// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱

گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس سامسونگ با نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی شدند

سامسونگ از دو گوشی گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از اتصال 5G رونمایی کرد.

شایعات بی‌‌پایان پیرامون پرچم‌داران جدید سامسونگ خاتمه یافت و کره‌ای‌ها لحظاتی پیش خانواده‌ی اس ۲۰ را با سه محصول گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا معرفی کرد. این سه محصول به ویژه به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتز می‌تواند تجربه‌ای بهتر را برای گیمرها رقم بزنند. از بین دستگاه‌های یادشده، گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و در حقیقت تنها تفاوت‌های دو گوشی به ابعاد نمایشگر، وجود حسگر ToF در اس ۲۰ پلاس به‌همراه اختلاف ظرفیت باتری و رم بازمی‌گردد. در ادامه با دو گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

سامسونگ ادعا می‌کند که خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌لطف ویژگی‌هایی همچون دوربین توانمند و اتصال 5G، «نوع تجربه‌ی ما از دنیای اطراف و توانایی ما در ثبت این تجربه‌ها را کاملا متحول می‌کند». تی‌ام رو، رئیس واحد موبایل سامسونگ در ارتباط با پرچم‌داران جدید شرکت متبوعش چنین می‌گوید:

با ورود به دهه‌ی جدید، 5G کاملا نوع ارتباط ما و تجربه‌ی ما از دنیای اطراف را متحول خواهد کرد. هر سه مدل گلکسی S20 دارای قابلیت 5G هستند و بدین ترتیب سامسونگ نسلی از گوشی‌های آینده را برای متحول‌کردن زندگی کاربران خود ارائه می‌کند. دوربین‌های این گوشی‌ با استفاده از هوش مصنوعی به شما امکان می‌‎دهد تمامی لحظات زندگی‎تان را در همان آن، ثبت کرده و به شکلی ساده‎تر با کسانی که دوست‎شان دارید، ارتباط برقرار کنید.

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس در دو نسخه‌ی 4G و 5G به‌فروش خواهند رسید. براساس اعلام سامسونگ از بین دو گوشی، گلکسی اس ۲۰ پلاس به کاربر امکان استفاده از هر دو استاندارد sub-6 و mmWave اتصال 5G را می‌دهد. بی‌شک نسخه‌ی 5G برای کشورهایی خواهد بود که زیرساخت‌های مربوط به چنین اتصالی دارند و در سایر بازارها نسخه‌ی LTE عرضه خواهد شد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس اولترا

گلکسی اس ۲۰ پلاس / Galaxy S20 Plus

صرف‌نظر از اتصال 5G، دوربین کانون اصلی تمرکز سامسونگ در خانواده‌ی گلکسی S20 به‌حساب می‌آید. دوربین پشتی گلکسی اس ۲۰ از نوع سه‌گانه است و ترکیب دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8، دوربین تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز F/2.0 و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 را در بطن خود دارد؛ در‌حالی‌که غیراز دوربین اولتراواید، دو ماژول دیگر از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برند. گلکسی اس ۲۰ پلاس از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که تفاوت آن با دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی اس ۲۰ به وجود ماژول ToF با وضوح ۰/۳ مگاپیکسل موسوم به DepthVision بازمی‌گردد.

سامسونگ قابلیتی موسوم به Space Zoom را به پرچم‌داران جدیدش اضافه کرده است که در دو نسخه‌ی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس امکان زوم تا سقف ۳۰ برابری Super Resolution Zoom و زوم ۳ برابری هیبریدی را در اختیار کاربر می‌گذارد. امکان ثبت هم‌زمان چندین عکس به‌شکل‌هایی همچون Live Focus، کراپ‌شده و اولتراواید، سپس انتخاب بهترین آن‌ها به‌کمک هوش مصنوعی، در کنار فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه (به‌کمک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی) از ویژگی‌های مهم دوربین پشتی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌شمار می‌آید.

گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس برای ثبت عکس‌های سلفی از ماژول ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF استفاده می‌کنند و به کاربر امکان ضبط ویدئوهای سلفی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز می‌دهند. برخلاف نسل گذشته، دوربین سلفی اکنون داخل حفره‌ای کوچک در میانه‌ی لبه‌ی بالایی نمایشگر قرار دارد تا آسیب کم‌تری به تجربه‌ی بصری کاربر وارد سازد.

توان پردازشی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس بسته به کشوری که در آن عرضه می‌شوند از طریق یکی از دو پردازنده‌ی ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ یا اکسینوس ۹۹۰ تأمین می‌شود. نسخه‌ی LTE دو گوشی با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش خواهد رسید؛ درحالی‌که نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۲۰ از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۲۰ پلاس از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. سامسونگ امکان ارتقاء حافظه تا سقف یک ترابایت را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد.

گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس، اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ / Galaxy S20

گلکسی اس ۲۰ به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده‌، از نمایشگر ۶/۲ اینچی بهره می‌برد؛ درحالی‌که نسخه‌ی پلاس از نمایشگر بزرگ‌ترِ ۶/۷ اینچی استفاده می‌کند. کره‌ای‌ها پنل جدیدی موسوم به Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل را در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌کاربرده‌اند، این نمایشگر حین تنظیم وضوح روی +FHD می‌تواند نرخ فوق‌العاده‌ی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد.

انرژی موردنیاز گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس به‌‌ترتیب توسط باتری ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین خواهد شد. سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض دو گوشی را با شارژر سریع ۲۵ واتی و امکان شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی به‌فروش می‌رساند. هردو گوشی می‌توانند به‌عنوان پاوربانک سیمی یا بی‌سیم نیز ایفای نقش کنند.

اما نوبت به قیمت گوشی های سامسونگ می‌رسد؛ گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ اولترا در سه رنگ آبی، خاکستری و مشکی به‌فروش خواهند رسید. طبق اعلام سامسونگ نسخه 5G گوشی گلکسی اس ۲۰ با قیمت ۹۹۹ دلار، گلکسی اس ۲۰ پلاس با قیمت ۱۱۹۹ دلار و گلکسی اس ۲۰ اولترا با قیمت ۱۳۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. 

برای اطلاع از قیمت موبایل و خرید گلکسی اس ۲۰، گوشی اس ۲۰ پلاس سامسونگ و اس ۲۰ اولترا و همچنین مقایسه‌ی آن با دیگر پرچمداران به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده