// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۳

اکتیویژن شعبه فرانسه بلیزارد را به صورت دائمی تعطیل می‌کند

اکتیویژن بلیزارد به تمام کارکنان شعبه‌ی شهر ورسای فرانسه اطلاع داد که به‌زودی استودیو به‌صورت دائمی تعطیل می‌شود و آن‌ها باید آماده‌ی ترک این مکان باشند.

دفتر اصلی شرکت اکتیویژن بلیزارد یعنی یکی از بزرگ‌ترین ناشرها در صنعت بازی‌های ویدیویی، داخل ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار گرفته است. اما این شرکت در تمام دنیا دفاتر و استودیوهای بزرگ‌وکوچکی دارد که از آن‌ها برای ساخت و عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی بهره می‌برد. یکی از قدیمی‌ترین دفاتر اکتیویژن بلیزارد در شهر ورسای کشور فرانسه قرار گرفته است. این دفتر حدودا ۴۰۰ کارمند دارد و به تبلیغات بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در اروپا، پاسخ‌گویی به مشکلات مخاطبان و بومی‌سازی بازی‌های مختلف برای زبان‌های متفاوت می‌پرداخت. همچنین نباید فراموش کرد که دفتر ورسای یکی از قدیمی‌ترین شعبه‌های فعالیت شرکت اکتیویژن بلیزارد به حساب می‌آید.

در ابتدا قرار بود که اکتیویژن نصف افراد این شعبه را از کار بی‌کار کند و سپس ۲۰۰ نفر باقی‌مانده را به شعبه‌ی لندن اکتیویژن بلیزارد بفرستد. ولی باتوجه‌به برکسیت و شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا/کووید 19، برنامه‌های اکتیویژن بلیزارد هم تغییر کرده‌اند و حالا نه‌تنها شعبه‌ی ورسای به‌صورت کامل بسته می‌شود، بلکه احتمالا این ۴۰۰ نفر هم شغل خود را از دست می‌دهند. البته خوش‌بختانه قوانین کار در فرانسه، اکتیویژن بلیزارد را مجبور به ارائه بسته‌های حمایتی قابل قبول به آن‌ها کرده‌اند. زیرا در فرانسه هر شرکتی که یک برکناری و تعطیلی گسترده داشته باشد، باید این‌گونه حمایت‌های مالی را تا چند ماه بعد از تعطیلی، تحویل کارمندها بدهد.

فعلا افراد حاضر در شعبه‌ی ورسای می‌دانند که اکتیویژن بلیزارد در هفته‌ی آینده اطلاعاتی بیشتر راجع به برکناری و تعطیلی پیش‌رو را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

لوگوی بلیزارد (Blizzard Entertainment) با رنگ های آبی و سیاه روی پس زمینه سفید

اکتیویژن که هر روز تاثیرات بیشتری روی برنامه‌های بلیزارد می‌گذارد، معتقد است که این‌گونه برکناری‌ها برای حفظ موفقیت مالی شرکت ضروری هستند. این در حالی است که بابی کاتیک، مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال گذشته حقوقی معادل ۳۰ میلیون دلار داشته است.

شعبه‌ی شهر ورسای کشور فرانسه در دو سال اخیر یکی از قربانی‌های این تصمیمات اکتیویژن بود و افراد حاضر در آن مدام انتظار تعطیلی کلی دفتر یا برکناری خود را می‌کشیدند. درحالی‌که افراد حاضر در این شعبه کارهای زیادی برای مجموعه‌های محبوبی چون «دیابلو» و سری بازی World of Warcraft انجام داده‌اند.

در سال‌های گذشته بلیزارد آن‌چنان تحت تاثیر برنامه‌های اکتیویژن نبود. اما اکنون به نظر می‌رسد که روزبه‌روز، بلیزارد بیشتر از قبل باید دقیقا پیرو برنامه‌ریزی‌های اکتیویژن باشد. ولی مشکلات حقوقی کارکنان شرکت فقط به برکناری ۱۳۴ عضو شعبه‌ی ورسای در چند ماه گذشته و تعطیلی امروز آن محدود نمی‌شوند. زیرا به‌تازگی کارکنان دفاتر آمریکایی بلیزارد هم فهرست کامل حقوق ماهانه‌ی خود را منتشر کردند تا همه با مقایسه‌ی آن‌ها با حقوق‌های چند ۱۰ میلیون دلاری تیم مدیریت، متوجه سخت بودن زندگی بسیاری از کارکنان اکتیویژن بلیزارد بشوند.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده