نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۶

تام هاردی نقش ارنست شکلتون را در فیلم Shackleton ایفا می‌کند

تام هاردی، بازیگر فیلم Mad Max: Fury Road، قرارداد جدیدی را برای ایفای نقش ارنست شکلتون در فیلم بیوگرافی درام Shackleton امضا کرد.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تام هاردی، بازیگر نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار، رسماً قراردادی را برای ایفای نقش ارنست شکلتون در یک فیلم بیوگرافی درام با نام Shackleton (شکلتون) امضا کرد. این فیلم از مدت‌ها پیش در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و زندگی ارنست شکلتون، مکتشف بریتانیایی را به تصویر خواهد کشید. تام هاردی به‌همراهِ استودیوی فیلمسازی دیوید هیمن یعنی Heyday Films و دین بیکر از شرکت Hardy Son & Baker وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم Shackleton را برعهده دارند. بیکر در بیانیه‌ی جدیدی در این‌باره گفت:

من و تام همیشه شیفته‌ی رهبری، نگاه امیدوارانه و اعتقاد کامل شکلتون به تیمش بودیم. در زمانی که رهبران، بیشتر از جامعه به خودشان اهمیت می‌دهند، شکلتون خواسته‌های خود را فدا کرد تا از رفاه تیم خود اطمینان حاصل کند. این الهام‌بخش است.

Tom Hardy / تام هاردی

ارنست شکلتون یک کاوش‌گر افسانه‌ای و بزرگ بود که در دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی سه سفر به قطب جنوب را رهبری کرد. برجسته‌ترین سفر شکلتون سفری برای کاوشِ سرتاسر قطب جنوب بود که از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۷ به طول انجامید. در این سفر کشتی شکلتون که Endurance نام داشت، در یخ‌های شناور گیر کرد و او خدمه‌اش را برای یک ماه کامل در دمای زیر صفر رهبری کرد تا آن‌ها را به زمین جامد برساند. از دستاوردهای شکلتون می‌توان به نایل‌شدن به مقام شوالیه از سوی شاه ادوارد هفتم و دریافتِ مدال‌هایی نظیرِ مدال Polar (قطبی) و مدال Allied Victory (پیروزی متفقین) اشاره کرد. شکلتون در سال ۱۹۲۲ و در حالی که ۴۷ سال داشت، بر اثر سکته‌ی قبلی درگذشت.

فیلمنامه‌ی فیلم Shackleton را پیتر استراگان به رشته‌ی تحریر در می‌آورد و استودیوی Heyday Films که تولید فیلم‌های نامزد اسکار Marriage Story (داستان ازدواج) و Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) را برعهده داشت، با شرکت StudioCanal برای تولید آن همکاری می‌کنند. این پروژه تازه‌ترین همکاری استودیوی هی‌دی فیلمز و شرکت استودیوکانال است که درحال‌حاضر برای تولید یک اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی Pippi Longstocking (پی‌پی لنگ‌دراز) با هم همکاری می‌کنند.

تام هاردی برای ایفای نقش‌های نمادینش در فیلم‌های پرهزینه و تحسین‌شده‌ی Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم)، Inception (تلقین)، The Dark Knight Rises (شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد) و The Revenant (از گور برخاسته) شناخته می‌شود. هاردی در فیلم بیوگرافی جنایی Fonzo نیز حضور دارد و نقش آل کاپون، خلاف‌کار بدنام آمریکایی را ایفا می‌کند که به «صورت‌زخمی» مشهور است. علاوه‌بر این، او نقش ادی براک را در دنباله‌ی فیلم Venom (ونوم) شرکت سونی پیکچرز بازی خواهد کرد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده