نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۵

مایکروسافت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بازی‌های انحصاری نسل بعد خود ندارد

در حالیکه بازی‌های زیادی قرار است با افزایش قیمت در نسل آینده منتشر شوند، اما ایکس باکس سیاست قیمت‌گذاری خود را با تمرکز روی گیمرها بنا نهاده است.

کمتر از چهل روز تا شروع رسمی کنسول‌های نسل نهم و عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس زمان باقی مانده است؛‌ در حالیکه بسیاری منتظر تجربه دستپخت‌های جدید استودیوها به‌وسیله تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر هستند، مسئله‌ای که کمی باعث نگرانی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان شده، افزایش قیمت اکثر بازی‌ها در نسل نهم است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا اطلاع دارید که سونی چندی پیش به‌صورت رسمی ضمن تایید این خبر اعلام کرد که آثار AAA پلی استیشن 5 با افزایش قیمت ۱۰ دلاری یعنی ۷۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. در این مدت اما رقیب سونی یعنی مایکروسافت تا ساعاتی پیش هیچ صحبت و نظری در این خصوص ارائه نداده بود. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش، آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی ایکس باکس، در مصاحبه خود تاکید کرد که ردموندی‌ها حداقل فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بازی‌های انحصاری خود ندارند. او در ادامه اعلام کرد گیمرها در مرکز برنامه‌‌های ایکس باکس قرار دارند و تمام تلاش تیم تولید این است که تمام برنامه‌ها در راستای آن‌ها اجرا شوند.

گرینبرگ درمورد قیمت گذاری بازی‌های ادعا کرد این قضیه یک مسئله بسیار پیچیده‌ای است؛ چرا که «در گذشته تمام بازی‌ها قیمت ثابتی داشتند. این در حالی است که ما بازی Ori and the Will of the Wisps را ۳۰ دلار، State of Decay 2 را ۴۰ دلار و بازی جدید Gears Tactics که در تعطیلات پیش‌رو عرضه می‌شود را با قیمت ۶۰ دلار روانه بازار می‌کنیم. به‌همین دلیل نمی‌توان به‌راحتی در این خصوص صحبت کرد.»

Gears Tactics

او در ادامه به این نکته اشاره کرد با اینکه تعدادی از ناشران و شرکت‌ها قرار است آثار خود در نسل نهم را با برچسب قیمت ۷۰ دلاری منتشر کنند، اما همچنان استودیوهای بزرگی چون یوبیسافت، کدمسترز و سی دی پراجکت رد بازی‌ها را با همان قیمت سابق عرضه خواهند کرد. «من فکر می‌کنم در صنعت ما به‌غیر از مواردی که می‌شناسیم، بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed Valhalla، سایبرپانک 2077 و بازی Dirt 5 هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت. استثناهایی به‌ویژه بازی‌های ورزشی نیز وجود دارند که به‌خاطر عدم پشتیبانی از قابلیت Smart Delivery مجبور هستند به‌صورت مخصوص برای نسل بعد عرضه شوند. عقاید و نظریات مختلفی در این زمینه بین شرکت‌ها وجود دارد و آن‌ها این حق را دارند تا با هر قیمتی محصول خود را منتشر کنند، اما ایکس باکس سیاست خود را روی کاربران و طرفداران خود بنا نهاده است.»

البته با استناد به صحبت‌های گرینبرگ این افزایش قیمت با وجود سرویس ایکس باکس گیم پس، هیچ مشکلی برای گیمرها به‌وجود نخواهد آورد. شما کاربران نیز لطفا نظرات خود در خصوص سیاست‌های شرکت‌ها برای قیمت‌گذاری بازی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده