نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

فیلم Birds of Prey ضعیف‌ترین افتتاحیه در بین آثار DC را داشت

فیلم Birds of Prey در اولین هفته‌ی اکرانش عملکرد ضعیفی در باکس آفیس داشت و لقب بدترین افتتاحیه بین آثار دنیای سینمایی DC را به نام خود ثبت کرد.

فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری) با وجود نمرات قابل قبولی که از منتقدان دریافت کرد، در پایان اولین هفته‌ی اکرانش مطابق انتظارات ظاهر نشد و تنها توانست ۳۳.۲۵ میلیون دلار بفروشد که بسیار کمتر از افتتاحیه‌ی ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلاری پیش‌بینی‌شده برای آن است. فیلم «پرندگان شکاری» با احتساب فروش ۴۸ میلیون دلاری در خارج از آمریکا، یک افتتاحیه‌ی بین‌المللی ۸۱.۲ میلیون دلاری را تجربه کرده است. با اینکه بودجه‌ی ساخت فیلم Birds of Prey به اندازه‌ی سایر بلاک‌باسترهای دنیای سینمایی DC نبود، اما به‌هرشکل این افتتاحیه‌ای نبود که برای شروع فیلم‌های هارلی کوئین با هنرنمایی مارگو رابی انتظارش را داشته باشیم. شاید بتوان یکی از دلایل این افتتاحیه‌ی ضعیف را درجه‌ی سنی R آن دانست که باعث شد تا افراد زیر ۱۷ سال اجازه‌ی ورود به سینما را نداشته باشند. در ادامه می‌توان رتبه‌ی فیلم «پرندگان شکاری» در نخستین هفته‌ی اکران را نسبت به سایر آثار دنیای سینمایی دی‌سی مشاهده کرد.

  • فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت) – ۱۶۶.۰۰۷.۳۴۷ دلار
  • فیلم Suicide Squad (جوخه‌ی انتحار) – ۱۳۳.۶۸۲.۲۴۸ دلار
  • فیلم Man of Steel (مرد پولادین) – ۱۱۶.۶۱۹.۳۶۲ دلار
  • فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) – ۱۰۳.۲۵۱.۴۷۱ دلار
  • فیلم Justice League (لیگ عدالت) – ۹۳.۸۴۲.۲۳۹ دلار
  • فیلم Aquaman (آکوامن) – ۶۷.۸۷۳.۵۲۲ دلار
  • فیلم !Shazam (شزم!) – ۵۳.۵۰۵.۳۲۶ دلار
  • فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری) – ۳۳.۲۵۰.۰۰۰ دلار

فیلم Birds of Prey

فیلم Birds of Prey با فروش ۳۳.۲۵ میلیون دلاری در گیشه یکی از بدترین افتتاحیه‌ها در میان فیلم‌های DC را به نام خود ثبت کرد. دراین‌میان، فیلم Bad Boys for Life (پسران بد تا ابد) همچنان با موفقیت پیش می‌رود و این هفته ۱۲ میلیون دیگر نیز به دست آورد. همچنین فیلم‌های 1917، Little Women (زنان کوچک) و Knives Out (چاقوکشی) که از «روز شکرگزاری» در فهرست ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس مشاهده می‌شوند، این هفته هم عملکرد بسیار خوبی داشتند. شما می‌توانید در ادامه‌ی مطلب ۱۰ فیلم برتر این هفته‌ی باکس آفیس آمریکای شمالی را مشاهده کنید.

  1. فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری) – ۳۳.۲۵۰.۰۰۰ دلار
  2. فیلم Bad Boys for Life (پسران بد تا ابد) – ۱۲.۰۰۵.۰۰۰ دلار
  3. فیلم 1917 – ۹.۰۰۰.۰۰۰ دلار
  4. فیلم Dolittle (دولیتل) – ۶.۶۶۰.۰۰۰ دلار
  5. فیلم Jumanji: The Next Level (جومانجی: مرحله‌ی بعدی) – ۵.۵۳۰.۰۰۰ دلار
  6. فیلم The Gentlemen (آقایان) – ۴.۱۸۰.۰۰۰ دلار
  7. فیلم Gretel & Hansel (گرتل و هانسل) – ۳.۵۱۰.۶۵۹ دلار
  8. فیلم Knives Out (چاقوکشی) – ۲.۳۵۰.۰۰۰ دلار
  9. فیلم Little Women (زنان کوچک) – ۲.۳۲۵.۰۰۰ دلار
  10. فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر) – ۲.۲۲۶.۰۰۰ دلار

فیلم Birds of Prey

فیلم Birds of Prey and the Fantabulous Emancipation of One Harley (پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کوئین) تازه‌ترین اثر اکشن ماجراجویی شرکت برادران وارنر است که کتی یان، کارگردان فیلم Dead Pigs (خوک‌های مرده) و فیلم کوتاه Down River (رودخانه داون) کارگردانی آن را برعهده داشت. در این فیلم مارگو رابی در نقش هارلین کوئینزل/هارلی کوئین، مری الیزابت وینستد در نقش هلنا برتینلی/هانترس، جورنی اسمولت بل در نقش دایانا لنس/قناری سیاه، روزی پرز در نقش رنه مونتویا، کریس مسینا در نقش ویکتور زز، الا جی باسکو در نقش کاساندرا کین، الی وانگ در نقش الن یی، ایوان مک‌گرگور پر نقش رومن سایونیس/بلک ماسک، استیو ویلیامز در نقش کاپیتان پاتریک اریکسون و دانا لی در نقش دکتر نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلمنامه‌ی فیلم «پرندگان شکاری» را کریستینا هادسون به رشته‌ی تحریر درآورده است که داستان هارلی کوئین و تعدادی از شخصیت‌های مونث دیگر دی‌سی را روایت می‌کند. این دومین مواجهه‌ی طرفداران با هارلی کوئین پس از فیلم Suicide Squad است که در سال ۲۰۱۶ شاهد اکرانش بودیم و با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاریش موفق به فروش ۷۴۶.۸ میلیون دلاری در گیشه شد. بازی بی‌نظیر مارگو رابی در فیلم «جوخه‌ی انتحار» باعث شد تا وارنر بروس کار فیلم دیگری از هارلی کوئین را آغاز کند. بودجه‌ی تولید فیلم «پرندگان شکاری» ۸۰ میلیون دلار اعلام شده است که این بودجه با احتساب هزینه‌ی تبلیغات و موارد دیگر بسیار بیشتر خواهد شد. همچنین این فیلم سینمااسکور B+ را از تماشاگران دریافت کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده