نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰

فیلم انگل در اسکار ۲۰۲۰ با انتخاب به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ ساز شد

انتخاب فیلم انگل به‌عنوان بهترین فیلم در اسکار ۲۰۲۰، آن را در جایگاهی قرار داده که قبلا، هیچ اثری به آن دست نیافته بود. همراه زومجی باشید.

اسکار ۲۰۲۰ بامداد امروز برگزار و برندگان اسکار اعلام شدند. فیلم انگل، ساخته بونگ جون هو، در نهایت به‌عنوان بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰، مجسمه طلایی جایزه اسکار را دریافت کرد. این اتفاق، جدا از اینکه موفقیتی بزرگ و عالی برای این اثر به‌حساب می‌آید، از یک جنبه دیگر هم شدیدا حائز اهمیت است؛ چرا که فیلم انگل، اولین فیلم غیرانگلیسی زبان است که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار می‌شود و این، یک تاریخ‌سازی بزرگ توسط ساخته بونگ جون هو است. 

در شاخه بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰، آثار دیگری چون مرد ایرلندی از مارتین اسکورسیزی، جوجو ربیت، روزی روزگاری در هالیوود، فیلم Little Women، فورد در برابر فراری، داستان ازدواج، جوکر و ۱۹۱۷ حضور داشتند که در نهایت جایزه این بخش، به فیلم Parasite رسید. فیلم انگل همچنین پیش‌تر در جشنواره فیلم کن هم جایزه بهترین فیلم سال را دریافت کرده بود تا اولین فیلمی پس از فیلم Marty در سال ۱۹۵۵ باشد که موفق می‌شود در یک سال، هم جایزه اسکار بهترین فیلم و هم جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را دریافت کند!

فیلم انگل همچنین از حیث فروش هم عملکرد موفقی داشت و درآمدش در گیشه جهانی، به ۱۶۵ میلیون دلار رسید. ساخته بونگ جون هو آنقدر پس از اکران مورد استقبال قرار گرفت که حتی HBO خبر ساخت سریال انگل را هم اعلام کرد. برای آشنایی بیش‌تر با این فیلم، پیشنهاد می‌کنیم نقد فیلم انگل را در زومجی بخوانید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده