نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

استودیو Quantic Dream از این پس ناشر بازی‌ های خود خواهد بود

Quantic Dream درکنار انتشار بازی‌های آینده خود، به سایر بازی‌سازها هم در این راه کمک خواهد کرد.

یک سال قبل بود که خبری منتشر شد مبنی براینکه استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) به سمت تولید بازی‌هایی برای پلتفرم‌های مختلف می‌رود و دیگر نباید منتظر ساخت آثار انحصاری از طرف این استودیو برای کنسول‌های سونی باشیم. مدتی قبل هم دیوید کیج، مؤسس استودیو و کارگردان آثار مختلف آن از خبری غافل‌گیرکننده برای طرفداران صحبت کرده بود. اکنون در جدیدترین اخبار بازی، مدیران کوانتیک دریم بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند و در آن به توضیح در مورد استراتژی‌های آینده‌ی خود پرداخته‌اند، از جمله انتشار پروژه‌های بعدی توسط خود استودیو.

این شرکت فرانسوی که در سال‌های اخیر با درام‌های تعاملی خود از Heavy Rain و Beyond: Two Souls تا Detroit: Become Human به یکی از استودیوهای نزدیک سونی تبدیل شده بود، در سال ۲۰۱۹ این سه بازی را برای کامپیوتر هم منتشر کرد و قرار است این روند را در آینده به شکل گسترده‌تری ادامه دهد. در بیانیه‌ی کوانتیک دریم چنین نوشته شده است:

پس از ۲۳ سال همکاری با ناشران معتبر و باکیفیت، اکنون در شرایطی به‌سر می‌بریم که خود توانایی انتشار بازی‌های بعدی استودیو را خواهیم داشت. این اقدام باعث می‌شود بتوانیم ریسک بیشتری در تولیدات بعدی خود به خرج دهیم، با استقلالی بیشتر از قبل به این کار بپردازیم و به استقبال موقعیت‌های جدید در نسل آینده برویم.

این موضوع برای ما چیزی بیشتر از یک تکامل ساده است و می‌توان آن را یک تغییر شکل و دگرگونی کامل دانست. ما این کار را برای حفظ آزادی عمل خود و تولید آثار خلاقانه و حتی جاه‌طلبانه‌تر از قبل انجام می‌دهیم و قصد داریم به‌سراغ چالش‌های جدیدی برویم و کارهایی غیرمنتظره را عملی کنیم. کوانتیک دریم از این پس یک استودیوی معمولی نخواهد بود و به سمت مسیرهای جدیدی می‌رود تا شور و شوق خود را در زمینه‌ی تولید بازی‌های ویدیویی همچنان به خوبی حفظ کند و آثاری متفاوت به مخاطبان ارائه دهد.

Heavy Rain

بخش مهم دیگری از این بیانیه هم به تلاش‌های کوانتیک دریم برای گسترش دادن فعالیت‌های خود در صنعت بازی مربوط می‌شود و این استودیو قرار است حتی به سایر بازی‌سازها هم در این راه کمک کند:

گسترش آزادی عمل استودیو باعث می‌شود بتوانیم به بازی‌سازهای دیگر هم کمک کنیم، با اقداماتی چون سرمایه‌گذاری روی آثار آن‌ها و پشتیبانی از تولیدات این بازی‌سازها. به این شکل آن‌ها می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و ایده‌های نو و اوریجینال خود را در قالب پروژه‌هایی باکیفیت و خیره‌کننده به‌دست علاقمندان برسانند.

هنوز خبری از اثر بعدی کوانتیک دریم نداریم ولی باتوجه‌به علاقه‌ی این استودیو به تولید دموهای تکنیکی جذاب و تماشایی بین انتشار بازی‌های آن، شاید بتوانیم به‌زودی شاهد ارائه‌ی دموی تازه‌ای با عطر و طعم نسل جدید باشیم.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده