نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: آکوامن در مقابل اسپایدرمن

در این مسابقه از نبرد قهرمانان، شاهد رقابت آکوامن با اسپایدرمن خواهیم بود. همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در سومین نبرد، شاهد رقابت اسپایدرمن از دنیای مارول با آکوامن از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، شنبه ۲۶ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

اسپایدرمن

دارک‌ساید

این روزها دیگر کسی نیست که بزرگترین مخلوق استن لی افسانه‌ای یعنی اسپایدرمن، همسایه دوست‌داشتنی را نشناسد. اسپایدرمن از اولین قهرمانان نوجوانی محسوب می‌شود که از همان ابتدا تنها کار می‌کرد. با اینکه او تمام ویژگی‌ها و شرایط یک دستیار را داشت، اما همانند نوجوانان هم سن و سال خودش مانند باکی بارنز و رابین، همکاری نداشت. همه ما دیگر می‌دانیم که پیتر پارکر به وسیله یک عنکبوت خاص، قدرت‌های فراانسانی خود را به دست آورد. از آنجایی که قدرت‌های بزرگ، مسئولیت‌های بزرگی هم با خود می‌آورند، پیتر پارکر مجبور بود که علاوه بر یادگیری نحوه کنترل قدرت‌های خود، بین این دو زندگی متفاوتش تعادل ایجاد کند. پیتر پارکر در سن خیلی کمی قدرت‌هایش را به دست آورد، به همین دلیل نمی‌دانست که این قدرت‌ها چه پتانسیلی دارند. اما مرگ غم‌انگیز عمو بن باعث شد تا جرقه‌ای در زندگی این نوجوان زده شود و حرفه قهرمانی و دفاع از بی‌گناهان را در پیش بگیرد.

جالب است بدانید که نویسندگان در ابتدا اصلا دوست نداشتند که نام این شخصیت را اسپایدرمن بگذارند و قصد داشتند که اسم ترسناک‌تری را برای او انتخاب کنند. یکی از اتفاقات جالبی که در زندگی اسپایدرمن رخ داده، همکاری او با بتمن، سوپرمن، ترانسفورمرز، اس‌ان‌ال و حتی باراک اوباما است. با اینکه پیتر پارکر در طول عمر خود با چهار زن ارتباط مهم داشت، اما هنوز هم طرفداران ارتباط او با گوئن استیسی را یکی از برجسته‌ترین اتفاقات می‌دانند؛ ارتباطی که اصلا سرانجام خوبی نداشت. گرین گابلین یا همان نورمن آزبورن یکی از بزرگترین دشمنان اسپایدرمن محسوب می‌شود. این شخصیت شرور آنقدر نسبت به اسپایدرمن وسواس داشت که از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کرد. در طی یکی از مبارزه‌هایی که اسپایدرمن با گرین گابلین داشت، گوئن استیسی به طرز غم‌انگیزی جان خود را از دست داد.

با اینکه پیتر پارکر تلاش زیادی برای نجات او کرد، اما در نهایت به هیچ نتیجه خوب و مثبتی دست پیدا نکرد. همین اتفاق، مسیر زندگی پیتر را تا حد زیادی تغییر داد به طوری که او اصلا نمی‌توانست برای فاش کردن هویت واقعی‌اش به کسی اعتماد کند. با اینکه در شهر نیویورک علاوه بر پیتر پارکر قهرمانان دیگری هم فعالیت می‌کردند و دشمنان مشترکی برای تمام آنها وجود داشت، اما برخی افراد شرور بودند که به طور به‌خصوص، دشمن خونین اسپایدرمن محسوب می‌شدند. ونوم، سندمن، ولچر، دکتر اختاپوس، کرِیوِن، میستریو و غیره از جمله افرادی هستند که برای شکست دادن اسپایدرمن شب و روز ندارند. علاوه بر ترکیب شدن با سیمبیوت ونوم، یکی از اتفاقات مهم زندگی پیتر پارکر در طی جریان جنگ داخلی رخ داد. او در ابتدا از آیرون من حمایت کرد و برای نشان دادن حسن نیت خود، هویت واقعی‌اش را به همه نشان داد. همین اتفاق منجر به این شد که علاوه بر خودش، تمام افرادی که در زندگی پارکر مهم بودند، مورد هدف دشمنان قرار بگیرند. با این حال بعد از گذشت مدتی، او به اشتباه خودش پی برد و به جبهه کاپیتان آمریکا تغییر مکان داد.

از جمله مهم‌ترین قدرت‌های اسپایدرمن می‌توان به حس عنکبوتی او اشاره کرد. او با استفاده از این حس می‌تواند تمام خطرات نزدیک خودش را احساس کند؛ مگر اینکه فوق‌العاده خسته یا بی‌توجه باشد که این توانایی کاربرد خود را از دست بدهد. در کنار سرعت، چابکی، قدرت بینایی فوق‌العاده و غیره، می‌توان به قدرت فیزیکی ابرانسانی اسپایدرمن اشاره کرد که می‌تواند در شرایط عادی چیزی در حدود ۱۰ تن را تکان دهد. قدرت او به قدری زیاد است که گفته شده، ضربه‌های محکم او می‌تواند یک انسان عادی را از پا در بیاورد یا حتی بکشد.

آکوامنآکوامن

تا چند سال قبل مخاطبانِ ناآشنا با دنیای کامیک‌بوک‌های ابرقهرمانی که بتمن، سوپرمن، واندروومن، کاپیتان آمریکا و تونی استارک را فقط به خاطر تماشای فیلم‌های آن‌ها می‌شناختند، اطلاعات خاصی درباره‌ی یکی از خاص‌ترین و قدرتمندترین ابرقهرمان‌های دی‌سی و یکی از کلیدی‌ترین اعضای تیم Justice League نداشتند. آکوامن (Aquaman) را می‌گویم که فیلم خوب ساخته‌شده توسط جیمز گان از او توانست وی را بیش از پیش به مخاطبان جهانی معرفی کند؛ هم به عنوان پادشاه آتلانتیس، هم به عنوان فردی در نوع خود عاشق، هم به عنوان یکی از شوخ‌طبع‌ترین ابرقهرمان‌های سینمایی و هم به عنوان شخص خاصی که توانایی صحبت با موجودات حاضر در اقیانوس و کمک گرفتن از آن‌ها را دارد. اصلا نکته‌ای که آکوامن را برای خیلی‌ها تبدیل به کاراکتری دوست‌داشتنی می‌کند، چیزی نیست جز همین ترکیب شخصیتی خاصی که یدک می‌کشد. او همزمان کم‌وبیش به به اندازه‌ی سوپرمن قدرتمند، به اندازه‌ی بتمن قابل جدی گرفتن، به اندازه‌ی فلش شوخ و به اندازه‌ی واندروومن موجودی ماورایی و متفاوت با انسان‌های عادی است.

داستان تبدیل شدن آرتور کوری به آکوامن و پادشاه آتلانتیس اما از زمانی شروع شد که مادر او تا آستانه‌ی مرگ رفت و توسط مردی ساکن در یک فانوس دریایی نجات پیدا کرد و به زندگی بازگشت. مردی که نه این زن را می‌شناخت و نه از چرایی افتادن او به این وضع و حال آگاه بود. اما نجات داده شدن او توسط این نگهبان فانوس دریایی، داستان عاشقانه‌ای را رقم زد که شرایط لازم برای تولد موجودی متعلق به دو گونه‌ی مختلف از حیات زمینی را به وجود آورد؛ پسری به اسم آرتور که هم انسان بود و هم آتلانتیسی. هم روی زمین نفس می‌کشید و هم در اعماق اقیانوس. هم با آدم‌ها گفت‌وگو می‌کرد و هم با تمام حیوانات ساکن در دریا. با این حال آرتور تا مدت‌زمانی نه‌چندان کوتاه، توانایی‌های خود را در آغوش نکشید و زندگی ساده، پرشده از خوشی و در نوع خود شلوغی را در همراهی با پدرش تجربه کرد. او به این پدر عشق می‌ورزید و هیچ‌چیزی قرار نبود رابطه‌ی آن‌ها را از بین ببرد.

با این حال مثل هر ابرقهرمان دیگر، روزی رسید که آرتور باید به سراغ انجام کاری بزرگ‌تر می‌رفت. وظیفه‌ای که در همراهی با دختری فوق‌العاده و آتلانتیسی به اسم میرا طی شد و کاری کرد که آرتور تبدیل به آکوامن شود. ابرقهرمانی که گاهی ابایی از کشتن دشمنانش نیز ندارد و با یافتن قدرتمندترین نیزه‌ی چندشاخه‌ی دنیا، تبدیل به تنها پادشاه آتلانتیس می‌شود و همچنان بسیاری از مخاطبان می‌خواهند بیشتر و بیشتر قصه‌هایی با محوریت او را در دنیای هنر هفتم تماشا کنند.

آرتور با تبدیل شدن به آکوامن، قصه‌ی ویژه‌ای را روایت می‌کند. قصه‌ای درباره‌ی تبدیل شدن موجودی عادی به یک پادشاه و قصه‌ای درباره‌ی آن که عشق می‌تواند چه ثمره‌ی بزرگی برای دنیا داشته باشد. در ظاهر ماجرا، پدر آرتور با نجات دادن مادر او تنها زن مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرد. اما در حقیقت عشق آن دو موجودی را آفرید که ثابت می‌کند فرمانرواهای حقیقی با داشتن چیزی که باید به دنیا نمی‌آیند و خودشان به یک قلمرو می‌روند و ارزش خود برای شناخته شدن در جایگاه بزرگ‌ترین قهرمان آن را اثبات می‌کنند.

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده