نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

شرکت مادر THQ Nordic استودیو سازنده نسخه سوییچ The Witcher 3 را خریداری کرد

شرکت مادر THQ Nordic یعنی گروه Embracer، استودیوی سیبر اینتراکتیو سازنده پورت نینتندو سوییچ The Witcher 3 را به مالکیت خود در آورد.

Embracer Group استودیوی سیبر اینتراکتیو را با قیمت اولیه‌ی ۱۵۰ میلیون دلار و امکان افزایش مبلغ قرارداد تا ۳۷۵ میلیون دلار از آن خود کرده است. اختصاص این مبلغ اضافی، به میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌ی این شرکت برای توسعه‌دهندگان Saber بستگی دارد. استودیوی Saber، در شش دفتر مجزای خود در سرتاسر جهان، ۶۰۰ کارمند مشغول به کار دارد.

بعد از این توافق، Saber Interactive به پنجمین گروه عملیاتی شرکت Embracer Group تبدیل خواهد شد. متیو کارچ و آندری یونز، بنیانگذاران و مالکان فعلی استودیوی سیبر اینتراکتیو نیز به عنوان دومین سهامدار بزرگ گروه Embracer معرفی خواهند شد. براساس تعهدی که در این قرارداد ثبت شده، کارچ و یونز حداقل شش سال دیگر به عنوان ریاست این استودیو به کار خود ادامه خواهند داد.

لارس وینگفورز، رئیس کل شرکت مادر Embracer در رابطه با این قرارداد می‌گوید:

استودیوی سیبر، مدت‌هاست که به دلیل سابقه‌ی بسیار غنی خود در زمینه تولید محصولات باکیفیت تحت بررسی کارشناسان ما قرار دارد. حرکت جاه‌طلبانه‌ی آن‌ها در راه‌اندازی پروژه‌های مستقلی که بودجه‌ی آن توسط خود این استودیو تأمین می‌شود، به‌طور ویژه‌ای توجه گروه Embracer را به خود جلب کرده است. به خصوص بازی اخیر World War Z که بیش از ۳ میلیون نسخه فروش کرد. درحالی که استودیوی سیبر تحت مالکیت Embracer Group نیز به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد، ما تلاش می‌کنیم تا با یک همکاری دوجانبه، توانایی‌های آن‌ها برای تولید و عرضه‌ی بازی‌های درجه یک و برتر بازار را افزایش دهیم.

بازی World War Z

استودیوی سیبر، بیشتر به پیشبرد پروژه‌هایی که تحت مالکیت حق نشر یک شرکت دیگر ساخته می‌شوند، شهرت دارد. سخنگوی گروه Embracer نیز در توضیحاتی که راجع به این قرارداد ارائه داده است، به ۴ پروژه معرفی‌شده و ۸ پروژه‌ی معرفی‌نشده‌ی این شرکت اشاره می‌کند. جدیدترین پروژه‌ی تکمیل شده‌ی این شرکت نیز، به فوکس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) ناشر فرانسوی پورت بازی‌های Call of Cthulhu و Vampyr برای نینتندو سوییچ و دنباله بازی MudRunner با نام SnowRunner تعلق دارد. شرکت‌های THQ Nordic و فوکس هوم اینتراکتیو رقبای مستقیم هم در بازار بازی‌های AA محسوب می‌شوند. لذا به نظر می‌رسد که شرکت فوکس، از عقد این قرارداد چندان خوشنود نباشد.

گروه Embracer در این مدت، استودیوی توسعه‌ی دهنده‌ی فرانسوی Voxler را نیز از طریق شرکت تابعه‌ی Koch Media خریداری کرده است. این استودیو، سابقه ساخت بازی موفق Let's Sing را در کارنامه دارد.

دکتر کلمنز کوندریتیتز، ریاست شرکت Koch Media در این خصوص می‌گوید:

ما از پذیرش تیم توسعه‌دهندگان Voxler به خانواده خود بسیار خوشحال و مفتخر هستیم. بعد از یک سابقه‌ی همکاری طولانی مدت در انتشار بازی‌های منتخب شرکت Koch، اقدام برای تصاحب مالکیت این استودیو، یک تصمیم کاملاً طبیعی و یک قدم روبه جلو برای گسترش و تقویت مجموعه‌ی محصولات ما در بخش‌های ویژه‌ای از بازار بازی و سرگرمی محسوب می‌شد.

من اطمینان دارم که تلفیق دانش شرکت‌های ما می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در بازار موزیک گیمینگ فراهم کرده و بار دیگر به تقویت حضور ما به عنوان یک تأمین‌کننده‌ی محتوای سرگرمی در تمامی ژانرها، گروه‌های هدف و کانال‌های توزیع و عرضه‌ی بازی در سرتاسر جهان کمک خواهد کرد.

شرکت امبریسر، استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی متعددی را از آن خود کرده است. از جمله‌ی این موارد، می‌توان به Tarsier، استودیوی سازنده‌ی بازی Little Nightmares، استودیوی Volition، سازنده بازی Saints Row و همچنین Coffee Stain سازنده بازی Goat Simulator اشاره کرد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده