نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

پلی استیشن VR جدید احتمالا پس از پلی استیشن 5 روانه بازار می‌شود

طبق شایعات و اخبار منتشر شده، به‌نظر می‌رسد نسخه جدید و بهبودیافته هدست Playstation VR مدتی پس از کنسول پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.

سونی در سال ۲۰۱۶ برگ تازه‌ای به تاریخچه طولانی و غنی خود اضافه کرد. ورود به دنیای جدید و نوپای واقعیت مجازی ریسک‌های فراوانی برای این غول ژاپنی به‌همراه داشت. هدست پلی استیشن که در ابتدا با نام رمز پروژه مورفیوس معرفی شد، بالاخره حدود چهار سال پیش پا به عرصه رقابت گذاشت. هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR با برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری خود توانست رقیب قدری برای دو هدست گران‌ قیمت HTC Vive و آکیولس ریفت به‌حساب آید. به دلیل هیمن قیمت پایین و پشتیبانی سونی از آن، PSVR توانست محبوبیت زیادی را برای خود کسب کند.

پس از معرفی کنسول پلی استیشن 5، همواره حرف‌وحدیث‌ها و شایعاتی پیرامون مدل جدید هدست پلی استیشن VR به‌گوش رسیده است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش خبری منتشر شد که نسخه آینده PSVR به‌صورت بی‌سیم و با برچسب قیمت ۲۵۰ دلار روانه بازار می‌شود. حال اما در تازه‌ترین اخبار فناوری، به‌نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه مدتی پیش دامینیک مالینسن، رئیس بخش تحقیق و توسعه سونی، ادعا کرده بود که فعلا خبری از PSVR جدید نیست و نسخه فعلی این هدست واقعیت مجازی در کنسول نسل نهم پلی استیشن نیز قابل استفاده است، اما شایعاتی منتشر شده که سونی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه قوی‌تر و جدیدتر پلی استیشن VR است.

براساس ادعای وبسایت بلومبرگ، بخش سخت‌افزار سونی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک نسخه جدید از هدست پلی استیشن VR پس از گذشت مدتی از عرضه کنسول PS5 است.

این واقعیت که سونی به فکر معرفی و عرضه یک نسخه قوی‌تر از هدست خود است، باعث می‌شود علاوه‌بر اینکه بازی‌سازها بتوانند از قدرت و امکانات بیشتری برای ساخت آثار خود بهره‌مند شوند، این امکان را نیز فراهم می‌کند که روزبه‌روز بازی‌های بیشتر و باکیفیت‌تری برای سیستم واقعیت مجازی منتشر شوند.

حال باید منتظر ماند و دید سونی چه سیاستی در مورد هدست خود اتخاذ می‌کند و علاقه‌مندان چه زمانی می‌توانند از نسخه دوم PSVR استفاده کنند. شما نیز اگر از این هدست پلی استیشن استفاده می‌کنید، لطفا از تجربیات خود حین استفاده از آن و اینکه بیشتر تمایل دارید چه بهبودهایی در نسخه بعدی ایجاد شوند را با ما نیز در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده