نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

نویسنده سابق بازی های Mass Effect به استودیوی Archetype Entertainment پیوست

درو کارپیشین، سرپرست سابق نویسندگان بایوویر به استودیوی تازه تأسیس آرکیتایپ اینترتینمنت پیوسته تا روی پروژه نقش‌آفرینی، داستان‌محور و علمی تخیلی فعالیت کند.

هریک از اعضای سابق تیم توسعه‌دهندگان مجموعه‌ی Mass Effect در استودیو بایوویر (BioWare) مسیر متفاوتی را برای پیشبرد ادامه‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای خود در پیش گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که شماری از آن‌ها به استودیوی جدیدی که به تازگی توسط شرکت ویزاردز آو د کوست (Wizards of the Coast) ناشر بازی‌های Magic: The Gathering و Dungeons & Dragons تأسیس شده پیوسته‌اند. این شرکت، تاکنون افراد بسیار بااستعداد و خلاقی را برای تشکیل تیم بازی‌سازان استودیوی آرکیتایپ اینترتینمنت (Archetype Entertainment) دورهم جمع کرده است. مسئولیت سرپرستی این استودیو، به دو تن از قدیمی‌ترین اعضای سابق بایوویر سپرده شده و حالا یکی دیگر از اعضای سابق این‌ استودیو در حال پیوستن به تیم آن‌ها است.

Drew Karpyshyn، نویسنده‌ی ارشد قسمت‌های اول و دوم مجموعه‌ی Mass Effect، ظاهراً مسئولیت مشابهی را در بازی جدید استودیوی آرکیتایپ برعهده خواهد داشت. درو کارپیشین همین الان هم سوابق و تجربیات بسیار زیادی را در صنعت گیم کسب کرده که از میان آن‌ها می‌توان به چندین بازی نقش آفرینی، از جمله Baldur’s Gate، Star Wars: Knights of the Old Republic و Dragon Age اشاره کرد. او همزمان با فعالیت روی این‌بازی‌ها، در بایوویر نیز حضور داشت که در این مدت دو بار از این‌ تیم جدا شد. کارپیشین بعد از دومین کناره‌گیری خود در سال ۲۰۱۸ پیامی را در وبلاگ خود منتشر کرده بود که براساس آن فضای راکد کاری را علت این تصمیم خود بیان کرده بود. وی در بیانیه خود می‌نویسد:

وقتی که رشد می‌کنیم و موفق‌تر از قبل می‌شویم، اوضاع تغییر می‌کند. با ادامه یافتن این روند، تیم‌ها بیشتر به صورت یک شرکت درآمده و کمتر به خلق چیزهایی که عاشق آن هستند، می‌پردازند. در این شرایط، بازی‌ها بیش از این‌که براساس شور و اشتیاق و خلاقیت ما ساخته شوند، براساس تحقیقات بازاریابی شکل می‌گیرند.

Mass Effect

طرفداران مجموعه‌ی Mass Effect باید از همین الان نسبت به تشکیل این استودیوی جدید و افراد بااستعدادی که در آن مشغول به کار هستند بسیار هیجان‌زده باشند. به خصوص در شرایطی که می‌دانیم پروژه جدید این استودیو، یک بازی نقش آفرینی، داستان‌محور و در ژانر علمی تخیلی خواهد بود. کارپیشین می‌گوید که این استودیو او را به یاد اولین روزهای تشکیل بایویر می‌اندازد. هنوز اطلاعات چندانی از بازی جدید آرکیتایپ اینترتینمنت نداریم؛ اما باتوجه به واکنش‌های کارپیشین، تیم توسعه‌دهندگان خلاق و ژانر بازی جدید آن‌ها، نمی‌توان در کیفیت و جذابیت این پروژه شک کرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده