// جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۰

مایکروسافت: فضای ذخیره‌سازی Xbox Series S مطمئنا کافی است

جیسون رونالد از تیم ایکس باکس می‌گوید فضای ۳۶۴ گیگابایتی ایکس باکس سری اس با توجه به شیوه‌ استفاده کاربران انتخاب شده است و مطمئن هستند که این فضا برای کاربران کافی خواهد بود.

تا چند روز دیگر قرار است کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت به بازار بیایند. این دو کنسول، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هستند که مدل اقتصادی سری اس با سخت‌افزار کمتر قدرتمند نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، به‌دلایل مختلفی باعث بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی بین گیمرها و سازندگان بازی شده است. می‌دانیم که این کنسول نسبت‌به سایر پلتفرم‌های نسل بعدی بازی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به‌همین خاطر برخی افراد این سؤال را مطرح می‌کنند که سری اس چقدر می‌تواند در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها تأثیرگذار ظاهر شود. برخی توسعه‌دهندگان فکر می‎‌کنند که این کنسول مشکلی ندارد، درحالی‌که عده‌ای دیگر از سازندگان بازی نگران مشکلات احتمالی سری اس در ساخت بازی‌ها هستند.

دراین‌بین، خبری که به‌تازگی از فضای ذخیره‌سازی کنسول ارزان ‌قیمت مایکروسافت منتشر شده، بیشتر به نگرانی‌ها دامن زده است. این خبر گزارش می‌کند که از ۵۱۲ گیگابایت SSD کنسول ایکس باکس سری اس، فقط ۳۶۴ گیگابایت به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی دردسترس است. باتوجه به این نکته که این کنسول دیجیتالی است و تمام حجم بازی باید روی SSD ذخیره شود، احتمالا این فضای ذخیره‌سازی خیلی زیاد نیست. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت دراین‌خصوص خیلی از خود نگرانی نشان نمی‌دهد.

جیسون رونالد، یکی از مدیران مدیریت برنامه در تیم ایکس باکس طی مصاحبه‌ای با مجله‌ی اِج در شماره‌ی کریسمس ۲۰۲۰ این نشریه می‌گوید که به‌نظر او فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده در سری اس مسئله‌ی خیلی بزرگی نیست. او توضیح می‌دهد که آن‌ها آمار مخاطبان خود را بررسی کرده و جامعه‌ی کاربری هدف خود را برای این کنسول مشخص کرده‌اند؛ و اینکه او می‌داند با شیوه‌ای که مخاطبان هدف ایکس باکس سری اس قرار است از فضای ذخیره‌سازی کنسول خود استفاده کنند، مشکلی در خصوص کمبود فضا پیش نخواهد آمد.

او در ادامه می‌گوید: «با توجه‌به الگوی بازیکنان در بازی‌کردن، متوجه می‌شوید که انواع مختلفی از بازیکنان وجود دارند. برای مثال، برخی گیمرها بین ۱۰ تا ۱۵ بازی را در ماه تجربه می‌کنند، درحالی‌که سایر بازیکنان ترجیح می‌دهند که فقط یک بازی را در ماه انجام دهند، ولی محتویات آن یک بازی را کامل تجربه کنند. در چنین مواردی واضح است که بازیکن قرار نیست دائما بین بازی‌های مختلف جابه‌جا شود. ازطرفی، برخی اشخاص ممکن است دوست داشته باشند که بازی‌های جمع‌و‌‌جور‌تر و کوچک‌تر را بازی کنند، ولی بخواهند بین چند تا از آن‌ها جابه‌جا شوند. با تمام این تفاسیر، ما به آمار‌و‌ارقام بازیکنان نگاهی انداختیم و حالا درباره‌ی مناسب بودن ۵۱۲ گیگابایت SSD روی ایکس باکس سری اس مطمئن هستیم.»

با تمام استدلال‌های منطقی مایکروسافت راجع‌به فضای ذخیره‌سازی این کنسول، باز به‌نظر می‌رسد که ۳۶۴ گیگابایت فضای کمی برای نصب بازی‌ها باشد؛ مخصوصا حالا که حجم فایل نصب بازی‌ها هرروز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. ولی ممکن است برای بیشتر گیمرهای کژوالی که قرار نیست بازی‌های زیادی بخرند یا تمایل دارند که فقط یک بازی را در یک مقطع زمانی بازی کنند، این فضا از کافی هم بیشتر باشد. علاوه‌بر این، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس به این موضوع اشاره کرده بود که مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند بین دو کنسول نسل بعدی آن‌ها که در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) عرضه خواهند شد، ایکس باکس سری اس فروش بیشتری را تجربه کند. درنهایت، به‌نظر می‌رسد فقط زمان مشخص خواهد کرد که فضای ذخیره‌سازی سری اس چقدر درمیان جنبه‌های دیگر این کنسول قرار است برای خریداران آن مهم باشد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده