// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

ویدیویی جدید از بازی لغو شده‌ Starcraft: Ghost بلیزارد منتشر شد

ویدیویی جدید از بازی Starcraft: Ghost که ساخت آن در سال ۲۰۰۶ توسط بلیزارد لغو شد، توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده است.

بازی Starcraft: Ghost یک بازی اسپین آف از مجموعه‌ی محبوب استارکرفت بود که قرار بود برای کنسول‌های گیم‌ کیوب، پلی‌ استیشن 2 و ایکس باکس منتشر شود. هم‌اکنون، پیش از یک دهه بعد از لغو این پروژه، یک ویدیوی جدید از این بازی که قبلاً دیده نشده، در اینترنت قرار گرفته است. 

به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر که با وب‌سایت کوتاکو تماس گرفته، این فاش‌سازی از یک نسخه‌ی در دست ساخت که روی کیت توسعه ایکس باکس 360 نصب شده بود، انجام شده است.

Starcraft Ghost

چندین ویدیو تا همین الآن از اینترنت حذف شده‌اند، اما یکی از آن‌ها هم‌چنان باقی مانده است. در این ویدیو، شخصیت اصلی بازی یعنی نووا را می‌بینیم که در حال شلیک به سمت موجودات فضایی‌، لوت کردن دشمنان، خواندن گزارش ماموریت‌ها و پرش در محیط بازی است. لیستی از مراحل نیز وجود دارد که شامل یک مرحله به نام Zergling Rush است، که اشاره‌ای به معروف‌ترین طنز استارکرفت دارد.

این بازی در در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و توسط شرکت بلیزارد و Nihilistic Software در دست ساخت بود. پس از چندین بار تاخیر، بالاخره در سال ۲۰۰۶ بلیزارد اعلام کرد که ساخت بازی تا مدت نامعلومی لغو خواهد شد. مایک‌ مورهایم، مدیر عامل سابق بلیزارد علت لغو را موفقیت شگفت‌انگیز بازی World of Warcraft دانست که باعث شد بلیزارد منابع خود را به سمت آن بازی منتقل کند. 

این ویدیو را می‌توانید در این‌جا تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده