// شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

Marvel’s Avengers ضرر مالی شدیدی را بر اسکوئر انیکس تحمیل کرد

مطابق گزارش جدید منتشرشده توسط دیوید گیبسون، فروش بازی Marvel’s Avengers به قدری پایین‌تر از حد انتظار بود که باعث ضرر ۶۲ میلیون دلار اسکوئر انیکس شد.

بازی Marvel’s Avengers که با بودجه‌ای نزدیک به ۱۹۰ میلیون دلار ساخته شده است، روی کاغذ قرار بود تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های AAA سال‌های اخیر شود. زیرا هم استودیو کریستال داینامیکس و شرکت اسکوئر انیکس نام‌های محترمی در دنیای بازی‌های ویدیویی هستند و هم «اونجرز» یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سرگرمی در جهان امروز به حساب می‌آید. ولی با اینکه فروش بازی بسیار بد هم نبوده است، اما اسکوئر انیکس فقط توانست حدودا ۳ میلیون نسخه از بازی را بفروشد.

فراموش نکنید که حتی در فروش نسخه‌ی دیجیتالی هم تنها ۷۰ درصد مبلغ پرداخت‌شده توسط مخاطب به ناشر بازی می‌رسد و این درصد در بازی‌های فیزیکی که هزینه‌ی ساخت و پخش قابل توجهی دارند، پایین‌تر هم می‌آید. همه‌ی این‌ها باعث شده‌اند که بازی Marvel’s Avengers هنوز به مرحله‌ی سودآوری هم نرسیده باشد. در حقیقت این بازی فعلا ۶۲ میلیون دلار ضرر داده است و باید برای برگرداندن این پول، بیشتر از یک میلیون نسخه‌ی دیگر از آن به فروش برسد. در وضعیتی که هم فروش بازی هفته به هفته پایین آمده است و هم مشخص نیست که محتواهای جدید چه زمانی برای آن عرضه می‌شوند.

گیمرها قبلا هم با دیدن افزایش مشکلات در بخش چندنفره بازی Avengers به خاطر تعداد کم بازیکنان روی کامپیوتر متوجه شده بودند که محصول مورد بحث، اوضاع مالی درخشانی ندارد. سپس اسکوئر انیکس خبر از عقب افتادن زمان عرضه‌ی نسخه‌های ایکس باکس سری اس/ایکس و پلی استیشن 5 بازی تا سال ۲۰۲۱ میلادی داد و DLCهای آن را نیز تأخیر زد. هیچ‌کدام از این‌ها اخبار خوبی برای یک بازی مثل «اونجرز» نیستند. چون این بازی خود را در اصل یک سرویس آنلاین می‌داند.

زومجی در بررسی بازی اونجرز به آن نمره‌ی ۶.۵ از ۱۰ را داد و در جمع‌بندی این مقاله نوشت:

بازی «اونجرز» اسکوئر انیکس که چند استودیو روی آن کار کرده‌اند، تا زمانی‌که می‌خواهد یک بازی ویدیویی اکشن-ادونچر داستانی باشد، جذاب به نظر می‌رسد. بازی بخش داستانی نه‌چندان بلند اما لایق تجربه‌ای را ارائه می‌دهد. ولی سازندگان با افزودن اِلِمان‌های آنلاین، سیستم لوت بسیار ناپخته و افزایش بی‌دلیل اندازه‌ی محیط‌ها نشان می‌دهند که بیشتر به‌دنبال ساخت یک سرویس سودآور در طولانی‌مدت بوده‌اند. Marvel's Avengers می‌خواهد شما بیشترین زمان ممکن را در آن صرف کنید و به همین خاطر توجه زیادی به کیفیت بسیاری از دقایق ندارد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده