نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

گزارش فروش سینمای ایران؛ مطرب پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است

در گزارش این هفته از تبدیل شدن فیلم سینمایی مطرب به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

در هفته‌ای که گذشت، برجسته‌ترین رکورد تاریخ سینمای ایران جابه‌جا شد. این برجسته‌ترین رکورد، عنوانِ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این رکورد برجسته البته خیلی به دارندگانش –حداقل در سال‌های اخیر- وفادار نبوده است. فیلم صاحب رکورد اما در این هفته‌ی مهم برای آن‌ها صاحبان فیلم، در صدر جدول قرار نگرفت. فیلم سینمایی «جهان با من برقص!» ساخته سروش صحت صدرنشین این هفته بود. این فیلم ایرانی در هفتمین هفته نمایش خود، ۱۵۷ سینما داشت و نتیجه‌ی نمایش در این سینماها، فروش هفتگی ۶۶۳ میلیون تومان بود. اولین ساخته سینمایی سروش صحت حالا به مجموع درآمد ۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون تومان رسیده است. این فیلم ایرانی چند هفته پیش نیز به صدر جدول دست پیدا کرده بود. دومین فیلم پرفروش این هفته، همان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی پانزدهمین هفته نمایش خود را در ۱۱۹ سینما تجربه کرد. این فیلم ایرانی به فروش هفتگی ۵۸۶ میلیون تومان دست پیدا کرد و نتیجه‌ی این فروش، تبدیل شدن «مطرب» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود. فیلم سینمایی «مطرب» تاکنون، در مجموع، ۳۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان فروخته است.

جهان با من برقص

سومین رتبه این هفته در اختیار فیلم سینمایی «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی است. این فیلم ایرانی در هشتمین هفته نمایش خود، ۱۲۹ سینما داشت. فیلم سینمایی «زیر نظر» به فروش هفتگی ۴۵۳ میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته‌ی مجید صالحی تاکنون ۸ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان فروخته است. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن چهارمین فیلم پرفروش این هفته‌ی سینمای ایران است. برای این فیلم نتیجه‌ نمایش در ۸۸ سینما طی پانزدهمین هفته نمایش، فروش هفتگی ۳۴۱ میلیون تومانی بود. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» با این حساب به فروشی ۱۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومانی رسیده است. پنجمین فیلم پرفروش این هفته، فیلم سینمایی «تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی است. این فیلم ایرانی در پانزدهمین هفته نمایش خود، ۹۲ سینما در اختیار داشت. فروش هفتگی ۲۶۲ میلیون تومانی، مجموع فروش این فیلم را به یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان رساند.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱جهان با من برقص!۷۱۵۷۶۶۳,۵۵۵,۰۰۰۶,۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۲مطرب۱۵۱۱۹۵۸۶,۸۲۷,۰۰۰۳۸,۱۸۸,۹۷۵,۰۰۰
۳زیر نظر۸۱۲۹۴۵۳,۲۱۱,۰۰۰۸,۲۳۷,۸۰۲,۰۰۰
۴چشم و گوش بسته۱۵۸۸۳۴۱,۳۸۲,۰۰۰۱۲,۶۹۶,۹۱۵,۰۰۰
۵تورنادو۱۵۹۲۲۶۲,۳۹۱,۰۰۰۱,۴۳۹,۵۳۷,۰۰۰
۶بنیامین۱۵۱۲۲۱۵۸,۸۰۲,۰۰۰۵,۱۲۰,۶۱۳,۰۰۰
۷۲۳ نفر۱۰۹۳۱۲۵,۲۰۷,۰۰۰۱,۹۸۶,۱۴۹,۰۰۰
۸جان دار۱۰۴۰۱۲۱,۱۳۰,۰۰۰۳,۶۸۳,۱۴۳,۰۰۰
۹یادم تو را فراموش۱۶۸۸۰,۳۵۵,۰۰۰۸۰,۳۵۴,۰۰۰
۱۰منطقه پرواز ممنوع۱۵۸۱۷۰,۴۸۱,۰۰۰۵,۸۹۹,۲۱۷,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده