی قبل از تجربه بازی باید آن‌را خریداری کنید. لینک‌های دانلود بازی در زیر برای شما قرار داده شده اند.

دانلود بازی Draw Chilly


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده