نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲

Rainbow Six Siege همزمان با عرضه کنسول‌های نسل بعد، برای آنها منتشر می‌شود

یوبیسافت بازی Rainbow Six Siege را همزمان با عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس روی آنها منتشر خواهد کرد. این بازی از قابلیت بین-نسلی در بخش چندنفره پشتیبانی می‌کند.

کمپانی یوبیسافت ثابت کرده که در پشتیبانی از بازی Rainbow Six Siege به هیچ وجه کم نمی‌گذارد. قبلا اعلام شده بود که این بازی قرار است برای کنسول‌های نسل بعدی هم عرضه شود، اما جزئیاتی در این باره منتشر نشد. حالا به لطف مصاحبه جدیدی که یکی از سازندگان بازی انجام داده، مشخص شده است که Rainbow Six Siege دقیقا در روز عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس روی این کنسول‌ها در دسترس خواهد بود. همچنین قرار است محتواهای جدیدی به طور اختصاصی برای همین کنسول‌ها به بازی اضافه شوند.

لروی آتاناس، کارگردان این بازی در مصاحبه‌ای با وبسایت WindowsCentral اعلام کرد که بازی Rainbow Six Siege همزمان با عرضه کنسول‌های نسل بعدی، برای آنها در دسترس خواهد بود. او همچنین گفت که چرا فعلاً نمی‌توانند تاریخ دقیقی برای این عرضه اعلام کنند. آتاناس توضیح داد:

اینکه نمی‌توانم تاریخ عرضه بازی را به شما بگویم به این خاطر است که موضوع به سازندگان کنسول‌های نسل بعدی بستگی دارد. چیزی که در حال حاضر می‌توانم بگویم این است که ما بازی را همزمان با آمدن کنسول‌ها روی آنها عرضه می‌کنیم؛ یعنی زمانی که آنها کنسول خود را منتشر کنند. البته این موضوع به خودشان بستگی دارد که با انتشار بازی موافق باشند. در هر حال هدف ما دسترسی بازیکن‌ها به این بازی از همان روز عرضه کنسول‌ها است.

آتاناس همچنین گفت که هدف‌شان قوی نگه داشتن جامعه بازیکن‌های Rainbow Six Siege است. به همین دلیل این بازی از قابلیت بین-نسلی در بخش چندنفره پشتیبانی می‌کند. او گفت:

ما نمی‌خواهیم جامعه بازیکنان خود را از دست بدهیم. بنابراین می‌خواهیم کاری کنیم تا افرادی که کنسول‌های جدید را خریداری می‌کنند، بتوانند بازی را با سایر دوستان خود انجام دهند. این یعنی اگر شما کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن را بخرید، می‌توانید با دوست خود که پلی استیشن 4 دارد بازی کنید.

بازی Rainbow Six Siege

آتاناس همچنین درباره قابلیت بازی بین-پلتفرمی هم توضیحاتی را ارائه داد. با استفاده از این قابلیت بازیکن‌های ایکس‌باکس می‌توانند با دارندگان کنسول پلی‌استیشن بازی کنند. آتاناس گفت:

باز هم این بحثی است که باید بین مایکروسافت و سونی انجام شود. ما دوست داریم که به‌طور کامل از بازی بین-پلتفرمی پشتیبانی کنیم تا بازیکن‌های ایکس‌باکس بتوانند با بازیکن‌های پلی‌استیشن به رقابت بپردازند. ما آمادگی پشتیبانی از این قابلیت را داریم و امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد، چون این یک حرکت کلی برای صنعت بازی است. هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد و فقط باید ببینیم که چه زمانی شاهد این قابلیت خواهیم بود.

اگرچه یوبیسافت قصد دارد تا قابلیت بازی بین-پلتفرمی را در اختیار بازیکن‌های Rainbow Six Siege قرار دهد، اما ظاهراً چندان موافق نیست که گیمرهای PC بتوانند با بازیکن‌های کنسولی مسابقه بدهند. کارگردان بازی در این‌باره اظهار کرد:

فکر نمی‌کنم که تا به حال قابلیت بازی بین کنسول‌ها و PC وجود داشته باشد. ما فقط می‌توانیم در صورت تمایل شما این ویژگی را ارائه کنیم. در حالت کلی، بازیکن‌های کنسولی فقط می‌توانند با سایر دارندگان کنسول به رقابت بپردازند. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید که با بازیکنان پی‌سی رقابت کنید و در مقابل سلاح‌های خطرناکی مثل موس و کیبورد قرار بگیرید، میل خودتان است.

آتاناس همچنین در مصاحبه‌اش گفت که تیم سازنده بازی امیدوار است تا بتواند قابلیت بین-پلتفرمی را برای پیشرفت‌های بازیکنان در بازی نیز ارائه کند. به این ترتیب، بازیکن‌ها می‌توانند روی یک کنسول بازی را انجام دهند و سپس تمام دستاوردها و پیشرفت‌های خود را به یک پلتفرم دیگر منتقل کنند.

بازی Rainbow Six Siege هم‌اکنون برای کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است و همانطور که گفتیم در آینده برای کنسول های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس نیز منتشر خواهد شد. اگرچه این بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه شده، اما یوبیسافت سعی کرده تا با ارائه آپدیت‌های متنوع، آن را زنده نگه دارد. آخرین آپدیت بازی نیز Void Edge نام دارد که چند روز پیش عرضه شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده