نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

بازی های زیادی روی ایکس باکس سری ایکس از طریق Backward Compatibility قابل اجرا هستند

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود از اضافه شدن بازی‌ها از طریق قابلیت Backward Compatibility روی ایکس باکس سری ایکس گفت.

به لحظاتی رسیده‌ایم که بدون اغراق تقریبا هر روز شاهد خبرها و اطلاعات تازه‌ای از کنسول‌های نسل بعدی هستیم. سونی و مایکروسافت دو بازیگر مهم و کلیدی صنعت بازی‌های ویدیویی خود را برای عرضه کنسول‌های نسل نهم که به ترتیب پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نام‌گذاری شده‌اند، آماده می‌کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا از مشخصات و اطلاعات منتشر شده از این دو دستگاه اطلاع دارید. در همین رابطه چند هفته پیش فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس در مصاحبه خود تاکید کرد که ردموندی‌ها برای نسل آینده تمرکز ویژه‌ای روی نرخ فریم دارند و سعی دارند تجربه بهتری را به مخاطب خود ارایه دهند.

اگر از طرفداران مایکروسافت و کنسول‌های ایکس‌باکس باشید، احتمالا از قابلیتی که مدت‌ها است در احتیار شما قرار گرفته باخبر هستید و از آن لذت می‌برید. بر این اساس مایکروسافت به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بازی‌های قدیمی را نیز روی کنسول‌های نسل هشتمی خود اجرا کنند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، اسپنسر در مصاحبه خود ادعا کرد که در حالیکه بسیاری توقع دارند که تمام آثار ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 روی کنسول بعدی نیز قابل اجرا باشند، او به شخصه در حال کار روی آماده کردن بازی‌ها برای استفاده از طریق این ویژگی است:

من تمام تلاشم را می‌کنم. این هدفی است که همواره آن را دنبال می‌کنیم. بعضی مواقع بازی‌ها باید از نو راه اندازی شوند. علی‌رغم اینکه در حال حاضر تمام بازی‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا فهرست این بازی‌ها بیشتر شود. هم‌اکنون آثار بسیار زیادی از طریق Backward Compatibility روی کنسول نسل بعدی یعنی ایکس‌باکس سری ایکس پشتیبانی می‌شوند.

فیل اسپنسر

اسپنسر در ادامه مصاحبه خود درمورد رابط کاربری کنسول نسل نهم نیز ادعا کرده که این رابط کاملا سریع‌تر از رابط کاربری کنسول ایکس‌باکس وان است و در مواقعی که اندکی سریع می‌شود، باید مراقب بود که برای آن مشکلی پیش نیاید. در انتهای مصاحبه نیز برای بیان تاثیرات استفاده از SSD روی کوتاه شدن زمان بارگذاری، بازی Destiny و اجرا شدن سریع‌تر آن را مثال زد. تا پیش از شیوع ویروس کرونا، تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی زمان عرضه دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس تعیین شده بود، اما چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد که طی آن اعلام شد که زمان عرضه آنها به دلیل این ویروس احتمال دارد به تعویق بیفتد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده