نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴

فرام سافتور بالاخره سکوتش در مورد بازی Elden Ring را شکست

استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) پس از مدت‌ها، بالاخره درباره بازی Elden Ring که با همکاری هیدتاکا میازاکی و جرج آر. آر. مارتین ساخته می‌شود، لب به سخن گشود.

استودیوی ژاپنی فرام سافتور طی یک سال گذشته اصلا بیکار نبوده است. علاوه بر انتشار آپدیت‌ برای بازی Sekiro، یکی از مهمترین اخبار پیرامون این استودیوی مربوط به نسخه بازسازی شده Demon's Souls برای کنسول پلی استیشن 5 می‌شود که با همکاری استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) در دست ساخت است. اما در یک سال اخیر، تقریبا هیچ خبر مهمی درباره بازی آینده فرام سافتور که یک IP جدید به نام Elden Ring است، منتشر نشد. حالا که آپدیت مهم Game of the Year برای بازی Sekiro: Shadows Die Twice عرضه شده، به نظر می‌رسد که بازیسازهای فرام سافتور نفس راحتی کشیده‌اند و حالا می‌توانند همه تمرکزشان را روی Elden Ring بگذارند؛ نقش‌آفرینی فانتزی و مرموزی که داستانش را جرج آر. آر. مارتین، نویسنده معروف رمان «نغمه‌ای از یخ و آتش» می‌نویسد.

پس از انتشار آپدیت Sekiro، فرام سافتور یک توییت منتشر کرد و به طرفداران Elden Ring اطمینان داد که از شور و اشتیاق آنان نسبت به این بازی باخبر است. البته این استودیو چیز بیشتری درباره بازی نگفت، اما همین که بعد از یک سال سکوت و بی‌خبری، حالا می‌دانیم که فرام سافتور حداقل این بازی را فراموش نکرده یا قصد کنسل کردن آن را ندارد، در نوع خودش خبر مهم و خوشحال کننده‌ای تلقی می‌شود. با توجه به توییت منتشر شده به‌وسیله فرام سافتور، می‌توان حدس زد که پروسه تولید بازی در حال پیشرفت است، اما سازنده‌ها فعلا نمی‌خواهند اطلاعاتی در مورد گیم‌پلی یا داستان آن در اختیار گیمرها بگذارند. در توییت فرام سافتور درباره Elden Ring آمده است: «ما واقعا بابت اشتیاق و همچنین حمایت‌های شما از بازی Elden Ring سپاسگزار هستیم. امیدواریم همچنان برای این اکشن نقش‌آفرینی که یک فانتزی سیاه است، منتظر بمانید.»

به همراه این توییت، تصویری تکراری از یک جنگجو با موهای قرمز (عکس اصلی همین خبر) به اشتراک گذاشته شده است. هیچ اطلاعات دیگری در مورد اینکه بازی در چه مرحله‌ای از تولید قرار دارد یا در چه تاریخی عرضه می‌شود، ارائه نشده، بنابراین طرفداران باید بیشتر منتظر بمانند. شاید رویداد گیم اواردز ۲۰۲۰ (The Game Awards 2020) که در آخرین روزهای سال جاری میلادی برگزار می‌شود، محل مناسبی برای رونمایی از گیم‌پلی بازی، یا حداقل انتشار اطلاعات بیشتر در مورد آن باشد.

یک نمای ترسناک از دستها در بازی الدن رینگ

به هر حال، اکنون می‌دانیم که فرام سافتور تمرکزش را روی بازی Elden Ring معطوف کرده است. سکوت خبری طولانی‌مدت درباره این بازی، باعث شده بود که شایعاتی در مورد لغو شدن آن نیز شنیده شوند که حالا این شایعات کاملا رد می‌شوند. واکنش‌های کاربران توییتر به توییت جدید فرام سافتور هم نشان می‌دهد که تا چه حد منتظر بازی جدید این استودیو هستند و ظاهرا با طول کشیدن پروسه تولید آن نیز مشکل چندانی ندارند. به نظر می‌رسد تاخیرهای پی در پی برخی بازی‌ها (به‌طور مشخص Cyberpunk 2077) سقف تحمل گیمرها را حسابی بالا برده و آنها را به شنیدن خبری کوتاه از ساخته شدن بازی محبوب‌شان، قانع کرده است.

بازی Elden Ring برای کامپیوترهای شخصی، پلی اسیتشن 4 و ایکس باکس وان در دست تولید است. هنوز هیچ چیزی در مورد انتشار بازی روی کنسول‌های نسل جدید گفته نشده، اما بعید به نظر می‌رسد که Elden Ring برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه نشود. این بازی که اولین بار در نمایشگاه E3 2019 رونمایی شد، از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حال توسعه است. ظاهرا هیدتاکا میازاکی که خودش یکی از طرفداران آثار مارتین بوده، به این نویسنده پیشنهاد همکاری داده و دست او را برای خلق قصه و دنیای مد نظرش باز گذاشته است. گفته می‌شود که Elden Ring دنیایی تاریک‌تر از بازی‌های Souls دارد و در آن شاهد المان‌های جدیدی خواهیم بود که قبلا در بازی‌های میازاکی دیده نشده‌اند. برای مثال شخصیت اصلی بازی می‌تواند از اسب برای طی مسافت‌های طولانی و همچنین در مبارزه با دشمنان استفاده کند. درباره داستان Elden Ring تئوری‌ها و تحلیل‌های زیادی بر اساس تریلر بازی و همچنین مصاحبه‌های سازندگان وجود دارند، اما بهتر است تا زمان انتشار اطلاعات رسمی درباره این تئوری‌ها صحبت نکنیم. میازاکی برای ساخت موسیقی بازی Elden Ring نیز با یوکا کیتامورا، آهنگساز سری Souls همکاری می‌کند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده