نویسنده: Mehdi Rh
// پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل The Eyes of Ara

The Eyes of Ara یک بازی معمایی با پازل‌های جذاب است که شما را با فضای خود در دنیایی مرموز غرق می‌کند.

استودیو 100Stones Interactive که تا به امروز فعالیتی در عرصه بازی نداشته است، سعی دارد با عرضه بازی موبایل The Eyes of Ara، قدم اول خود را دنیای بازی های ویدیویی قرار دهد.

بازی اندروید و آیفون The Eyes of Ara یک بازی جذاب با معماهای اسرارآمیز و هیجان‌انگیز است که علاوه‌بر پلتفرم‌های موبایل، برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش هم منتشر شده است. محیط و فضای بازی ما را به یاد سری معروف The Room می‌اندازد که توانسته بود موفقیت‌های بسیاری به‌دست بیاورد. 100Stones Interactive سعی دارد با الهام از ایده بازی‌های معروف معمایی و ترکیب آن‌ها با فلسفه خود، یک تجربه چالش بر انگیز و جذاب را به گیمرها ارائه دهد.

eyes of ara

داستان بازی از این قرار است که شما به جزیره‌ای دورافتاده و مرموز سفر می‌کنید. در این جزیره خالی از سکنه، قلعه‌ای تاریخی بنا شده است. شایعاتی عجیب در‌مورد این قلعه مرموز وجود دارد و کسی شجاعت این را ندارد که به این مکان اسرارآمیز قدم بگذارد. وظیفه شما این است که به این قلعه بروید و در طول پیشروی مراحل بازی، اسرار آن را کشف کنید. در قسمت مقدماتی خود را در یک قایق می‌بینید که پس از گذشت از رودخانه‌ای، به جزیره اصلی می‌رسید.

وظیفه شما این است که به قلعه مرموز بازی بروید و با پیشروی در مراحل، اسرار آن را کشف کنید.

پس از رسیدن به جزیره باید از جعبه‌ای که به همراه دارید وسایل مورد نیاز خود را بردارید. درواقع سیستم بازی سعی دارد با این کار، برداشتن وسایل و نحوه استفاده از آن‌ها را به شما آموزش دهد. همچنین در این قسمت با حرکت کردن کاراکتر اصلی و تنظیمات دوربین آشنا می‌شوید. بعد از اینکه مقدمه را پشت سر گذاشتید، باید از قایق پیاده شده و به سمت قلعه‌ی ترسناک بازی حرکت کنید. محیط اطراف قلعه از همان ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند؛ به‌طوری که اشتیاق و هیجان گیمرها را برای بررسی راز های درون آن بیشتر می‌شود.

eyes of ara

 مکانیزم گیم‌پلی بازی بسیار ساده است. درواقع اگر سری معروف The Room یا بازی‌های دیگر در این سبک را را تجربه کرده باشید، کنترل کاراکتر اصلی برای شما آشنا خواهد بود و به‌راحتی به محیط عادت می‌کنید. برای حرکت کردن باید نقطه‌ای که قصد پیشروی به سمت آن را دارید لمس کنید. همچنین می‌توانید با لمس وسایل در محیط، آن‌ها را بررسی کنید یا با خود حمل کنید. سیستم بازی چند قسمت خالی در نظر گرفته تا بتوانید وسایلی را که نیاز دارید با خود همراه و برای حل معماهای پیش رو از آن‌ها استفاده کنید.

تمام اشیا درون محیط کاربرد خود را دارند و سازندگان بازی همه آن‌ها را با هدفی خاص در محیط برای گیمرها تعبیه کرده‌اند.

تمام اشیا درون محیط کاربرد خود را دارند و سازندگان بازی همه آن‌ها را با هدفی خاص در محیط برای گیمرها تعبیه کرده‌اند. مثلا با کلیدی که در قسمت اول به‌دست می‌آورید می‌توانید در ورودی قلعه را باز کنید. به همین ترتیب باید در محیط جست و جو کنید و وسایل مورد نیاز خود را برای پیشروی پیدا کنید. تمام این وسیله‌ها خواص خود را دارند و هرکدام برای حل کردن معمای قسمتی از مراحل استفاده می‌شوند. تنوع پازل‌ها زیاد است؛ به‌طوری که برای حل کردن هر کدام باید از روش جدیدی استفاده کنید. ترکیب معماها هم با محیط‌های بازی به خوبی صورت گرفته است.

eyes of ara

هرچه قدر که در خط داستانی پیشروی می‌کنید، فضای بازی مرموز‌تر می‌شود و حس ترس را به خوبی منتقل می‌کند.

برخی از وسایل درون محیط را نمی‌توانید به‌طور مستقیم مورد استفاده قرار دهید و باید آن‌ها را با وسایلی دیگر ترکیب کنید. معماهای بازی بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند و سعی دارند شما را با چالش‌های فراوان رو‌به‌رو کنند. هر قطعه‌ای که پیدا می‌کنید به کار شما می‌آید و باید بواسطه آن‌ها در های مختلف را باز کنید تا با چالش‌های جدید رو‌به‌رو شوید. هرچه قدر که در خط داستانی پیشروی می‌کنید، فضای بازی مرموز‌تر می‌شود و حس ترس را به خوبی منتقل می‌کند. نامه‌هایی در محیط بازی وجود دارند که ظاهرا کسی که پیش از شما به جزیره رسیده آن‌ها را نوشته است. در این نامه‌ها می‌توانید نکاتی کلیدی را مشاهده کنید و از آن‌ها برای حل معماهای بازی کمک بگیرید و باید بفهمید که چه کسی با نامه‌های مرموز، سعی در کمک کردن به شما را دارد! گرافیک هنری بازی به خوبی کار شده و شاهد محیط‌های چشم‌نواز و نورپردازی خوبی هستیم. همچنین موسیقی هم به لذت بخش‌تر شدن تجربه کمک زیادی می‌کند و ترکیب جذابی با محیط‌های مرموز مراحل از آب در آمده است.

eyes of ara

The Eyes of Ara با محیط و گیم‌پلی درگیرکننده خود تجربه کاملی را از یک بازی موبایل ارائه می‌دهد. اگر از طرفداران بازی‌های معمایی هستید و از غرق شدن در یک داستان اسرارآمیز لذت می‌برید، بازی The Eyes of Araمی‌تواند به تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل شود. درکنار دانلود بازی نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برای مشاهده فهرست کامل بازی‌ها از صفحه بهترین بازی های اندروید زومجی دیدن کنید.

دانلود بازی The Eyes of Ara


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده