نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

ابرپردازنده جدید AMD بدون نیاز به کارت گرافیک بازی Crysis را اجرا می‌کند

هفته گذشته شاهد معرفی جدیدترین CPU قدرتمند AMD، یعنی پردازنده ۶۴ هسته‌ای Threadripper 3990X بودیم. این پردازنده به قدری قدرتمند است که می‌تواند بازی Crysis را بدون نیاز به GPU اجرا کند.

قبل از این که به جزئیات این خبر بپردازیم، جا دارد به این‌نکته نیز اشاره کنیم که پردازنده Threadripper 3900X یک کیت حرفه‌ای و کاملاً جدی محسوب می‌شود. این‌ CPU برای اجرای بازی‌های ویدیویی ساخته نشده است، در واقع، این‌نوع پردازنده‌ها بیشتر در  پردازش‌های بسیار سنگینی که در شرکت‌ها و فعالیت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربرد دارند. وبسایت PCWorld در بررسی تخصصی خود از این CPU به کاربردهای ویژه‌ی آن اشاره می‌کند. ضمن این‌که یک برچسب قیمت ۴۰۰۰ دلاری نیز برای انطباق قیمت و عملکرد این CPU برای آن در نظر گرفته شده است.

اما این‌موضوع به این معنی نیست که نمی‌توان قابلیت‌های این پردازنده بزرگ را در اجرای بازی‌های ویدیویی نیز مورد بررسی قرار نداد. در واقع، این دقیقاً همان کاری است که یوتیوبر مشهور، Linus Tech Tips با این CPU انجام داده است. وی با اجرای بازی Crysis، یک آزمون بنچمارک کلاسیک را برای پردازنده قدرتمند AMD ترتیب دیده است.

دانلود از آپارات

این‌که این پردازنده قادر به اجرای بازی Crysis است نیز به اندازه‌ی کافی شوکه‌کننده است. در واقع، این آزمون، عملکرد یک GPU یکپارچه یا چیزی شبیه به آن را به نمایش نمی‌گذارد، بلکه در این‌جا بازی Crysis کاملاً به‌صورت نرم‌افزاری روی Threadripper 3990X اجرا می‌شود. هسته‌های پردازشی این CPU همان کاری را می‌کنند که معمولاً توسط پردازنده‌های گرافیکی انجام می‌گیرند. این‌کار حتی با استفاده از یک GPU قدرتمند و گرانقیمت نیز بسیار چشمگیر محسوب می‌شود. البته در حین اجرای بازی خطاهای متعددی نمایش داده می‌شود که به دلیل بارگذاری بازی در یک سبک محاسباتی جدید ایجاد شده‌اند.

شاید تقریباً هیچ‌یک از مخاطبان این خبر نیز هرگز قادر به پرداخت ۴۰۰۰ دلار برای خرید یک CPU نباشند که البته این‌کار باتوجه به عدم طراحی این پردازنده برای مصارف عادی و گیمینگ، اصلاً توصیه هم نمی‌شود، اما اطلاع از قابلیت‌های قوی‌ترین پردازنده‌های حال حاضر جهان می‌تواند برای بسیاری از ما جالب توجه باشد.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده