نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

فیلم Parasite پس از دریافت اسکار بهترین فیلم به موفقیت جدیدی در گیشه دست پیدا کرد

در ادامه موفقیت‌های فیلم Parasite، این فیلم بهترین عملکرد افزایش فروش پس از دریافت جایزه اسکار در طول یک دهه گذشته را تجربه کرده است.

بامداد دوشنبه هفته گذشته بود که نود و دومین دوره از مراسم سالانه‌ی اسکار برگزار شد و فیلم Parasite (انگل) توانست با یک غافلگیری بزرگ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شود و همچنین سه جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین کارگردانی، را نیز دریافت کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قطار موفقیت برنده جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ ظاهرا به این زودی قرار نیست متوقف شود. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، فیلم انگل در سه روز پایان هفته خود ۵.۵ میلیون دلار در اولین آخر هفته پس از دریافت جایزه بهترین فیلم سال از اسکار، فروش کرد. در واقع فروش این فیلم با ۲۳۴ درصد افزایش مواجه شد که در یک دهه گذشته بین فیلم‌هایی که پس از دریافت جایزه اسکار با افزایش فروش در گیشه مواجه شده بودند، بی‌سابقه بوده است.

Parasite

همچنین در طول هفت روز پس از دریافت جایزه اسکار نیز فیلم Parasite حدود ۸.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد تا ۲۰ درصد از فروش این فیلم در این منطقه در این بازه زمانی بوده باشد. فیلم انگل در مجموع ۴۴ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده که یک عملکرد بسیار عالی برای یک فیلم خارجی با زبانی غیر انگلیسی در این کشور است. همچنین Parasite حدود ۱۲.۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرد تا مجموع فروش بین‌المللی این فیلم تا ۱۶۱ میلیون دلار افزایش پیدا کند و شاهد عبور مجموع فروش جهانی فیلم انگل از مرز ۲۰۰ میلیون دلار نیز باشیم تا مجموع فروش جهانی فیلم تا ۲۰۴ میلیون دلار افزایش پیدا کند. 

سال گذشته نیز فیلم Green Book (کتاب سبز) که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود، افزایش فروش ۱۲۱ درصدی را تجربه کرده بود. بونگ جون-هو با سابقه کارگردانی آثار تحسین شده‌ای چون فیلم Memories of Murder (خاطرات قتل)، فیلم The Host (میزبان)، فیلم Mother (مادر)، فیلم Snowpiercer (برف شکن) و فیلم Okja (اوکجا)، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Parasite را بر عهده داشته است. فیلم انگل تنها در بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین تدوین نتوانست در اسکار امسال رقیبانش را شکست دهد. بااین‌حال، فیلم انگل اولین فیلم خارجی و غیر انگلیسی بود که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند و بدین ترتیب این اثر تاریخ‌ساز شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده