// یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

کیت جدید حافظه رم 256 گیگابایت G.Skill معرفی شد

شرکت معتبر G.Skill کیت جدید حافظه رم خود را با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از نوع DDR4-3600 CL16 معرفی کرد.

ساخته شدن مادربردهایی که دارای درگاه رم یا DIMM با ظرفیت ۳۲ گیگابایت هستند، نه‌تنها باعث شده که سیستم‌های استریم بتوانند از حافظه‌های رم با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت استفاده کنند، بلکه به سیستم‌های شخصی و دسکتاپ (با پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper یا Intel Core i9 XE) نیز این توانایی را می‌دهد که تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کنند. تا پیش از این کیت‌های حافظه‌ی رم با ظرفیت‌های بالا مرسوم نبود و استفاده از آن‌ها مشکلات خاص خود را داشت.

اما حالا و طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، شرکت جی اسکیل قاعده‌ی بازی را با معرفی کیت جدید حافظه‌ی رم خود تغییر داده است. این کیت حافظه رم دارای ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از نوع DDR4-3600 و با نرخ تاخیر CL16 است و برای پلتفرم Threadripper شرکت AMD طراحی شده است. این کیت که G.Skill 256 GB Trident Z Neo نام دارد، شامل ۸ عدد رم یا ماژول ۳۲ گیگابایتی است که دارای تایمینگ ۲۰-۲۰ و ولتاژ ورودی ۱.۳۵ ولت هستند. این ماژول‌ها از چیپ‌های ۱۶ گیگابایتی DDR4 (احتمالا سامسونگ) استفاده می‌کنند و دارای پخش‌کننده‌‌ی حرارتی و همچنین چراغ‌های LED هستند و می‌توانید آن‌ها را کاملا شخصی‌سازی و تنظیم کنید. برای دیدن تصویر زیر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید:

رم g.skill | رم gskill

شرکت GSkill این کیت حافظه رم را با پردازنده‌ی AMD Ryzen Threadripper 3990X و مادربرد ASUS ROG Zenith II Extreme Alpha آزمایش کرده است که نتایج آن را در بالا مشاهده می‌کنید. ظاهرا برای استفاده‌ی پایدار از رم با حافظه ۲۵۶ گیگابایت از نوع DDR4 و سرعت 3600 مگاهرتز، مادربردی با میزان ولتاژ DRAM مناسب مورد نیاز است و باید این نکته را در نظر داشته باشید که این حجم از حافظه رم نیازمند برق مصرفی زیادی است. کیت جدید شرکت جی اسکیل قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود.


منبع AnandTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده