نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

دانلود بازی Fortnite برای پلتفرم‌های مختلف

در آستانه انتشار فصل دوم از چپتر ۲ فورتنایت، تصمیم گرفتیم تا لینک‌های دانلود فورتنایت برای پلتفرم‌های مختلف را در اختیار شما کاربران زومجی قرار بدهیم. همراه ما باشید. 

شاید زمانی که فورتنایت اولین بار معرفی و منتشر شد، کم‌تر کسی فکر می‌کرد که روزی این اثر به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها تبدیل شود. ساخته اپیک گیمز مخصوصا پس از اضافه شدن بخش رایگان بتل رویال به آن، آنقدر محبوب و معروف شد که دیگر کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کردن که اسمی از آن نشنیده باشد. فورتنایت پس از پشت سر گذاشتن چپتر اولش، با شکلی جالب و حتی عجیب، وارد چپتر دوم شد و فصل اول از چپتر دوم بازی هم با تغییراتی که در نقشه و ویژگی‌های آن اعمال کرده بود، با استقبال خوبی روبه‌رو شد. بدون مقدمه بیش‌تر، به سراغ لینک‌های دانلود بازی Fortnite برویم:

دانلود فورتنایت برای PC

برای دانلود نسخه پی سی فورتنایت، شما ابتدا به دانلود لانچر اپیک گیمز نیاز خواهید داشت. برای این منظور، وارد سایت اپیک گیمز بشوید و از صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، ویندوز را انتخاب کنید. پس از آن، دانلود فایل لانچر اپیک گیمز آغاز می‌شود و پس از نصب این فایل، باید آپدیت آن را هم دانلود کنید که در زمان نوشتن این مطلب، حجمی حدود ۳۵۰ مگابایت دارد. پس از دانلود آپدیت، می‌توانید به روش‌های مختلفی وارد اپیک گیمز شوید؛ از ساخت یک اکانت کاملا جدید تا استفاده از اکانت‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس یا نینتندو سوییچ که لوگوی هرکدام در صفحه لاگین اپیک گیمز نمایش داده می‌شود و با کلیک روی آن‌ها، به سایتی منتقل خواهید شد و می‌توانید اکانت خودتان را لینک کنید.

پس از ورود به اپیک گیمز، کافی است به قسمت Store بروید و Fortnite را سرچ کنید و در این صفحه، روی گزینه Get کلیک کنید و تایید‌های لازم را انجام بدهید تا بتوانید بازی را دانلود کنید. پس از دانلود هم قادر خواهید بود با اجرای آن، از تجربه فورتنایت لذت ببرید. 

دانلود فورتنایت

دانلود فورتنایت برای PS4

برای دانلود فورتنایت برای PS4، از طریق فروشگاه خود پلی‌استیشن می‌توانید اقدام کنید. برای این کار هم کافی است روی خود کنسول وارد قسمت استور شوید و اسم بازی را سرچ کنید. همچنین با لاگین در فروشگاه پلی‌استیشن روی مرورگر پی‌سی هم می‌توانید با ورود به سایت استور پلی استیشن، آن را به لیست بازی‌های اکانت خودتان اضافه کنید. پس از این کار فقط دانلود بازی باقی می‌ماند و با اتمام دانلود بازی، قادر خواهید بود در صفحه Home کنسول بازی را مشاهده و تجربه کنید. 

دانلود فورتنایت ایکس باکس وان

نسخه ایکس‌باکس وان فورتنایت از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود می‌شود. البته روی این فروشگاه، فقط نسخه ایکس‌باکس وان بازی قرار گرفته و با ورود به فروشگاه مایکروسافت، قادر به دانلود نسخه کامپیوتر بازی نخواهید بود و تنها راه تجربه بازی روی پی‌سی، همان روشی است که بالاتر اشاره کردیم. با ورود به فروشگاه مایکروسافت با اکانت خودتان، اسم Fortnite را سرچ و سپس هم بازی را دانلود کنید تا بتوانید آن را روی کنسول ایکس‌باکس وان تجربه کنید. 

دانلود فورتنایت نینتندو سوییچ 

فورتنایت روی نینتندو سوییچ هم قابل بازی است و مثل دو کنسول دیگر، دانلود آن هم بسیار ساده است. برای این کار، کافی است وارد بخش فروشگاه نینتندو شوید و اسم بازی را سرچ کنید. پس از آن، کافی است منتظر بمانید تا دانلود بازی تمام شوید و بتوانید روی حالت دستی یا متصل به تلویزیون سوییچ، فورتنایت را تجربه کنید. 

دانلود فورتنایت

دانلود فورتنایت اندروید 

برای دانلود بازی Fortnite روی گوشی اندرویدی خودتان، قادر به استفاده از دو روش مختلف هستید؛ چرا که اپیک گیمز تصمیم گرفته تا این بازی را به دو روش ابتدا روی سایت اپیک گیمز و سپس روی گوگل پلی عرضه کند. در روش اول باید با فعال کردن یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی، وارد صفحه اندروید اپیک گیمز شویم و سپس Play Free Now را در وسط صفحه انتخاب کنیم. پس از آن وارد صفحه دیگری خواهیم شد که در این قسمت هم باید گزینه Get it on the Epic Games App را بزنیم تا دانلود یک فایل با حجم تقریبا ۴ مگابایت آغاز شود. در نظر داشته باشید که برای نصب این فایل، حتما باید از قسمت تنظیمات گوشی، امکان نصب از منابعی به غیر از گوگل پلی (Install Unknown apps) را فعال کرده باشید. پس از نصب، Epic Games، وارد آن شوید و فورتنایت را در همان صفحه اول مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب بازی، گزینه Install را بزنید و پس از دادن دسترسی‌های لازم به نرم افزار، فایل خودِ بازی دانلود خواهد شد. در نظر داشته باشید که در تمام این مراحل باید نرم افزار تغییر آی‌پی را فعال داشته باشید. پس از اتمام دانلود این فایل، کماکان با فعال بودن نرم‌افزار تغییر آی‌پی، وارد بازی شوید و پس از لینک کردن اکانت‌تان روی پلتفرمی دیگر یا ساخت اکانت کاملا جدید، اجازه بدهید دیتای آن که حجم بالایی هم دارد، دانلود شود. پس از اتمام دانلود دیتای فورتنایت، می‌توانید نرم‌افزار تغییر IP را هم غیرفعال کنید و از تجربه بازی لذت ببرید.

البته در مورد نسخه اندروید فورتنایت، ذکر یک نکته هم الزامی است. کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ، می‌توانند بازی را از طریق Galaxy App هم دانلود کنند. برای این کار البته دردسر‌هایی هم خواهید داشت؛ چرا که این اپ موقعیت کاربر را از روی سیم‌کارت شناسایی می‌کند پس باید ابتدا سیم‌کارت گوشی را خارج کنید، به قسمت تنظیمات گوشی و بعد اپ‌ها بروید و با انتخاب Galaxy App، گزینه Clear Data را بزنید. سپس با یک نرم‌افزار تغییر IP وارد گلکسی اپ شوید و با جست‌و‌جوی اسم فورتنایت، آن را دانلود کنید و با ورود به بازی هم اجازه بدهید تا دیتای بازی دانلود شود. یک بار دیگر هم به این نکته اشاره کنیم که برای دانلود بازی، در تمام مراحل نیاز به تغییر آی‌پی خواهید داشت ولی برای تجربه خود بازی، مشکلی نیست و راحت می‌توانید بدون تغییر آی‌پی هم آن را بازی کنید. 

دانلود فورتنایت iOS 

به‌دنبال اختلاف بین اپیک گیمز و اپل، در حال حاضر امکان دانلود بازی برای iOS وجود ندارد. 

دانلود فورتنایت

پرسش‌های متداول

  • آیا دانلود فورتنایت رایگان است؟

    فورتنایت هم روی کنسول‌ها، هم کامپیوتر و هم موبایل یک بازی رایگان است و برای نصب و اجرای آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت. البته که فورتنایت هم از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با خرید وی-باک‌های بازی با پرداخت پول، آیتم‌های مختلفی را به دست بیاورید.

  • آیا فورتنایت را می‌توان با بازیکنان سایر پلتفرم‌ها بازی کرد؟

    بله فورتنایت از بازی بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کند و فرقی ندارد که آن را روی پی‌سی، کنسول‌ها یا موبایل تجربه کنید؛ در هر حالت قادر خواهید بود با دوستان خودتان روی پلتفرم‌های دیگر به تجربه فورتنایت بپردازید.

  • آیا می‌توان از اکانت یک پلتفرم برای بازی کردن فورتنایت روی پلتفرم‌های دیگر هم استفاده کرد؟

    اپیک گیمز این امکان را فراهم کرده تا بازیکنان بتوانند اکانت خودشان را لینک و ذخیره کنند تا هر زمان که خواستند بازی را روی پلتفرمی دیگر هم تجربه کنند، به سادگی با وارد کردن اطلاعات اکانت خودشان به تمام پیشرفت‌هایشان در پلتفرم قبلی روی پلتفرم جدید هم دسترسی داشته باشند. 

  • آیا فورتنایت یک بازی بتل رویال است؟

    بخش رایگان فورتنایت، یک تجربه بتل رویال است که حالت‌های یک نفره، دونفره و اسکواد چهارنفره را شامل می‌شود ولی کل بازی، فقط محدود به این تجربه بتل رویال نیست و حالت‌های مختلفی مثل Team Rumble یا حتی حالت‌های سه‌نفره هم برای مدت زمان محدودی در دسترس قرار می‌گیرند.

  • حالت Creative فورتنایت چیست؟

    حالت Creative فورتنایت، امکان ساخت و ساز را برای ایجاد مراحل و مسابقات مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و ابزار‌های کاملی دارد که می‌توانید از آن برای ساخت محیط استفاده کنید.

  • آیا فایل دیتای فورتنایت روی اندروید به صورت جداگانه دانلود می‌شود؟

    خیر؛ دیتای بازی فورتنایت به صورت جداگانه قابل دانلود و نصب نیست و تنها از طریق خود بازی باید اقدام به دانلود آن کنید.

  • فورتنایت روی چه گوشی‌هایی اجرا می‌شود؟

    حداقل سیستم موردنیاز فورتنایت برای اجرا در گوشی‌های اندرویدی، پشتیبانی آن‌ها از نسخه ۸ یا بالاتر اندروید ۶۴ بیتی، پردازنده مبتنی بر معماری ARM64، حداقل ۴ گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی Adreno 530 یا بالاتر و Mali-G71 MP20, Mali-G72 MP12 یا بالاتر است و روی گوشی‌های آیفون هم به حداقل iOS 11 نیاز دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده