نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴

اکران فیلم Dune تا اواخر سال ۲۰۲۱ عقب افتاد

سرانجام شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا اکران فیلم Dune را عقب بیندازد و حالا این فیلم قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ اکران شود.

ماه گذشته بود که پس از یک انتظار نسبتا طولانی، سرانجام برادران وارنر اولین تریلر رسمی فیلم Dune (دیون) را منتشر کرد که این تریلر با استقبال خوبی نیز مواجه شد و طرفداران آن نیز امیدوار شدند تا درنهایت این فیلم در اواخر سال جاری میلادی روی پرده برود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اکران این فیلم علمی تخیلی و فوق‌العاده مورد انتظار حدود یک سال عقب افتاده است. کولایدر در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد که برادران وارنر تصمیم گرفته تا اکران فیلم Dune را تا سال آینده عقب بیندازد و حالا این فیلم قرار است در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) روی پرده‌های سینما برود. فیلم Dune پیش از این برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) برنامه‌ریزی شده بود.

نکته جالب اینجا است که فیلم Dune اکنون قرار است در روزی اکران شود که پیش از این فیلم The Batman برای اکران در آن برنامه‌ریزی شده بود و هنوز خبری در رابطه با تغییر تاریخ اکران فیلم بتمن منتشر نشده است. این در حالی است که برادران وارنر مدتی پیش تاریخ اکران فیلم Wonder Woman 1984 (زن شگفت‌ انگیز 1984) را تا تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) عقب انداخته بود که در حال حاضر این فیلم همچنان قرار است در این تاریخ اکران شود و فعلا تاریخ اکران آن تغییری نکرده است. علاوه‌بر فیلم Dune، مدتی پیش اکران فیلم No Time to Die (زمانی برای مردن نیست) نیز تا تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) عقب افتاده بود.

فیلم Dune

علاوه‌بر فیلم Wonder Woman 1984 که همچنان قرار است در کریسمس سال ۲۰۲۰ اکران شود، انیمیشن Soul (روح)، دیگر اثر مهمی است که همچنان قرار است در پاییز امسال روی پرده‌های سینما برود و باید دید دیزنی درنهایت تاریخ اکران انیمیشن جدید پیکسار را تغییر خواهد داد یا درنهایت شاهد انتشار این اثر در سینماها خواهیم بود. با اینکه برادران وارنر امید زیادی به عملکرد دنباله فیلم Wonder Woman در تعطیلات امسال دارد، اما طبق بررسی‌های منتشر شده، حتی اگر مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا وجود نداشته باشد، باز هم مردم تمایل چندانی برای رفتن به سینما در آمریکا ندارند و درواقع دلیل آن این است که هنوز واکسنی برای این بیماری کشف نشده است.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. فیلم Dune قرار است یک فیلم دو قسمتی باشد که انتظار می‌رود تولید قسمت دوم از سال آینده آغاز شود.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده