نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

ریلود بیست و دوم: مروری بر مجموعه بازی‌های Battletoads

در بیست و دومین قسمت از برنامه ریلود سراغ یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ بعنی بازی بتلتودز رفتیم و سعی کردیم تاریخچه این بازی را مرور کوتاهی کرده باشیم. با ما همراه باشید.

در دهه هشتاد میلادی، به هر طرف که نگاهی می‌انداختید اثری از لاکپشت‌های نینجا می‌دیدید. از کمیک بوک و سریال تلویزیونی و ویدیوگیم گرفته تا انواع و اقسام اکشن فیگور و اسبا‌ب‌بازی؛ درواقع هرچیزی که فکرش را بکنید یک نسخه نینجا ترتلزش هم در بازار موجود بود. شهرت و معروفیت و پول‌سازی این برند، درنهایت استودیو Rare را مجاب به ساخت اولین نسخه از مجموعه بازی‌های بتل‌تودز می‌کند. درست است که بازی بتل تولدز، با الهام مستقیم از مجموعه بازی‌های نینجا ترتلز محصول شرکت کونامی ساخته شده بود، اما اعضای استودیو Rare آن‌قدری تغییرات در شخصیت‌ها، مکانیزم‌های گیم‌پلی و نیز مراحل بازی ایجاد کرده بودند که به‌راحتی می‌توانستید آی‌پی بتل‌تودز را به‌عنوانی یک آی‌پی جدید و کاملاً مستقل از مجموعه نینجا ترتلز به‌حساب آورید. 
خوش‌بختانه اولین نسخه از بازی‌های بتل‌تودز که در سال ۱۹۹۱ و برای کنسول‌های NES روانه بازار می‌شود، علی‌رغم گیم‌پلی بی‌نهایت سخت و چالش‌برانگیزش که در برخی مراحل واقعاً غیرمنصافانه به‌نظر می‌رسید، درنهایت به‌شهرتی جهانی دست پیدا می‌کند. این موفقیت راه را برای ساخت نسخه‌های دنباله‌ای بر این بازی نیز هموار کرده و به این ترتیب استودیو Rare که در آن سال‌ها تحت نظر نینتندو فعالیت می‌کرد، نسخه بعدی را برای کنسول‌های SNES روانه بازار می‌کند. دومین نسخه از مجموعه بتل‌تودز که Battletoads in Battlemaniacs نام داشت و در سال ۱۹۹۳ روانه بازار می‌شود، درست است که به موفقیت و شهرت نسخه اول بازی دست پیدا نمی‌کند، اما کماکان بازی خوش‌ساخت و چالش برانگیزی به‌حساب می‌آمد. آخرین نسخه از این مجموعه اما که توسط اعضای استودیو Rare ساخته شده، بازی Battletoads Arcade نام دارد که در سال ۱۹۹۴ برای دستگاه‌های آرکید ساخته و روانه بازار می‌شود.
حال با گذشت بیش از دو دهه از انتشار آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های بتل‌تودز، همان‌طور که اطلاع دارید نسخه‌ جدیدی از این مجموعه توسط استودیو Dlala ساخته و در اختیار طرفداران این مجموعه قدیمی قرار گرفته است. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم در کنار تجربه سه نسخه مختلف از مجموعه بازی‌های بتل‌تودز، مروری بر تاریخچه این آی‌پی دوست‌داشتنی و ماندگار نیز داشته باشیم. با ریلود بیست و دوم همراه ما باشید.

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده