// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹

جف کیلی: بازی های سال های گذشته می‌توانند در هر مراسم گیم اواردز شرکت کنند

جف کیلی به‌تازگی در گفت‌وگو با گرگ میلر اعلام کرد که حتی بازی‌های عرضه‌شده در سال‌های گذشته که تازه امسال به شکوفایی و جذب مخاطب اصلی رسیدند، می‌توانند نامزد گیم اواردز باشند.

رسانه‌ی Kinda Funny Games هرچند وقت یک‌بار به گفت‌وگو با فردی مهم از صنعت بازی‌های ویدیویی می‌پردازد و این‌بار در یکی از برنامه‌های خود به اسم We Have Cool Friends، با جف کیلی راجع به گیم اواردز 2020 صحبت کرد. کیلی در بخشی از این مصاحبه‌ی جذاب به اهمیت ندادن گیم اواردز به عرضه شدن یا نشدن نامزدهای جوایز در سال جاری پرداخت و گفت که داوران برای رای دادن به آثار مدنظر خود، اصلا نباید نگران عرضه شدن آن طی سال‌های گذشته باشند. مثلا اگر یک داور احساس کند که بازی Among Us حالا با به‌روزرسانی‌ها و موفقیت گسترده در جلب نظر مخاطبان، لیاقت نامزد شدن برای بهترین بازی سال را هم دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی او برای رای دادن به آن بازی را بگیرد.

همچنین وقتی یک بازی مثل Hades ماه‌ها قبل به‌صورت Early Access (دسترسی زودتر از موعد) عرضه شد و حالا بالاخره نسخه‌ی کامل خود را تقدیم گیمرها کرده است، داوران بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند به آن رای بدهند. به بیان بهتر گیم اواردز در هر سال، صرفا به داوران می‌گوید که نباید بازی‌های عرضه‌شده از تاریخی مشخصی به بعد را در نظر داشته باشند. اما هیچ تاریخی آن‌ها را به اصطلاح از عقب محدود نخواهد کرد.

عکس زیبا از مجسمه گیم اواردز/ جایزه مراسم The Game Awards با نورپردازی قرمز و آبی

جف کیلی باور دارد که اصلا همین نکته‌ی خاص راجع به گیم اواردز، نگرانی‌ها درباره‌ی حضور یا عدم حضور بازی Assassin's Creed Valhalla یا بازی سایبرپانک 2077 در گیم اواردز 2020 را بی‌معنی می‌کند. زیرا مثلا سال گذشته به خاطر تاریخ تعیین‌شده، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در گیم اواردز ۲۰۱۹ شرکت داده نشد. اما اکنون آن محصول به‌سادگی می‌تواند در بخش‌های مختلف، نامزد جایزه‌ی گیم اواردز 2020 بشود.

وی می‌گوید که اصلا تعجب نمی‌کند اگر چند سال بعد، بازی برنده‌ی سال در سال گذشته عرضه شده باشد. مگر نه اینکه بازی Super Smash Bros. Ultimate در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد و یکی از نامزدهای جایزه‌ی بهترین بازی سال در گیم اواردز ۲۰۱۹ بود؟ تازه جف کیلی می‌گوید شاید چند سال بعد، یک بازی انقدر در سال عرضه عالی و سپس در پشتیبانی و افزودن محتواهای اضافه درخشان باشد که بتواند دو بار نامزد جایزه‌ی بهترین بازی سال بشود.

مراسم The Game Awards سال ۲۰۲۰ میلادی در ساعت ۰۵:۰۰ بامداد روز جمعه، ۲۱ آذر به وقت ایران برگزار می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده