// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲

ایکس باکس سری اس احتمالا ۳۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده دارد

طبق ادعای یکی از کاربران وب‌سایت ردیت، به‌نظر می‌آید که از ۵۱۲ گیگابایت SSD کنسول ایکس باکس سری اس، فقط ۳۶۴ گیگابایت آن برای نصب بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها درنظر گرفته شده است.

یک هفته دیگر مایکروسافت قرار است نه‌ یک کنسول، بلکه دو کنسول نسل بعدی خود را روانه‌ی بازار کند. یکی از آن‌ها ایکس باکس سری ایکس است که کنسول پرچم‌دار به‌شمار می‌رود و بهترین سخت‌افزار را داراست و دیگری کنسول کم‌تر قدرتمند ایکس باکس سری اس و دارای قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. طبق خبر‌هایی جنجالی که اخیرا منتشر شده بود، به‌نظر می‌رسد که سخت‌افزار ایکس باکس سری اس برای برخی توسعه‌دهندگان مشکل ایجاد کرده است، درحالی‌که برخی دیگر معتقدند که سخت‌افزار این کنسول مشکلی ندارد. این درحالی است که عده‌ی دیگری از سازندگان بازی می‌گویند به‌دلایلی مطمئن نیستند که عملکرد این کنسول برای بازی‌سازی چگونه خواهد بود. حالا طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که انتشار خبر ادعایی درباره‌ی فضای ذخیر‌سازی قابل استفاده در سری اس می‌تواند به این اختلاف نظر‌ها بیشتر دامن بزند.

Uspead20، کاربر ردیت به‌تازگی ادعا کرده که کنسول ایکس باکس سری اس یک هفته زودتر به‌دستش رسیده و برای اثبات آن هم عکسی را از کنسول به‌اشتراک گذاشته است. او می‌گوید از ۵۱۲ گیگابایت SSD نصب‌شده در کنسول، فقط ۳۶۴ گیگابایت آن به بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها اختصاص یافته است. در یک مقایسه، کنسول پلی استیشن 5 سونی ۶۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده دارد، درحالی‌که برادر بزرگ‌تر سری اس، یعنی ایکس باکس سری ایکس ۸۰۲ گیگابایت خواهد داشت.

فعلا این خبر را باید درحد شایعه دانست، چراکه به‌طور رسمی ازطرف مایکروسافت تایید نشده است. اما شاید با یک حساب‌و‌کتاب کوچک و مقایسه عدد اعلامی این خبر با فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده در دیگر کنسول‌های نسل بعد بتوان به این نتیجه رسید که عدد ۳۶۴ گیگابایت با ۵۱۲ گیگابایت فضای کلی SSD متناسب است. این احتمال وجود دارد که تا مدت کوتاهی خبری راجع‌به این موضوع ازطرف خبرگزاری‌های رسمی نشنویم، اما اگر این خبر درست باشد، به‌نظر می‌رسد که کنسول ارزان‌قیمت مایکروسافت فضای ذخیره‌سازی چندانی دراختیار بازیکنان قرار نمی‌دهد؛ مخصوصا با افزایش حجم بازی‌های مختلف مانند Call of Duty، احتمالا بیشتر فضای SSD ایکس باکس سری اس را اشغال خواهد کرد.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) عرضه خواهند شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده