نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

حساب Dota 2 بیش از ۴۰ هزار بازیکن خاطی مسدود شد

شرکت ولو حساب Dota 2 بیش از ۴۰ هزار بازیکن خاطی را برای سوءاستفاده از سیستم Matchmaking بن کرد.

ظاهراْ شرکت ولو (Valve) بازیکنان خاطی بسیاری را گوشمالی داده است؛ زیرا در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این شرکت با انتشار توییت جدیدی از بن تعداد زیادی از بازیکنان Dota 2 به‌خاطر سوءاستفاده از سیستم Matchmaking خبر داده است. این توییت اعلام می‌کند که بیش از ۴۰ هزار حساب در تاریخ ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) مسدود شده است و اکنون این حساب‌ها نه‌تنها امکان استفاده از سیستم حریف‌یابی، بلکه امکان ورود به بازی Dota 2 ازطریق استیم را نیز ندارند. شرکت ولو در این‌باره گفت:

ما حساب بیش از ۴۰ هزار کاربر Dota 2 را به‌خاطر سوءاستفاده از سیستم Matchmaking بن کردیم. این ممنوعیت‌ها هم شامل ورود به بازی Dota 2 ازطریق استیم و هم شامل استفاده از سیستم حریف‌یابی بازی است.

با اینکه شرکت ولو صراحتاً اعلام نکرد که منظورش از سوءاستفاده از سیستم حریف‌یابی چیست، اما این مورد بدون شک مربوط‌به تخلف‌های متداولی است که در بازی‌های این چنینی شاهدشان هستیم. در بازی‌های آنلاین اغلب بازیکنانی وجود دارند که با کارهایی نظیرِ ساخت حساب‌های اسمورف و بوست (Boost) بازی را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند. این اقدامات غالباً با تاثیرگذاری بر سطحِ بازیکنان باعث می‌شود تا بازی‌ها ناعادلانه و ناخوشایند دنبال شوند. 

درهمین‌راستا تعدادی از بازیکنانی که ظاهراً حساب‌هایشان مسدود شده است، با انتشار پیام‌هایی اعتراض خود به این اقدام ولو را نشان دادند. یکی از این کاربران گفت که «شما حتی نمی‌گویید که به چه دلیل حساب من مسدود شده است». کاربر دیگری اظهار داشت که «شما در ماه سپتامبر مرا به مدت ۱۹ سال از تجربه‌ی بازی منع کردید و حالا حساب من به‌خاطر اسمورف تا فوریه‌ی ۲۰۲۱ به حالت تعلیق در آمده است». البته در این بین کسانی نیز بودند که از شرکت ولو بابت جلوگیری بازیکنان از سوءاستفاده از بازی تشکر کردند.

در سال گذشته نیز شرکت ولو نزدیک به ۱۷ هزار حساب Dota 2 را به‌علت سوءاستفاده از سیستم حریف‌یابی بن کرد و در سال جاری شاهد بن‌های ۱۹ ساله نیز بودیم که امکان تجربه‌ی بازی تا سال ۲۰۳۸ را از بازیکنان خاطی سلب می‌کرد. شرکت ولو همچنین اعلام کرد که پس از به‌روزرسانی اخیر، سیستمِ شناسایی حساب‌های اسمورف عملکرد بهتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهد. با اینکه آزمون‌های بسیاری برای راه‌یابی این سیستم تازه به بازی صورت گرفته است، اما همچنان امکان اینکه حساب بازیکنان عادی به‌اشتباه مسدود شود، وجود دارد


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده