نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

فیلم Mulan به اولین بازسازی لایو اکشن دیزنی با درجه سنی PG-13 تبدیل شد

در یک اتفاق بی‌سابقه، فیلم Mulan به اولین بازسازی لایو اکشن دیزنی تبدیل شد که درجه سنی PG-13 را دریافت می‌کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رتبه‌بندی سنی فیلم Mulan (مولان) مشخص شده که باعث غافلگیری بسیاری شده است. این فیلم لایو اکشن اخیرا درجه سنی PG-13 را از انجمن سینمایی آمریکا یا MPAA دریافت کرده که دلیل آن وجود «صحنه‌هایی با خشونت» عنوان شده است. فیلم مولان در واقع اولین فیلم از بازسازی‌های لایو اکشن شرکت والت دیزنی از انیمیشن‌های کلاسیک خود است که رتبه‌بندی سنی PG-13 را دریافت می‌کند و پیش از این تمامی این بازسازی‌های لایو اکشن با درجه سنی PG تولید و منتشر شده بودند. همچنین فیلم Mulan اولین فیلم دیزنی از زمان اکران فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستان نمی‌گویند) در سال ۲۰۱۷ است که درجه سنی PG-13 را دریافت کرده است.

Mulan

بااین‌حال، تریلرهای فیلم Mulan همواره وعده یک فیلم فانتزی، جنگی و حماسی را به‌جای یک اثر موزیکال مثل انیمیشن منبع اقتباس خود، وعده می‌داد که در بیشتر بازسازی‌های دیزنی شاهد استفاده از آهنگ‌های قسمت اول به‌همراه آهنگ‌های اورجینال بوده‌ایم که در این فیلم خبری از آن نبوده است. با اینکه فیلم مولان که اقتباسی از افسانه‌های چینی بوده و رتبه‌بندی سنی بالاتری نسبت به دیگر بازسازی‌ها را دریافت کرده، اما هنوز هم خانواده‌ها با صلاح دید خود می‌توانند همراه با فرزندان خود به تماشای فیلم Mulan در سینماها بپردازند. پیش از این نیز برادران وارنر تصمیم گرفت تا دو قسمت آخر فیلم Harry Potter را با درجه سنی PG-13 تولید و منتشر کند. فیلم Deathly Hallows: Part 1 در سال ۲۰۱۰ توانست ۲۹۶ میلیون دلار و فیلم Deathly Hallows: Part 2 در سال ۲۰۱۱ توانست ۳۸۱ میلیون دلار در گیشه فروش کنند.

همچنین تنها دو قسمت فیلم هری پاتر با درجه سنی PG تولید شده بودند که فیلم Half-Blood Prince در سال ۲۰۰۹ توانست ۳۰۱ میلیون دلار و فیلم Prisoner of Azkaban در سال ۲۰۰۴ توانست ۲۴۹ میلیون دلار در گیشه فروش کنند. علاوه‌بر این، شیوع ویروس کرونا در کشور چین نیز باعث شده تا اکران فیلم Mulan در زمان اعلام شده در این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد که احتمالا تاریخ اکران فیلم مولان در چین مانند فیلم No Time to Die تا زمان نامشخصی عقب خواهد افتاد. لیو ییفئی در نقش هوآ مولان، دانی ین، جت لی، گونگ لی، جیسون اسکات لی، ران یوآن، آتکارش آمبودکار، یوسان ان، ران یوآن، راجر یوآن، زانا تانگ، تزی ما، روزالیند چائو، چنگ پی-پی، نلسون لی، دوآ موآ، جیمی ونگ و چام هلپولا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Mulan حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Mulan برای اکران در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده