نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰

بازی جدید Ys در شرکت Falcom در دست ساخت است

مدیرکل شرکت بازی‌سازی Falcom در نشست خبری اخیر خود به آغاز فرایند ساخت بازی بعدی مجموعه Ys اشاره می‌کند.

شرکت Clouded Leopard Entertainment با ترجمه بسیاری از بازی‌های ژاپنی به زبان سنتی چینی، به طور ویژه روی بومی‌سازی و عرضه‌ی این‌ بازی‌ها در سایر نقاط آسیا فعالیت می‌کند. یکی از پروژه‌های فعلی این شرکت، برگزاری یک رویداد ویژه برای معرفی و اعلام تاریخ انتشار جدید بازی Ys IX: Monstrum Nox از مجموعه‌ی Ys است که با حضور و سخنرانی توشیهیرو کوندو، مدیرکل شرکت Falcom همراه شده بود. وی در خلال صحبت‌های خود، به برنامه‌های این شرکت در رابطه با بازی‌های Ys نیز اشاراتی دارد.

وقتی که یکی از خبرنگاران درباره زمان معرفی و انتشار بازی جدید Ys X از او سؤال می‌کند، کوندو بدون اشاره به این موضوع که منظور او از بازی بعدی Ys قسمت دهم یا همان Ys X بوده یا این‌که چیز دیگری مانند یک نسخه بازسازی شده یا یک اسپین آف را در نظر دارد، پاسخ می‌دهد که «شرکت فالکوم هم‌اکنون مشغول ساخت بازی بعدی مجموعه Ys است.» او در ادامه توضیح می‌دهد که تیم توسعه دهندگان بازی‌های Ys امیدوارند تا قبل از رسیدن به سی‌وپنجمین سالگرد انتشار بازی‌های این مجموعه در سال ۲۰۲۲، بازی جدید خود را به طرفداران ارائه کنند.

توشیهیرو کوندو در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۹ با نشریه Dengeki PlayStation ترتیب داده بود نیز به این موضوع اشاره کرده که تیم توسعه‌دهندگان این استودیو هنوز درباره جزئیات بازی Ys X به جمع‌بندی نرسیده‌اند. لذا بسیاری از هواداران عقیده دارند که بعید است پروژه بعدی فالکوم بازی مورد انتظار Ys X باشد. کوندو در یکی دیگر از رویدادهایی که در سال ۲۰۱۹ در آن‌ها حاضر شده نیز اشاره می‌کند که فالکوم تمایل دارد تا یک نسخه بازسازی شده از بازی Ys V را روانه بازار کند. درصورتی که این تصمیم نهایتاً به مرحله اجرا برسد، بازی Ys V تنها نسخه این مجموعه خواهد بود که مستقیماً توسط فالکوم بازسازی می‌شود. برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند که منظور از بازی بعدی مجموعه‌ی Ys، همان نسخه بازسازی شده بازی Ys V است.

Ys

اما یکی دیگر از بازی‌های جدیدی که فالکوم در دست ساخت دارد، بازی The Legend of Heroes: Hajimari no Kiseki است که در تابستان سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. احتمال این که تاریخ انتشار این بازی به اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریورماه ۹۸) موکول شود، بسیار بالاست. ضمن این که باتوجه به زمان زیادی که از آغاز فرایند توسعه این بازی می‌گذرد، به احتمال زیاد، این بازی قبل از بازی Ys به دست ما خواهد رسید. البته این ادعا نیز کاملاً براساس گمانه‌زنی‌ها بیان شده و منبع موثقی ندارد.

نسخه بازسازی شده بازی‌های Zero no Kiseki و Ao no Kiseki نیز به ترتیب در تاریخ ۲۳ آپریل (۴ اردیبهشت) و ۲۸ می ۲۰۲۰  (هشتم خرداد ۹۹) برای پلی استیشن 4 منتشر خواهند شد. باتوجه به این که کوندو در خلال صحبت‌های خود، بازار کشورهای غربی را یکی از مهم‌ترین دلایل ریمستر کردن این بازی‌ها معرفی می‌کند، باید انتظار داشت که این دو بازی نهایتاً برای این مناطق نیز عرضه شوند.

آخرین بازی فالکوم برای منطقه غرب، بازی The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III بود که هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4 قابل دسترسی بوده و در تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) نیز برای پی سی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که نسخه نینتندو سوییچ این بازی نیز در بهار سال ۲۰۲۰ عرضه شود. هیچ‌یک از بازی‌های Trails of Cold Steel IV، Ys IX، Zero، Ao و Hajimari no Kiseki هنوز برای بازار کشورهای غربی تأیید نشده‌اند؛ اما ظاهراً اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر شده که تصمیم فالکوم برای انتشار بازی Ys IX در خارج از منطقه آسیای شرقی را فاش می‌کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده