// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

۲۵ نکته‌ آموزشی بازی Among Us که شما را به بازیکن بهتری تبدیل کند

در این مقاله قصد داریم به نکاتی از بازی Among Us بپردازیم که در صورت رعایت و اجرا کردن آن‌ها شما را در هردو نقش بازی بسیار موفق می‌کند.

بازی‌های مستقل جزو جدانشدنی صنعت بازی‌های ویدیویی هستند و هرساله نیز آثار گوناگونی توسط استودیوهای کوچک ساخته و منتشر‌ می‌شوند. در این بازی‌ها خبری از جلو‌های ویژه عظیم، دنیای بزرگ و صداگذاری خاص نیست، ولی برخی از این استودیوها با خلاقیت دنیای جذابی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال استودیوی PlayDead با ساخت دو بازی Limbo و Inside به خوبی توانست با همان محدودیت‌های تیم‌های مستقل، جو حاکم بر دنیای بازی خود را به شکل بی‌نظیری در مقابل چشمان مخاطب قرار دهد. 

اما موردی که استودیوهای مستقل و گاهی اوقات تیم‌های بزرگ‌تر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نحوه‌ی معرفی بازی است. اگر نگاهی به فهرست بازی‌های مستقلی که در وب‌سایت‌های فروشگاهی مانند استیم قرار دارند بیاندازید با آثاری روبه‌رو می‌شوید که از نظر ساختاری، بسیار با کیفیت هستند ولی چون نتوانسته‌اند به خوبی آن را معرفی کنند محصول آن‌ها کم‌کم رو به فراموشی رفته است. درواقع تیم‌های مستقل به خاطر محدودیت‌هایی مالی که دارند باید از روش‌های متفاوتی اثر خود را معرفی کنند. یکی از روش‌هایی که چند سالی می‌شود استودیو‌های مستقل بازی خود را معرفی می‌کنند، استفاده از استریمرها است.

در سال ۲۰۱۸ استودیوی ناشناخته‌ای به نام InnerSloth بازی Among Us (در بین ما) را طراحی و منتشر کرد. همان‌طور که از تیم سازنده انتظار می‌رفت بازی آن‌ها مورد توجه قرار نگرفت و درواقع کسی از وجود بازی خبر نداشت. این جریان تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرد تا اینکه استودیوی InnerSloth تصمیم گرفت که نسخه‌ی دوم بازی را با شرایط بهتری در امر معرفی به بازیکان طراحی کنند، اما یک اتفاق جالب آن‌ها را از تصمیم خود منصرف کرد. بازی Among Us به‌طرز عجیبی در بین استریمرهای دنیا جا پیدا کرد و تقریبا بیشتر افراد شناخته شده در حوزه‌ی استریم، شروع به تجربه امانگ آس به‌همراه دوستان‌شان کردند. Among Us آنقدر در بین بازیکنان معروف شد که اکنون تقریبا کمتر گیمری را می‌توانید پیدا کنید که از این بازی اطلاعی نداشته باشد. 

بازی آنلاین Among Us شما را به‌طور اتفاقی در یکی از نقش‌های Imposter (شیاد) یا Crewmate (خدمه) در یک سفینه‌ی فضایی (نقشه‌ی اصلی بازی) قرار می‌دهد. شما اگر در نقش Imposter باشید باید با کشتن مخفیانه‌ی اعضای کابین بازی را پیش ببرید و اعضای Crewmate نیز باید با حل مشکلات کابین و همینطور زنگ جلسه‌ی اضطراری Imposter را شناخته و آن را حذف کنند. زمانی‌که در جلسه‌ی اضطراری قرار می‌گیرید باید با گفت‌وگو شیاد را شناسایی و حذف کنید و این روند آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا یکی از دو تیم حذف شوند. به‌طورکلی بازی آنقدر در مواقعی جذاب می‌شود که مخاطب را وادار به تجربه‌ی چندین باره آن می‌کند. همینطور اگر شما از علاقه‌مندان بازی‌ شب مافیا باشید، قطعا تجربه‌ی Among Us می‌تواند برای شما جذاب باشد.

در این مقاله قصد داریم با ارائه چندین نکته در قالب دو بخش Imposter و Crewmate شما را در هرچه بهتر بازی کردن Among Us راهنمایی کنیم. با ادامه‌ی مقاله همراه ما در زومجی باشید.

among_us_imposter_team

Imposter

۱. خود را مشغول فعالیت‌های جعلی کنید

اولین کاری که می‌تواند شما را به‌عنوان یک فرد عادی یا در اصطلاح این بازی Crewmate جلوه دهد، انجام فعالیت‌های جعلی است. شما در ابتدای بازی بهتر است که به قصد کشتن کسی نروید و تاجایی که امکان دارد با حضور کنار مکان هر فعالیت، نقش تعمیرکار را ایفا کنید تا سایر بازیکنان با نگاه کردن به فعالیت‌ها، به شما تا حد زیادی اعتماد کنند. یکی از دلایل این کار این است که بیشتر بازیکنان در ابتدای بازی می‌خواهند خیلی سریع با انجام فعالیت‌های موجود بازی را پیش ببرند و شما نیز باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید.

البته باید چند نکته را به یاد داشته باشید. یک اینکه هرگز خیلی سریع از وانمود کردن به حل یک مشکل جدا نشوید زیرا هر یک از آن‌ها زمان‌بر هستند و ترک زودهنگام آن می‌تواند انگشت اتهام را به سمت شما ببرد. دو اینکه سعی کنید وسایلی را انتخاب کنید که در مقابل چشم بیشتر بازیکنان و دوربین‌های نظارتی باشد و بتواند اعتماد را نسبت به شما بیشتر کند. همچنین به یاد داشته باشید که کدام یک از آن وسایل را جهت وانمود کردن انتخاب کرده‌اید زیرا پس از حل آن دیگر قادر به انجام دوباره‌ی آن نیستید و می‌تواند در ادامه‌ی بازی برای شما دردسر ساز شود.

۲.  تلاش کنید اول بازیکنان با تجربه را هدف قرار بدهید

در هر بازی گروهی حداقل یک بازیکن باتجربه وجود دارد که می‌تواند برای تیم رقیب دردسر درست کند. بازی Among Us نیز از این قاعده مستثنا نیست و Imposter‌ باید نهایت تلاش خود را در مقابل آن بازیکن انجام دهد.

درواقع اگر کوچک‌ترین اتفاق غیر طبیعی را انجام دهید حتی اگر کاراکتر منفی نباشید، شما را مورد هدف قرار می‌دهند. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید کشتن سریع و به موقع این دسته از بازیکنان است. این کار باعث می‌شود که دیگر آن بازیکنان نتواند دربحث‌ها شرکت کنند و شما می‌توانید خیلی راحت‌تر بازی را ادامه بدهید، مگر اینکه بدشانس باشید و تعداد بازیکنان باتجربه زیاد باشد.

شما در طول بازی نباید وقت خود را در جهت کشتن بازیکنانی بگذارید که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را جهت رای دادن به شخص دیگری مجاب کنید. البته همان‌طور که اشاره شد بازیکنان با تجربه‌ای وجود دارند که می‌خواهند با طعمه قرار دادن خود، Imposter‌ موجود را شناسایی کنند و شما در نقش Imposter‌ باید حسابی به این نکته دقت کنید.

۳.  رفتاری مشابه اعضای خدمه داشته باشید

یکی از کارهایی که شما را در نقش Imposter قدرتمند می‌کند، انجام رفتارهای مشابه با سایر بازیکنان است. شما  باید رای دهید، صحبت کنید و همینطور مانند یک خدمه‌ی زحمتکش رفتار کنید. زمانی‌که زنگ اضطراری زده می‌شود و باید مانند یک خدمه صادق با دیگران صحبت کنید، البته که درواقع! هرگز سعی نکنید با داد و فریاد کسی را مورد خطاب قرار دهید که می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد.

حتی اگر در زمانی‌که توانستید با داد و فریاد به هدف خود برسید شک نکنید در نوبت بعد خود شما را مورد هدف قرار می‌دهند. همینطور بی‌احترامی در طول بازی می‌تواند اثر سو داشته باشد و در هر‌صورت بخواهند شما حذف شوید حتی اگر مطمئن شوند که شما یک شیاد نیستید. همینطور شما می‌توانید با جملاتی مانند " به چه کسی رای دهم؟" یا "به فلانی شک دارم" خود را کمی مبرا کنید.

جدا از بحث، گفت‌وگوها باید در محیط بازی نیز رفتار مشابه‌ای داشته باشید مثلا اگر مشاهده کردید که تعداد زیاد به یک سمت می‌روند شما نیز به همین شکل رفتار کنید و در مواقع خاص به کشتن بپردازید. همینطور در زمانی‌که خرابکاری ایجاد کردید مانند یک عضو خدمه برای حل آن خیلی سریع به محل اتفاق بروید. به‌طورکلی این بازی بر پایه‌ی اتهام و متاسفانه دروغ است و باید کمی در این موارد باهوش باشید.

۴. زمانی‌که یک جمع شلوغ ایجاد شد، یک نفر را بکشید

شاید کمی تعجب کنید که چرا باید در یک جمع کسی را بکشید و این کار اصلا چه فایده‌ای دارد. اگر شما در طول بازی در نقش Imposter باشید و کسی را بکشید هیچ اکشن خاصی اجرا نمی‌شود و این مورد خیلی می‌تواند کار ساز باشد. به‌عنوان مثال می‌توانید در یک حرکت سریع کسی را کشته و از آن‌جا فرار کنید. حال چرا باید در مواقع شلوغ این‌کار را انجام دهید؟ زمانی‌که تعداد زیادی از خدمه در یک قسمت قرار گیرند و شما نیز به جمع آن‌ها اضافه شوید می‌توانید در یک لحظه یک نفر را بکشید و همگی گیج می‌شوند که چه کسی یک نفر دیگر را کشته است.

البته این مورد کمی با ریسک همراه است و باید یک سری نکات را نیز به یاد داشته باشید. هرگز بلافاصه در بدو ورود به یک جمع این‌کار را انجام ندهید زیرا خیلی زود شناسایی می‌شوید و احتمال زیاد حذف خواهید شد. مورد دیگر سعی کنید با ایجاد یک خرابکاری خود را زودتر از دیگران به آن‌جا رسانده و با جمع شدن تعداد زیادی خدمه کار را تمام کنید. مورد دیگر هرگز بلافاصه بعد از کشتن فرد مورد نظر اعلام شناسایی جنازه نکنید زیرا به شددت به فردی مشکوکی تبدیل می‌شوید. همچنین، تکرار زیاد این روش نیز می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

۵.  از دریچه‌ها جهت پنهان شدن استفاده کنید

در محیط بازی دریچه‌هایی وجود دارد که مخصوص Imposter است. شما اگر در نقش Imposter باشید می‌توانید از دریچه‌ها برای پنهان شدن استفاده کنید که بسیار نیز کاربردی هستند. تقریبا در قسمت‌های مختلف نقشه‌ی بازی می‌توانید این دریچه‌ها را مشاهده کنید ولی باید از آن‌ها به درستی استفاده کنید زیرا در‌صورت کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند برای شما مثل همیشه دردسرساز شود.

زمانی‌که در درون این دریچه‌ها قرار می‌گیرید می‌توانید بازی دیگران را که از آن محیط رفت‌و‌آمد می‌کند مشاهده کنید البته این نکته را بدانید فردی که در اتاق نظارت قرار دارد می‌تواند به‌راحتی عملکرد شما را نسبت به این دریچه‌ها مشاهده کند. همچنین، به خاطر طراحی خاص بازی باید زمان‌بندی خوبی را برای ورود و خروج آن در نظر بگیرد. به‌عنوان مثال ممکن است در زمانی‌که وارد آن می‌شوید بازیکن دیگری شما را مشاهده کند و کار شما نیز به‌شدت سخت می‌شود.

۶. در صورتی که بیش از یک Imposter هستید در بحث ها به یکدیگر سیگنال دهید

Among us به حداقل ۴ بازیکن برای شروع بازی نیاز دارد که در این حالت فقط یک‌نفر Imposter و دیگر بازیکنان نیز نقش Crewmate می‌گیرند. ولی اگر تعداد بازیکنان از یک تعداد خاصی و نهایت ۱۰ بالاتر برود تعداد Imposter به حداکثر ۳ نفر می‌رسد. زمانی‌که شما در این نقش هستید دو بازیکن تیم خود را نیز مشاهده می‌کنید. در این زمان باید به‌گونه‌ای به یکدیگر نشانه‌هایی را بدهید که چه کسی را کشته و در بخش گفت‌وگو چه رویکردی را داشته باشید.

به‌عنوان مثال در بخش گفت‌وگو شما بگویید "فلانی را دیدم که بیشتر اوقات تنهایی جابه‌جا می‌شود" و در مقابل یار شما نیز به‌گونه‌ای حرف شما را تایید کند و همینطور برعکس. همچنین، سعی کنید درکنار یکدیگر حرکت کنید تا بتوانید در کشتن بازیکنان به یکدیگر کمک کنید.

به‌عنوان مثال زمانی‌که شما یکی از خدمه را کشتید باید مدت زمانی را صبر کنید تا بتوانید دوباره فرد دیگری را به قتل برسانید و در این مدت زمان اگر کسی شماره مشاهده کند دردسرساز می‌شود، اما زمانی‌که همراه داشته باشید به اینگونه نخواهد بود و می‌تواند به شما کمک کند.

۷. در دست های آخر بازی در نزدیکی زنگ جلسه‌ی اضطراری باشید

زنگ جلسه اضطراری که در وسط نقشه‌ی بازی قرار دارد یکی از مهم‌ترین المان‌های داخل بازی است و می‌تواند بیشترین کاربرد برای تیم خدمه داشته باشد. زمانی‌که مشخص می‌شود آخرین دست بازی در حال اجرا است شما در نقش Imposter باید در نزدیکی زنگ جلسه‌ی اضطراری باشد.

دلیل اینکار این است که اگر در دست آخر بازی فقط سه نفر باقی مانده باشند شما با کشتن یک نفر می‌توانید بازی را به اتمام برسانید البته باید کمی سیاست داشته باشید و اگر به شکل کاملا مشخص حمله کنید بازیکن حریف با زدن زنگ اضطراری کار را تمام می‌کند. همچنین اگر در یک تیم Impoter باشید بهتر است یکی از اعضای شما در نزدیکی زنگ باشد که در صورت ایجاد بحران بتواند کمکی به تیم شما برساند.

البته به این موضوع توجه کنید که اگر خیلی به‌ شکل غیر حرفه‌ای این کار را انجام دهید به‌راحتی بازیکنان تیم خدمه می‌توانند به شما اتهام بزنند. یک کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید غیرفعالسازی زنگ جلسه‌ی اضطراری است که کمک شایانی به شما می‌کند و البته خرابی موارد دیگری که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۸. خرابکاری وسایل داخل کابین را فراموش نکنید

شما در نقش شیاد بازی می‌توانید کارهایی جز پنهان شدن و همینطور کشتن بازیکنان در جهت پیروزی انجام دهید. درکنار گزینه‌ی کشتن گزینه‌ای تحت عنوان Sabotage وجود دارد که به شما نقشه‌ی کامل سفینه را نشان می‌دهد. زمانی‌که به نقشه بازی دسترسی داشته باشید می‌توانید قسمت‌های مهم این سفینه را مشاهده و یک سری اقدامات را انجام دهید.

به‌عنوان مثال با دستکاری بخش تهویه هوا در‌ صورتی که تیم خدمه نتوانند زود آن را رفع کند بازی به سود شما تمام می‌شود و دیگر به بحث گفت‌وگو کشیده نخواهد شد. همچنین، می‌توانید با خراب کردن قسمت‌های مختلف دیگر مانند خاموشی چراغ‌های سفینه خیلی راحت‌تر بازیکنان تیم خدمه را به قتل برسانید.

به‌دلیل اینکه برای خرابکاری باید در یک موقعیت ثابت قرار بگیرد بهتر است خیلی سریع و به موقع کار خود را انجام دهید تا مورد توجه بازیکنان دیگر قرار نگیرید. مورد آخر در این بخش، شما نمی‌توانید چندین بخش را به‌طور هم زمان خراب کنید و باید بین هر خراب کاری زمانی را تحمل کنید.

۹. خود را به‌عنوان بازیکن غیرفعال جا بزنید

در بازی‌های آنلاین به خاطر اتصال به اینترنت گاهی پیش می‌آید که اینترنت قطع شود و کاراکتر شما در مقابل دیگر بازیکنان به‌عنوان یک بازیکن بی حرکت نشان داده شود، حال شما می‌توانید از این ترفند به‌سود خود استفاده کنید. شاید تصور کنید که این کار کمی جنبه‌ی بی انصافی داشته باشد ولی از آن‌جایی که این بازی از اساس برحسب اتهام زنی و کلک است می‌توان این جنبه را در نظر نگرفت.

کاری که شما به‌طور مثال می‌توانید انجام دهید بی حرکت ماندن در ابتدای بازی است و این بی‌حرکت ماندن را تا آخر دست اول بازی حفظ کنید. در ابتدای دست دوم بازی نیز این روند را ادامه داده و اکنون باید در یک حرکت سریع یک بازیکن را کشته و به‌جای قبل خود برگردید که البته این کار همراه‌با ریسک بالا و لو رفتن شما همراه است.

همچنین این موضوع را در نظر بگیرد که در اکثر بازی‌ها اگر چنین اتفاقی رخ دهد بازیکنان با تجربه به بازیکنی که کم‌ترین تحرک را داشته باشد رای می‌دهد. به‌طورکلی این روش شاید به ظاهر جذاب باشد ولی لذت تجربه بازی را از شما می‌گیرد.

among_us_imposter

۱۰. به تیم Crewmate کمک کنید اما نه به‌صورت واقعی!

یکی دیگر از کارهایی که باید در نقش Imposter به جز کشتن انجام دهید، جلب اعتماد است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید خدمه را ببینید پس بهتر است در بخش گفت‌وگو به این موضوع اشاره کنید که یکی از اعضای خدمه مشغول به حل یکی از وسایل بوده است و با اینکار حداقل اعتماد یکی از آن‌ها را نسبت به خود بالا می‌برید و در مقابل آن بازیکن نیز می‌تواند گاهی به داد شما برسد.

حال زمانی‌که یکی از بازیکنان را نجات دادید باید آن را در دست بعد به نحوی بکشید تا اعتماد به شما بالاتر نیز برود. همچنین سعی کنید زمانی‌که تقریبا همه به شما اعتماد کرده‌اند باید بین دو بازیکن تفرقه بیاندازید و شانس خود را چند برابر کنید. درواقع در این شرایط شما فقط نظاره‌گر بازی خواهید بود تا زمانی‌که هویت شما در پایان بازی رو شود.

۱۱. مراقب دوربین‌های نظارتی باشید

سفینه‌ای که در آن قرار دارید شامل اتاق‌های زیاد و متنوعی است. یکی از مهم‌ترین اتاق‌های موجود در سطح بازی، اتاق دوربین‌های نظارتی است. درواقع اگر فردی در اتاق باشد می‌تواند به وسیله‌ی دوربین‌های نصب شده، دیگر اعضا را مشاهده کنند.

در نقش Imposter باید به این موضوع بسیار دقت کنید زیرا اگر کسی را بکشید و شخصی از این اتاق شما را مشاهده کند، کارتان بسیار دشوار می‌شود. برای اینکه دچار مشکل نشوید، سه کار را می‌توانید انجام دهید. یک اینکه اگر در راهرویی دوربینی را مشاهده کردید که در حال چشمک زدن است بدانید شخصی درحال مشاهده شما است و نباید کاری را انجام دهید.

دو اینکه می‌توانید با یک بررسی درست شخصی را که به‌صورت متوالی در حال مشاهده دوربین‌ها است قربانی کنید و تا حد زیاد از این بابت خیالتان راحت شود و در آخر نیز شما می‌توانید با تظاهر به تماشای دوربین‌های نظارتی خود یکی از اعضای خدمه را معرفی کنید و در یک فرصت مناسب شخص دیگر را نیز کشته و از آن‌جا دور شوید.

۱۲. سعی کنید هیچ زمانی شخصی را صد در صد متهم نکنید

یکی از نکاتی که برخی از اعضای Imposter در آن اشتباه می‌کنند، تاکید بسیار زیاد در بحث‌ها است. به‌عنوان مثال شما در نقش Imposter اگر در اولین جلسه بر شخصی خاص تاکید صد در صد کنید که باید حذف شود، به‌شدت مورد توجه سایر اعضا قرار می‌گیرد.

به‌جای این کار باید با احتمال بر شخصی اتهام زده و در بازی کاری را انجام دهید که در گفت‌وگوی بعدی اعضای بازی خودشان نظر شما را تائید کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که احتمال دادن متوالی به یک فرد خاص در هر بحث می‌تواند تاثیر عکس نیز داشته باشد پس بهتر است یک استراتژی منطقی را پیش ببرید تا بتوانید به هدف خود نزدیک شوید.

۱۳. در صورت نیاز، یکی از اعضای خود را مورد هدف قرار دهید

همان‌طور که در قسمت‌های بالا اشاره شد شما می‌توانید در بازی بسته به تعداد بازیکنان، چند هم‌تیمی در نقش Imposter داشته باشید. یکی از مهارت‌های یک گروه Imposter توانایی تصمیم گیری صحیح و نجات‌ یکدیگر در بخش گفت‌وگو است. این روند تا جایی خوب ادامه پیدا می‌کند که کم‌کم به هردوی شما مشکوک می‌شوند و باید راهی را برای نجات یکدیگر پیدا کنید.

اگر درنهایت شرایط دشوار شد یک راه وجود دارد و آن نیز قربانی کردن یکی از اعضای تیم خود است. به‌عنوان مثال می‌توانید با کشتن یکی از اعضای خدمه یار خود را مقصر بدانید یا حتی در طول بازی یکدیگر را بکشید. این کار می‌تواند تا حد زیادی نظرات را از روی شما بردارد. البته این نکته را فراموش نکنید که این کار اصلا و ابدا جالب نیست ولی ماهیت بازی به شکلی است که باید خود را به‌گونه‌ای نجات دهید، درنتیجه متهم‌کردن نیز می‌تواند کار ساز باشد.

۱۴. در بحث‌ ها ابتکار عمل داشته باشید

بخش گفت‌وگو بدون شک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازی است و شما می‌توانید از بخش گفت‌گو به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر بتوانید در زمان گفت‌وگو کمی تفرقه بیاندازید کار تمام است. به‌عنوان مثال اگر در یک گفت‌وگو یکی از اعضای خدمه یکی از یاران خود را به اشتباه متهم کرد می‌توانید با کمی تفرقه اندازی بازی را بدون رای ادامه دهید.

حال باید در طول بازی شخصی که اتهام زده بود را بکشید و درنهایت باید صبر کنید تا شخص دیگری آن را پیدا کند. نتیجه‌ی این کار در بخش گفت‌وگو مشخص می‌شود و آن نیز بیرون کردن شخصی که در دست قبلی تا آستانه‌ی حذف شدن پیش رفته بود. درواقع با این کار دو نفر را به‌راحتی حذف کردید. البته این موضوع را فراموش نکنید که باید خیلی نامحسوس این کار را انجام زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

۱۵. یک Imoposter باهوش باشید

شما در طول بازی و مخصوصا در بخش گفت‌وگو باید بسیار زیرک و باهوش باشید و بتوانید در هر شرایطی خود را نجات دهید. این بحث بیشتر به خود وجودی آدم برمی‌گردد و  داشتن یک فن بیان خوب می‌تواند بسیار کارساز باشد.

به‌عنوان اگر یک سؤال از شما پرسیدن و دراصل شما را متهم کردن باید به یک روشی خود را از آن بحث دور کرده و توجهات را به سمت فردی دیگر بکشانید. به‌عنوان مثال اگر شما را متهم به کشتن یک نفر کردن شما می‌توانید همان فرد را متاسفانه به دروغ متهم کنید که چرا فلان جا کاری را انجام می‌داد. با این کار می‌توانید حداقل از نظر فکری روی دیگر تاثیر بگذارید و اگر فقط یک نفر حامی شما شود به‌راحتی می‌توانید خود را از آن وضع نجات دهید.

among_us_crewmat_team_tip

Crewmate

۱. همراه ‌با چندین نفر در حرکت باشید

شما به‌عنوان یکی از اعضای تیم خدمه باید یکدیگر را پیدا و درواقع اعتماد کنید. در اوایل بازی بهتر است همراه اشخاص دیگر به‌صورت گروهی بروید و سعی کنید هیچ زمانی تنها در حرکت نباشید. شاید در اولین گفت‌وگو به شما اتهام‌هایی را وارد کنند اما اگر بتوانید خود را در بازی نگه دارید و دوباره همراه آن‌ها شوید قطعا اعتماد آن‌ها را جلب خواهید کرد.

همچنین، اگر درکنار یکدیگر باشید دشمنان شما نیز کم‌تر شهامت کشتن کسی را پیدا می‌کنند زیرا اطرافیان شما می‌توانند بلافاصله جنازه را گزارش و هویت Imposter را لو بدهند. البته گاهی نیز پیش می‌آید که تنها در یک موقعیت قرار می‌گیرید که فرصت مناسبی برای اعضای Imposter ایجاد می‌کنید، که در این شرایط باید هرچه سریع‌تر خود را به یک موقعیت امن برسانید یا درصورت اجبار زنگ جلسه‌ی اضطراری بزنید.

۲. ازطریق دوربین‌های نظارتی Imposter را شناسایی کنید

همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد این سفینه اتاق‌های زیادی دارد و مهم‌ترین آن نیز اتاق دوربین‌های نظارتی است. هرچه که این اتاق به ضرر اعضای Imposter است کاملا به نفع اعضا Crewmate است. حداقل باید یکی از اعضای تیم شما در اتاق نظارت باشد تا بتواند در بخش گفت‌وگو تاثیر بگذارد. شما با قرار گرفتن در این اتاق و انتخاب بخش دوربین نظارتی مانیتورهایی را مشاهده می‌کنید که قسمت‌های مختلفی از سفینه را نشان می‌دهد.

حال باید همه‌ی رفتارهای بازیکنان را با دقت مشاهده و به خاطر بسپارید. به‌عنوان مثال در یک لحظه مشاهده می‌کنید که یک imposter یکی از اعضای خدمه را کشته است و می‌توانید سریع به آن‌جا رفته و جنازه را گزارش دهید.

البته یک نکته را هرگز فراموش نکنید، اینکه در حین مشاهده دوربین‌ها، تمام صفحه از تصویر دوربین پوشانده می‌شود و موقعیت مناسبی را برای Imposter جهت کشتن شما ایجاد می‌کند. در آخر نیز در حین مشاهده دوربین‌های نظارتی دقت کنید چه کسانی مشغول تعمیر وسایل هستند و همینطور چه کسانی مکث‌های بی‌جهت می‌کنند.

۳. زنگ‌ جلسه‌ی اضطراری خود را بی‌هوده استفاده نکنید

هر بازیکن در هر نقشی یک بار می‌تواند از زنگ جلسه‌ی اضطراری خود استفاده کند تا بخش گفت‌وگو آغاز شود. شما که در نقش Crewmate هستید باید فقط و فقط در شرایط خاص از آن استفاده کنید.

استفاده بی‌مورد از آن می‌تواند در آخرین دست بازی کاملا به ضرر شما تمام شود. تصور کنید در آخرین دست بازی که فقط سه نفر باقی مانده‌اند هیچکس نتواند زنگ اضطراری را وارد کند و خیلی راحت بازی را از دست خواهید داد.

یکی از مواقعی که باید از آن استفاده کنید شناسایی Imposter در مانیتورهای دوربین‌های نظارتی است. همچنین اگر فردی در پشت سر شما در حال حرکت است و به آن بسیار مشکوک هستید آن زمان نیز می‌توانید از زنگ جلسه‌ی اضطراری خود استفاده کنید.

۴. در بخش گفت‌وگو هشیار باشید

سرنوشت سازترین بخش بازی را می‌توان به‌راحتی بخش گفت‌وگو عنوان کرد. قسمتی که همه‌ی افراد خوب و بد با یکدیگر شروع به صحبت و اتهام زنی ‌کنند. حال شما در نقش یک خدمه‌ی شریف باید Imposter را شناسایی و حذف کنید. بهتر است در ابتدای جلسه مطلب خاصی را عنوان نکنید تا زمانی‌که حداقل ۲ یا ۳ نفر چیزی را عنوان کنند. اگر شما نظری که در ذهن خود دارید و با نظرات دیگران هم‌خونی دارد می‌توانید نظر خود را بیان کنید.

اگر شما نمی‌توانید کسی را به‌عنوان متهم مطرح کنید دو رویکرد را می‌توانید پیش ببرید. اول اینکه در‌صورت ابهام داشتن می‌توانید از گزینه بدون رای (Skip Vote) استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید که این موضوع را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در ذهن دیگر بازیکنان مخصوصا اعضای خدمه تاثیر بگذارد. همینطور توجه کنید زمانی‌که این موضوع را بیان کردید اول کسی که با قدرت نظر شما را تایید می‌کند می‌تواند یک از Imposter باشد.

دومین رویکرد نیز، تابع جمع باشید و هرکسی که بیشترین ظن را داشت انتخاب کنید، اما این نکته را فراموش نکنید که می‌توانید گرفتار حیله‌ی یک Imposter شوید. در مجموع می‌توان گفت در گفت‌وگوها خیلی از موارد روشن می‌شود و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

among_us_crewmat_team

۵. در حالت روح بازی دیگران را مشاهده کنید

شما در نقش Crewmate همیشه در خطر خواهید بود و نمی‌توانید به کسی اعتماد صد در صد داشته باشید. درنهایت اگر بدشانس باشید گرفتار یکی از اعضای  Imposter می‌شوید. یکی از موارد جالب به حالت روح درآمدن پس از کشته شدن در طول بازی است. وقتی توسط شخصی کشته می‌شوید می‌توانید در قالب یک روح سرگردان در همه‌ی قسمت‌های بازی بروید و رفتارهای آن‌ها را مشاهده کنید.

بررسی رفتار بازیکنان به شما کمک می‌کند که بازی‌ دیگران را ببینید و از آن‌ها در طول بازی خود استفاده کنید. همچنین در حالت روح نمی‌توانید با دیگران در بخش گفت‌وگو صحبت کنید، دلیل آن نیز کاملا مشخص است، اما روح‌ها می‌توانند یکدیگر را مشاهده و در بخش گفت‌وگو بایکدیگر صحبت کنند! البته می‌توانید پس از کشته شدن بازی را ترک کنید اما طبق مطالبی که گفته شد بهتر است بازی را در قالب روح ادامه دهید.

۶. همه‌ی سعی خود را در جمع آوری تیم Crewmate به خرج بدهید

بازی‌های آنلاین گروهی زمانی جذاب می‌شود که در کارهای تیم به یک دیگر کمک کنید تا به یک نتیجه‌ی خوب و موفق برسید. بازی Among us نیز به همین شکل است و اعضای تیم Imposter از همان اول همدیگر را می‌شناسند و طبق مورد شماره ۶ (از بخش Imposter) می‌توانند تا حدی باهم در ارتباط باشند اما این موضوع در مورد اعضای Crewmate به این شکل صدق نمی‌کند. شما به‌عنوان یکی از اعضای تیم خدمه باید از بین بازیکنان موجود در بازی اعضای تیم خود را پیدا کنید و البته کار آسانی را نخواهید داشت.

درواقع برای این کار راه مشخصی وجود ندارد و باید بیشتر براساس تجربه و مواردی که در طول بازی مشاهده می‌کنید به نتیجه برسید. به‌عنوان مثال با سؤال‌های متوالی یا ازطریق دوربین‌های نظارتی هویت آن‌ها را متوجه شوید.

۷. وظایف یا همان کارهای محول شده را تکمیل کنید

اعضای تیم Crewmate در بازی به غیر از اینکه باید مراقب تیم شیادان باشند، باید یک سری وظیفه در قالب تعمیر یا فعال کردن برخی از وسایل نیز فعال باشند. در محیط سفینه یک سری از وسایل در مکان‌های مختلف وجود دارد که با نزدیک شدن و انتخاب آن می‌توانید مشغول به حل آن شوید.

البته که نباید نگران حل آن‌ها باشید زیرا به آسانی وارد کردن یک کد یا کشیدن یک دسته مکانیکی حل می‌شوند. این نکته را مدنظر داشته باشید که برخی از اعضای تیم شیادان برای اینکه خود را عضوی از شما جلوه دهند درکنار شما می‌ایستند و تظاهر به حل آن می‌کنند که در باطن می‌خواهند شما را قربانی کنند.

این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که برخی از این وظایف جعلی هستند و بیشتر وقت شما را هدر می‌دهند. به‌عنوان مثال یک کارت الکترونیک در قسمتی از بازی وجود دارد که هر چند بار آن را امتحان کنید فایده‌ای جز در خطر انداختن شما ندارد.

۸. خرابی‌ وسایل را جدی بگیرید

همان‌طور که چندین بار اشاره شد یکی از کارهایی که Imposter می‌تواند انجام دهد خراب کردن دستگاه‌های داخل سفینه است. در این لحظه نیز اعضای Crewmate باید خیلی زود آن مورد را حل کنند. اگر شما در بازی تازه‌ کار باشید صرفا به حل آن‌ها می‌پردازید، ولی می‌توانید با کمی زیرکی ضمن حل مشکل به نکاتی نیز توجه کنید.

اول اینکه چه کسانی در صحنه‌ی وسایل خراب حضور دارند. به‌عنوان مثال اگر در چندین مورد یکی از بازیکنان حضور پیدا نمی‌کند احتمال اینکه Imposter باشد، بالا است چون در حین خرابی وسایل تقریبا همه‌ی Crewmate سعی می‌کنند آن ایراد را برطرف کنند.

این مورد درباره تیم شیادان نیز صدق می‌کند اما صرفا جهت گول زدن بازیکنان تیم خدمه است. دوم اینکه در حین گفت‌وگو بحث را به خرابی وسایل بکشانید و از آن‌ها بپرسید در آن زمان مشغول چه کاری بوده‌اند؟ در این‌جا دیگر بستگی به خودتان دارد چقدر حرف مقابل را باور داشته باشید.

۹. سعی کنید در مناطق امن پرسه بزنید

بازی در نقش یک خدمه سختی‌های خاص خود را دارد و شما باید تمام نقاط محیط بازی را به خاطر بسپارید. یکی از کارهایی که Imposter انجام می‌دهد پنهان شدن در دریچه‌های مناطق مختلف است.

در طول بازی مخصوصا در دست‌های پایانی تمام سعی خود را انجام دهید که در نزدیک imposter قرار نگیرید چون در کم‌ترین زمان ممکن است، Imposter پنهان شده در آن شما را هدف قرار دهد. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید پرسه زدن در مکان‌هایی است که دوربین نظارتی در آن قرار دارد، زیرا بعید است که یکی از اعضای imposter در این ناحیه‌ها کسی را مورد هدف خود قرار دهند.

۱۰. یک Crewmate باهوش باشید

همان‌طور که شما در نقش Imposter باید فردی زیرک باشید و از تمام قدرت خود برای برنده شدن در بازی استفاده کنید، در زمانی هم که در نقش Crewmate هستید باید از محدودیت‌های خود به خوبی استفاده کنید. درواقع شما در نقش Crewmate محدودیت‌های زیادی نسبت به تیم رقیب دارید.

به‌عنوان مثال شما هرگز نمی‌توانید اعضای تیم خود را شناسایی کنید و باید از بین تمام بازیکنان موجود در بازی، بازیکنان تیم‌تان را بشناسید و همچنین به‌گونه‌ای خود را به آن‌ها معرفی کنید که البته کار بسیار دشواری خواهید داشت.

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، دقت در حرف‌های بازیکنان در بخش گفت‌وگو و همچنین بیان سوالاتی که به تیم Crewmate کمک می‌کند. به‌عنوان مثال اگر یکی از بازیکنان گفت که به وسیله‌ی دوربین‌های نظارتی به یکی از بازیکنان مشکوک است شما نیز در ادامه به‌ گونه‌ای حرف او را تائید کنید. چون معمولا بازیکنان حرفه‌ای اتهام صد در صد نمی‌زنند و این می‌تواند یک نشانه‌ی خوبی برای تیم شما باشد.

among_us_guide

چند نکته کلی دیگر در رابطه با Among Us

  • بازی Among us هم‌اکنون برای پی‌سی، اندروید و آیفون در دسترس است. البته تنها نسخه‌ موبایل آن به‌صورت رایگان در دسترس است و نسخه‌ی پی‌سی بازی با قیمت ۵ دلار در فروشگاه استیم به فروش می‌رسد. یکی از نکات جالب بازی توانایی چند نفره بازی کردن با پلتفرم‌های مختلف است. درواقع شما می‌توانید با ساخت یک اتاق و ارسال کد آن به دوستان خود همزمان با کسانی که بازی را در پی‌سی و همینطور موبایل دارند، مشغول بازی شوید.

  • اینترنت مناسب یکی از نکات بسیار حیاتی برای یک بازی آنلاین است و Among us نیز از این قاعده جدا نیست. این مورد برای هر دو تیم و مخصوص اعضای تیم Crewmate می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

  •  اگر شما به همراه دوستان خود به وسیله مکالمه صوتی مشغول تجربه‌ی بازی هستید بهتر است یک سری نکات رعایت کنید. اگر در یک پارتی به‌همراه دیگران هستید به هیچ عنوان صحبت نکنید. به‌عنوان مثال جملاتی مانند فلان بازیکن به‌دنبال من است یا در زمانی‌که کشته شدید حرفی از کسی که شما را کشته است را نزنید. این موضوع می‌تواند به تجربه‌ بازی برای شما و برای دیگر بازیکنان ضربه بزند. همچنین زمانی‌که در نقش روح هستید می‌توانید بازی دیگران را مشاهده کنید ولی هرگز حق ندارید حرفی از فعالیت‌ دیگران به زبان بیاورید.

  • بازی در مجموع شامل سه نقشه کلی است که به ترتیب The Skeld ,MIRAو Polus نام دارند. The Skeld که شبیه سفینه‌ی فضایی است محبوب‌ترین نقشه‌ی بازی از نظر طرفداران است.

  • به‌عنوان نکته‌ی آخر شما می‌توانید به دو صورت لوکال (شبکه محلی) یا آنلاین بازی را تجربه کنید. در حالت لوکال باید حداقل چهار بازیکن درکنار یکدیگر به یک هاست مشخص وصل شوند و بازی را آغاز کنند. حالت آنلاین نیز دو حالت دارد: یک اینکه می‌توانید کد معرف خود را در بخش مشخص شده وارد و بازی را با دوستان به‌صورت خصوصی تجربه کنید، دوم اینکه می‌توانید از لیستی که در اختیار شما قرار می‌گیرید یک بازی عمومی را انتخاب و با دیگران بازی کنید.

دانلود از آپارات

در این مقاله سعی شد با اشاره به برخی نکات شما را در حین بازی Among us آماده‌تر کنیم. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که اصولا بازی Among us بر حسب اتهام زنی، زیرک بودن و همینطور داشتن یک بیان قدرتمند است و شاید نتوانید تمامی این راهکارها را به خوبی پیدا کنید.

 شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات و همچنین نکاتی که به ذهن خودتان می‌رسد را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. اگر خاطره‌ای از بازی امانگ آس دارید در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده