نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

فروش پلی استیشن 5 تا مارس 2021 بیش از شش میلیون دستگاه پیش‌ بینی می‌شود

به گفته‌‌ یکی از تحلیل‌گر ژاپنی صنعت بازی‌های ویدیویی، کنسول پلی استیشن 5 با ثبت آمار فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه تا ماه مارس ۲۰۲۱، شروع بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

کنسول‌های نسل بعد در آستانه‌ی عرضه رسمی قرار دارند و به‌نظر می‌رسد که هریک از ارائه‌کنندگان این پلتفرم‌ها بدون توجه به رقبا در مسیر خود حرکت می‌کنند. اما رقابت بین کنسول‌ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده و به‌زودی رقابت برای قرارگرفتن در جایگاه بهترین کنسول جهان بالا خواهد گرفت. کدامیک از طرفین سونی و مایکروسافت موفق به فروش کنسول‌های بیشتری خواهند شد؟ شاید اظهار نظر در این خصوص فعلاً ممکن نباشد، اما یکی از تحلیلگران شناخته شده‌ی دنیای گیم عقیده دارد که سونی شروع قدرتمندی در این زمینه خواهد داشت.

هیدکی یاسودا از مؤسسه تحقیقاتی Ace در شهر Osaka ژاپن پیش‌بینی کرده که سونی تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ بیش از ۶ میلیون واحد از کنسول‌های پلی استیشن 5 را به فروش خواهد رساند. باتوجه به این که این کنسول قرار است در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی عرضه شود، این آمار می‌تواند شروع بسیار خوبی برای کنسول جدید سونی باشد. Yasuda عقیده دارد که این آمار تا یک سال بعد از این موعد به ۱۵ میلیون واحد خواهد رسید.

مقاله مرتبط

  • عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که این تجزیه وتحلیل، همزمان با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است. اخیراً شایعاتی مبنی بر تأثیر شیوع ویروس کرونا بر انتشار هردو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس مطرح شده بود که بیان می‌کرد احتمالاً تاریخ عرضه این کنسول‌ها در پی کمبود در تعداد دستگاه‌های تولیدی، تأخیر خواهد خورد. بااین‌حال، هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در این خصوص منتشر نشده است. حالا باید دید که آیا PS5 نیز می‌تواند موفقیت‌ نسل فعلی خود را در نسل نهم مجدداً تکرار کند، یا این‌که شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده