نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

بخش چند نفره GTA IV برای حل مشکلات بازی روی استیم کنار گذاشته می‌شود

در پی مشکلاتی که برای بازی GTA IV در پلتفرم استیم ایجاد شده بود، بخش مولتی‌پلیر این بازی از دسترس خارج شده و نسخه GTA IV: Complete Edition جایگزین آن خواهد شد.

بالاخره یک سری اخبار رسمی درباره جایگاه بازی Grand Theft Auto IV در فروشگاه استیم منتشر شده که براساس آن، راک استار برای بازگرداندن این بازی به پلتفرم پی سی، مجبور به کنار گذاشتن بخش مولتی‌پلیر بازی شده است.

اما اصلاً چرا این اتفاق رخ داده است؟ ماه گذشته، بازی GTA IV از فهرست استیم حذف شد. ظاهراً این تصمیم به دلیل وابستگی این بازی به پلتفرم Games for Windows Live اتخاذ شده بود. سخنگوی راک‌استار در مصاحبه با وبسایت USgamer در این خصوص توضیح داده که باتوجه به توقف پشتیبانی مایکروسافت از سرویس Games for Windows Live، «این شرکت، در فراهم کردن راه‌ حل مورد نیاز برای ادامه‌ی فروش نسخه فعلی این بازی ناکام بوده است.»

لذا راک‌استار برای حل این مشکل، تصمیم گرفته تا تمامی نسخه‌های بازی GTA IV و GTA: Episodes from Liberty City و سایر مواردی که هم‌اکنون به‌صورت دیجیتالی موجود هستند را با نسخه‌ی بازی GTA IV: Complete Edition جایگزین کند. این موارد، شامل نسخه موجود در فروشگاه استیم و لانچر راک‌استار گیمز نیز خواهد شد. در پی مشکلاتی که به دلیل وابستگی این بازی به سرویس GFWL ایجاد شده بود، از این پس، بخش چند نفره و جدول رده‌بندی GTA IV در نسخه Complete Edition قابل دسترسی نخواهد بود.

بازی GTA IV

برخی از ایستگاه‌های رادیویی نسخه‌ی Episodes from Liberty City نیز علاوه‌بر بخش مولتی‌پلیر این بازی به‌صورت موقت از دسترس خارج خواهند شد. این موارد شامل، RamJam FM و Self-Actualization FM و Vice City FM خواهند بود. این تغییرات از تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) اعمال شده و تمامی نسخه‌های قبلی موجود در پلتفرم استیم به محض اتصال کاربران به اینترنت به نسخه‌ی GTA 4: Complete Edition به‌روزرسانی خواهند شد. افرادی که نسخه فیزیکی GTA IV را خریداری کرده‌اند نیز می‌توانند با وارد کردن کد فعالسازی پشت جعبه‌ی بازی، این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

افرادی که بازی خود را از طریق Games for Windows Live فعالسازی کرده‌اند نیز باید نسبت به ساخت یک حساب کاربری Social Club اقدام کرده و بازی خود را به نسخه‌ی جدید، آپدیت کنند. ضمن این‌که از حالا به بعد، ساخت اکانت سوشال کلوب باید خارج از بازی و در وبسایت مایکروسافت انجام شود.

همچنین راک‌استار به بازیکنان اطمینان داده که تمامی فایل‌های ذخیره شده‌ی آن‌ها با نسخه Complete Edition نیز سازگار خواهد بود. برای کسب اطلاعات درباره حجم آپدیت هریک از نسخه‌های این بازی، می‌توانید به جزئیات ارائه شده در صفحه‌ی استیم بازی GTA IV مراجعه کنید. بازی GTA 4 از دیدگاه جامعه‌ی کاربران، به‌عنوان اولین تجربه‌ی کامل چندنفره در این مجموعه شناخته می‌شود و حذف این قابلیت، اتفاق تلخی در دوران حضور این بازی محسوب می‌شود.

بازگشت GTA 4 به فهرست استیم، اقدام جدی و حساب شده‌ای به‌نظر می‌رسد، اما باتوجه به این که این بازی نزدیک به ۱۲ سال پیش منتشر شده است، وجود مشکلات فنی در ابتدای کار غیرمنتظره نخواهد بود. حداقل برخی از بازیکنان می‌توانند بازی خود را به صورت رایگان به GTA 4: Complete Edition آپدیت کنند. ضمن این‌که این خبر، به منزله تأیید بازگشت بازی GTA IV به لانچر راک‌استار گیمز نیز بود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده