نویسنده: Mehdi Rh
// چهار شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Enen ؛ صدایی قابل لمس

بازی Enen سعی دارد با معماهای جذاب و ترکیب آن‌ها با موسیقی، یک تجربه منحصر‌به‌فرد را ارائه دهد.

استودیو Ken Tanigami-Christen که تا به امروز بازی خاصی را توسعه نداده است، سعی دارد با بازی Enen  قدم محکمی در عرصه بازی‌های ویدیویی بگذارد.

مقاله‌های مرتبط:

امروزه بازی‌هایی که حاصل ترکیب با موسیقی هستند، در بین گیمرها محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و همین مسئله استودیوهای بازی‌سازی را بیشتر به این نوع بازی‌ها علاقه‌مند کرده است. بازی Dancing Line به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های در این سبک  شناخته شده است که توانسته بود طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این بار استودیو Ken Tanigami-Christe سعی دارد با عرضه بازی آیفون Enen، بازی خوش ساخت دیگری را با معماهای جذاب و ترکیب آن‌ها با موسیقی، به گیمرها تقدیم کند.

enen

 Enen داستانی خطی خاصی ندارد و سعی دارد با چالش‌ها و مراحل متنوع خود، شما را سرگرم نگه دارد.پس از شروع بدون هیچ مقدمه‌ و بخش آموزشی در مرحله اول قرار می‌گیرید. هنگام لمس کردن صفحه متوجه می‌شوید که هر نقطه صدای منحصر‌به‌فرد خود را دارد. همچنین دایره‌هایی در محیط وجود دارند که باید آن‌ها را به هم وصل کنید.

در هر مرحله خطوطی به شکل کمان وجود دارند تا نحوه حرکت صدا‌ها را به شما نشان دهند.

 اتصال این دایره‌ها به یکدیگر براساس یک خط راست نبوده و باید با شنیدن موسیقی و توجه به خطوط در محیط، آن‌ها را به یکدیگر پیوند بزنید. درواقع باید نقاط مناسبی را در محیط پیدا کنید تا دایره‌ها را به هم متصل کند و صدایی دلنشین ایجاد کند. وظیفه اصلی شما پیدا کردن این نقاط خاص برای اتصال دایره‌ها و درست کردن صدای مورد نظر است. در هر مرحله خطوطی به‌صورت کمان وجود دارند تا نحوه حرکت صدا‌ها را به شما نشان دهد. این خطوط به جذابیت بازی اضافه می‌کنند و حل کردن معما‌ها را شیرین‌تر می‌کنند.

enen

به جز دایره‌ها که مهره اصلی بازی به شمار می‌روند، اشکال دیگری نیز در هر مرحله وجود دارند. هر شکل خاصیت خود را دارد و به منظوری هدفمند، در محیط قرار گرفته شده است.مثلا مربع‌هایی در محیط وجود دارند که باید برای جلوگیری از شکست در مراحل، از برخورد با آن‌ها دوری کنید. خطوط و صداهای تولید شده باید به نحوی باشند که دایره‌ها را به یکدیگر متصل کنند اما مربع ها را در مسیر قطع نکنند. این چالش‌ها به تنوع در مراحل کمک می‌کنند. سیستم بازی برای هر بار اشتباه به شما باری دیگر فرصت می‌دهد تا خطای خود را اصلاح کنید.

محیط تمامی مراحل ترکیب خوبی از خطوط و رنگ‌ها را با موسیقی به تصویر می‌کشد

 اگر نتوانید پس از تلاش مجدد راه‌حل درست معما را بیابید، از پیشروی باز می‌مانید و باید بار دیگر به شروع مرحله بپردازید. محیط تمامی مراحل هم ترکیب خوبی از خطوط و رنگ‌ها را با موسیقی به تصویر می‌کشد به طوری که شما را به ادامه و پیشروی در بازی تشویق می‌کنند. اگر از رسیدن به پایان مرحله‌ باز ماندید و راه‌حل معمای آن را پیدا نکردید، محیط به رنگ قرمز در می‌آید تا موفق نشدن شما را به تصویر بکشد. تمامی اشکال و رنگ‌های درون مراحل به‌سادگی طراحی شده‌اند و سعی دارند ترکیب مناسبی را با صداهای مخصوص هر بخش ایجاد کنند. هر مرحله موسیقی متن مخصوص به خود را دارد. این موسیقی ها معمولا صدا‌هایی ساده هستند که به خوبی با محیط مراحل و فضاسازی آن‌ها ترکیب شده‌اند.

enen

در برخی قسمت‌ها، اشکال درون محیط به‌طور یکنواخت در حال جابه‌جا شدن هستند تا حل معماها را سخت‌تر کنند

در هر مرحله خطوط کمان شکل و صداها، باهم متفاوت هستند. این تغییرات و تنوع باعث شده است که از ادامه بازی و روبرو شدن با چالش‌های جدید خسته نشوید. همچنین در برخی قسمت‌ها، اشکال درون محیط به‌طور یکنواخت در حال جابه‌جا شدن هستند تا حل معماها را سخت‌تر کنند. سیستم بازی برای تمامی قسمت‌ها راهنمایی‌هایی هم در نظر گرفته است که از ابتدا در دسترس نیستند و با پشت سر گذاشتن مراحل در اختیار قرار می‌گیرند. این راهنمایی‌ها که با یک علامت سؤال روی صفحه‌نمایش داده می‌شوند، می‌توانند در پیش روی چالش‌ها، کمک کنند. موسیقی و ترکیب آن با محیط‌های ساده بازی، فضای مرموزی را ایجاد می‌کند به طوری که حل معماها دشوارتر شده و به جذابیت آن‌ها افزوده می‌شود.

enen

بازی Enen با ترکیب معماهای جذاب و فضای درگیرکننده، سعی دارد تجربه قابل قبولی را  برای گیمرها فراهم کند. اگر به بازی‌های معمایی و حل پازل علاقه‌مند هستید، Enen می‌تواند به حل چالش‌هایی جذاب دعوتتان کند و شما را درطول مراحل خود سرگرم نگه دارد. درکنار دانلود بازی نظرات خود را با ما در میان بگذارید و از صفحه بهترین بازی های اندروید زومجی، برای مشاهده فهرستی بلند بالا از بهترین بازی‌ها، دیدن کنید.

دانلود بازی Enen

قیمت روز گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده