نویسنده: تیم کجارو
// جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

در پروازهای طولانی از چه وسایلی می‌توان استفاده کرد؟

اگر به طور مداوم در حال سفر با هواپیما هستید، نیاز به وسایل جانبی مانند بالشت‌های پشت گردنی، انواع کرم پوست و... پیدا خواهید کرد.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

اگر زیاد سفر می‌کنید، با مسائل مربوط‌به هواپیما و وسایل لازم برای یک سفر هوایی راحت، آشنا هستید و البته، محدودیت‌های مربوط‌به وزن بارها را نیز به‌خوبی می‌دانید. از همه مهم‌تر، به این موضوع اشراف دارید که داشتن آمادگی کامل برای یک سفر هوایی طولانی، اصلی کلیدی برای این‌گونه پروازها است. پس این کار را تا لحظه‌ی آخر و رسیدن به گیت‌های پرواز به تأخیر نیندازید.

وسایل و تجهیزاتی که در فروشگاه‌های داخل فرودگاه فروخته می‌شوند، یا بیش‌ از حد گران هستند یا نیازی به خریدن آن‌ها نیست. در این مقاله از کجارو با برخی از وسایل ضروری یک سفر هوایی آشنا می‌شوید که نه‌تنها تحمل پرواز را برای شما آسان می‌کنند، بلکه لذت سفر را افزایش می‌دهند.

به خاطر داشته باشید برای مقایسه‌ی قیمت تمامی بلیط‌های هواپیما از ایرلاین‌های معتبر و جستجوی بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود، می‌توانید از بزرگ‌ترین موتور جستجوی پرواز در کجارو استفاده و با اطمینان کامل از فروشنده‌های معتبر خرید کنید.

خوراکی‌ها

کمی از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های دلخواه‌ی خود را حتما به‌ همراه داشته باشید. با اینکه وجود این بار اضافی خوشمزه و سرگرم‌کننده اصلا ضروری نیست؛ اما می‌توان آن را راه‌حلی هوشمندانه برای کافی‌شاپ‌های معمولا شلوغ هواپیما دانست.

بالش پشت‌گردنی

با اینکه در نگاه اول بالش‌های گردن، وسایلی بزرگ و اضافه به نظر می‌رسند؛ اما در واقعیت آن‌ها یکی از پرفایده‌ترین اقلامی هستند که باید با خود به هواپیما ببرید. اشکال مختلفی از این وسیله وجود دارند که هرکدام از جنس متفاوتی ساخته شده‌اند و دراین‌میان، فوم حافظه‌دار، طرفداران بیشتری نسبت به سایرین دارد. بهتر است علاوه‌بر این بالش‌ها، یک لحاف سبک برای راحتی بیشتر و یک چشم‌بند نیز تهیه کنید تا چشمانتان از روشنایی روز در امان بماند.

کرم‌ها و روغن‌های ضروری 

حتی با اینکه هواپیمای شما قرار نیست مانند قطارهای جنوب شرقی آسیا، مسافران خود را در تمام طول مسیر از میان طبیعت بکر و دست‌نخورده عبور و آن‌ها را در معرض گزند عوامل بسیاری قرار دهد؛ اما باز توصیه می‌شود کرم‌ها و روغن‌های موردنیاز را همیشه در پروازهای طولانی به‌ همراه داشته باشید. گاهی‌ اوقات، عواملی مانند قرارگرفتن در ارتفاع بالا، بیدارشدن در ساعت‌های ابتدایی روز یا استرس ناشی‌ از پرواز می‌توانند روی شما تاثیر منفی بگذارند. هرکدام از این روغن‌ها، فایده‌ی منحصربه‌فردی دارند و موجب آرامش فرد، تسکین سردرد و دردهای دیگر، خوشبوکننده یا حتی رفع ورم بدن (مشکل شایع در زمان پرواز) می‌شوند.

سفر هوایی

نگه‌دارنده‌ وسایل الکترونیکی

استفاده از تبلت برای مطالعه‌ی کتاب یا تماشای فیلم سینمایی معمولا باعث خم شدن سر به‌سمت جلو می‌شود و این کار در طولانی مدت، فشار زیادی بر گردن و شانه‌ وارد می‌کند. برای اینکه در حین پرواز راحت بنشینید، به عقب تکیه بدهید و شیوه‌ی صحیح نشستن را رعایت کنید، این ابزار مبتکرانه را روی صندلی جلو یا پشتی صندلی خودتان قرار دهید و گوشی هوشمند یا تبلت را به آن وصل کنید. برای راحتی خودتان و استفاده‌ی بهینه از فضای صندلی‌ها، به‌ویژه در صورتی که جای پای کافی ندارید، از این ابزار کمک بگیرید.

شارژر قابل‌حمل یو‌اس‌بی

همه‌ی هواپیماها، شارژر یا پریز برق ندارند و اگر واقعیت را بخواهید، هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که به مقصد برسید و گوشی‌تان در حال خاموش‌شدن باشد. یک راه‌حل مطمئن برای این مشکل، استفاده از شارژر قابل‌حمل یا همان پاوربانک است. برخی از مدل‌های این‌گونه شارژرها، قابلیت شارژ لپ‌تاپ و دوربین را هم دارند.

پرواز

هدفون دارای قابلیت حذف صدای محیط

پس از برطرف کردن مسائل ایمنی، حالا وقت آن رسیده است که کمی موسیقی گوش دهید یا فیلم نگاه کنید. هدفون دارای قابلیت حذف صدای محیط، ابزار بسیار مناسبی برای این هدف هستند و برخی از مدل‌های آن‌ به‌قدری راحت طراحی شده‌اند که حتی مانع از به خواب رفتن کاربر هم نمی‌شوند. این هدفون‌ها قابلیت آن را دارند که صدای مزاحم اطراف را بدون توجه به حجم آن بکاهند و در نتیجه، ابزاری ایده‌آل برای داشتن سفری راحت و بدون مزاحمت هستند.

بالشتک زیرپایی

به‌طور قطع این لحظه را تجربه کرده‌اید که روی صندلی خود در هواپیما منتظر هستید تا ببینید آیا مسافر دیگری هم درکنار شما خواهد نشست یا آن‌قدر شانس دارید که یک صندلی بیشتر برای درازکردن پاهایتان، نصیب شما شود. درهرصورت، بهتر است برای حل مشکل خود، یک بالشتک کوچک مسافرتی بخرید. پس از برخاستن کامل هواپیما از زمین، بالشتک را به صندلی جلو وصل کنید و پاهایتان را روی آن بگذارید تا برای خوابیدن، حالتی ایده‌آل و راحت داشته باشید.

زیرپایی در هواپیما

جوراب مخصوص پرواز

شاید جوراب مخصوص پرواز را مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بدانید؛ اما آن‌ها را دست‌کم نگیرید. این وسیله‌ی نه‌چندان دوست‌داشتنی، به جریان بهتر خون در پا کمک می‌کند و با کاهش خطر شکل‌گیری لخته‌ی خون در رگ‌ها، باعث می‌شود خستگی کمتری احساس کنید. علاوه‌بر آن، پس از گذراندن مدتی طولانی و پراسترس در گیت پرواز، یک جفت جوراب نو، بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به پاهای خود بدهید.

بطری آب چند بار مصرف

استفاده از بطری آب چند بار مصرف، تنها محدود به سفرهای هوایی طولانی نیست و شامل همه‌ی انواع سفرها می‌شود. داشتن این نوع بطری‌ها، احتمال افزودن زباله در طبیعت را به حداقل می‌رساند، مایعات را گرم یا سرد نگه می‌دارد و دیگر نیازی نیست از ترس مهماندارانی که ظرف‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، نوشیدنی‌های خود را باعجله بنوشید.

سفر هوایی

اسپری صورت

شکی نیست که محیط داخل هواپیماها، بسیار خشک و بدون رطوبت است. اسپری کردن کمی ماده‌ی مرطوب‌کننده به‌ صورت می‌تواند به‌ تازگی پوست و تنفس بهتر کمک کند و از آن مهم‌تر، درخششی به چهره‌ی شما خواهد بخشید که دیگران متوجه خستگی ناشی از پرواز طولانی نمی‌شوند.

کیف

از زمانی‌که در خانه، چمدان سفرتان را می‌بندید تا موقع رسیدن به مقصد، همراه داشتن کیف‌های کوچک دستی یا گردنی می‌توانند خیال شما را بابت جا نگذاشتن موارد کوچک و مهم، راحت کنند. کلیدها، شارژر، هدفون، پاسپورت و هر وسیله‌ی دیگری که می‌خواهید در دسترس‌تان باشد را در این کیف‌ها قرار دهید.

سفر کردن، به‌ویژه در پروازهای طولانی، استرس‌آور است؛ اما نکته‌هایی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توان از استرس سفر هوایی کم کرد. نظر شما درباره‌ی سفرهای طولانی چیست؟ چه راهکاری برای آن اندیشیده‌اید؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یک‌جا مشاهده کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده