نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

دیدار مجدد مادر کره‌ای با فرزند از دست رفته‌اش در جهان VR

یک مادر کره‌ای به‌لطف فناوری VR و تصویرسازی‌های سه‌بعدی واقعیت مجازی، توانست فرزند ازدست‌رفته‌اش را دوباره ملاقات کند و او را در آغوش بکشد.

شاید در سالیان گذشته وجود یک فناوری که بتواند جهان بازی‌های ویدیویی را درست در مقابل چشمان مخاطب قرار بدهد کمی بلندپروازانه و غیرممکن به‌نظر می‌رسید، اما طی سالیان اخیر و با پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) می‌بینیم که مرز بین واقعیت و بازی‌های ویدیویی، به‌باریک‌ترین حد ممکن رسیده است. فناوری واقعیت مجازی اما به‌استفاده در بازی‌های ویدیویی محدود نمی‌شود و از استفاده‌های علمی گرفته تا بهره‌ بردن از آن در صنایعی همچون گردشگری، از مواردی هستند که اهمیت بالای این نگرش تازه از تکنولوژی را برایمان بازگو می‌کنند.

حالا و درجریان آخرین اخبار سخت‌ افزار، مهندسان کره‌ای به‌لطف فناوری واقعیت مجازی (VR) توانسته‌اند به‌روزهای سخت و مملو از دلتنگی یک مادر کره‌ای پایان بدهند و او را به‌فرزند از دست رفته‌اش برسانند. ماجرا از این قرار است که طی هفته‌های اخیر، برنامه‌ای با نام «ملاقات با تو» در تلویزیون کره پخش شد و در جریان آن، یک مادر اهل کشور کره‌ی جنوبی توانست با مدل سه‌بعدی دختر از دست رفته‌اش، در دنیای واقعیت مجازی دیدار کند. شاید در نگاه اول، چنین ایده‌ای بیشتر در فیلم‌ها یا سریال‌های داستانی جواب بدهد، اما به‌لطف دانش بالای دانشمندان و مهندسان کره‌ای، این مادر توانست با استفاده از یک هدست VR و پوشاندن دو دستکش، فرزند ۷ ساله‌اش را دوباره لمس کند، با او غذا بخورد و او را در آغوش بکشد.

در ادامه و در قالب یک ویدیو، قسمتی از این برنامه را می‌بینیم که چطور این مادر و فرزند از طریق تکنولوژی VR توانستند با یکدیگر ملاقات کنند. جایی که یک هدست HTC Vive و یک پرده‌ی سبز توانست فضای مورد نیاز برای انجام شدن این کار را فراهم کند. با اینکه هرچقدر هم تصویر سه‌بعدی این کودک واقعی باشد باز هم نمی‌تواند جای آن فرزند ۷ ساله‌ی خانواده‌اش را پر کند، اما این حرکت قطعا می‌تواند نقش بزرگی را در تسکین غم مادر و خانواده‌اش بازی کند. در ادامه شما را به‌تماشای این ویدیو دعوت می‌کنیم.

دانلود از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده