// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

مینی کامپیوتر ROG Huracan G21 ایسوس مجهز به کارت RTX 2080 معرفی شد

شرکت ایسوس طی روزهای گذشته از یک کامپیوتر کوچک قدرتمند با نام ROG Huracan G21 رونمایی کرده است.

شرکت ایسوس (Asus) طی روزهای گذشته از یک کامپیوتر کوچک رونمایی کرده است که از نظر طراحان این شرکت یک سیستم همه‌کاره‌ی گیمینگ به شمار می‌آید. این محصول جدید که ROG Huracan G21 نام‌گذاری شده است، یک محصول کوچک رومیزی است که برای علاقه‌مندان به صنعت رایانه علاوه‌بر عملکرد خیره‌کننده، یک طراحی شیک و کاربردی را به همراه دارد. 

شاسی کامپیوتر ROG Huracan G21 با ابعاد ۱۳۰ در ۳۷۲ در ۳۶۶ میلی‌متری طراحی شده تا از نظر آینده نگری و قابلیت تعبیه‌ی قطعات پیشرفته‌ی بزرگ هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. البته با نگاهی به این محصول می‌توان فهمید که از نظر ابعاد بسیار کوچک‌تر از کامپیوترهای شخصی موجود و به اصطلاح Tower‌ است. 

مهندسان شرکت ایسوس موفق به طراحی محصولی شده‌اند که هیچ کمبودی از لحاظ عملکرد نخواهد داشت. نسخه‌ی معمولی  Huracan G21 به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Core i9-9900K شرکت اینتل، کارت گرافیک قدرتمند RTX 2080، بیش از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، یک حافظه‌ی M.2-2280، دو عدد حافظه‌ی ۲/۵ اینچی SSD یا HDD(قابلیت انتخاب دارد)، یک حافظه‌ی ۳/۵ اینچی از نوع HDD و حتی یک درایو دی‌وی‌دی مجهز شده است. 

همان‌طور که گفته شده، طراحی شاسی کامپیوتر کوچک ROG Huracan G21 به‌گونه‌ای صورت گرفته است که کاربران می‌توانند بدون هیچ زحمت و نگرانی نسبت به ابعاد قطعات مد نظر، به ارتقاء سیستم خود بپردازند. علاوه‌بر این، شرکت ایسوس مینی کامپیوتر خود را به یک سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار قدرتمند مجهز به چندین ورودی هوا مجهز کرده است؛ بنابراین قطعات قدرتمند تعبیه شده در این کامپیوتر کوچک با مشکل گرما رو‌به‌رو نخواهند شد. 

در حقیقت، ROG Huracan G21 به یک پنل تاشو مغناطیسی در قسمت کناری مجهز شده است که به‌راحتی می‌توان آن را باز کرد و عملکرد تهویه‌ حرارتی و کارایی سیستم را بهبود بخشید. حال که حرف از عملکرد سیستم شد، لازم به ذکر است که ROG Huracan G21 به‌صورت پیش‌فرض همراه‌با نرم‌افزار ASUS ROG Aegis III عرضه خواهد شد. این نرم‌افزار به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌سادگی بر اجزای مختلف داخل سیستم نظارت داشته و علاوه‌بر مشاهده‌ی دما و عملکرد آن‌ها، در صورت نیاز به شخصی‌سازی آن‌ها بپردازد.

ROG Huracan G21

کامپیوتر گیمینگ ROG Huracan G21 به مجموعه‌ای قوی از قابلیت‌های ورودی/خروجی نیز مجهز شده است، که عبارت‌اند از چندین ورودی USB 3.1 از انواع Type-A و Type-C، ورودی شبکه‌ی I219-V GbE شرکت اینتل، کارت شبکه‌ی بی‌سیم AC 9560 Wi-Fi 5، چندین خروجی تصویر (بسته به کارت گرافیک تعبیه شده روی آن متغیر است)، یک سیستم صوتی مجهز به فناوری ESS Sabre DAC و کانکتورهای S/P DIF که برای سیستم‌های بلندگو نوع ۵.۱ مناسب است.

برای اینکه ظاهر سیستم ROG Huracan همانند عملکرد آن بتواند کاربر را راضی نگه دارد، به چندین ال‌ای‌دی RGB مجهز شده که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار ASUS Aura Sync به‌صورت کامل آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.


منبع Anandtech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده