// یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۲

Cineworld به خاطر تاخیر فیلم No Time to Die تمام سینماهای خود را تعطیل می‌کند

متاسفانه به نظر می‌رسد که فشار مالی وارشده بر زنجیره‌ی سینمایی Cineworld و تأخیر تاریخ اکران فیلم‌های مختلف، به‌زودی باعث بی‌کار شدن ۵۵۰۰ انسان خواهد شد.

همان‌گونه که همگان انتظار داشتند، باتوجه‌به عدم اکران فیلم‌های متفاوت توسط استودیوها در دوران کرونا، کم‌کم برخی از زنجیره‌های سینمایی در حال به زانو افتادن هستند. زنجیره‌ی سینمایی Cineworld هم بالاخره انقدر در وضعیت بدی قرار گرفت که حالا عملا چاره‌ای جز تعطیل شدن ندارد.

«جیمز باند» را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سینمایی شناخته‌شده برای مخاطبان بریتانیایی دانست. به همین خاطر در عین تأخیر خوردن چندین و چند فیلم، مسئولان Cineworld می‌خواستند برای استقبال از فیلم No Time to Die خود را باز نگه دارند و به امید فروش این فیلم زندگی کنند. ولی اکنون با تأخیر جدید فیلم No Time to Die که حالا ۶ ماه دیرتر از زمان قبلی اکران خواهد شد، آن‌ها دیگر عملا امیدی به آینده ندارند.

فیلم No Time to Die و جیمز باند داخل ماشین

البته ماجرا صرفا به تعطیلی ۱۲۸ سینما در بریتانیا خلاصه نمی‌شود و Cineworld می‌خواهد تمام سینماهای ریگال در آمریکا را هم تعطیل کند. این‌گونه ناگهان بزرگ‌ترین زنجیره‌ی سینمایی بریتانیا و دومین زنجیره‌ی سینمایی بزرگ آمریکا به‌صورت کامل تعطیل می‌شوند. ماجرا وقتی ترسناک‌تر به نظر می‌رسد که بدانید حداقل ۵۵۰۰ نفر با این تصمیم شغل خود را از دست می‌دهند و حدودا ۷۰۰ سینما دیگر توانایی بلیط فروختن و اکران فیلم تا اطلاع ثانوی را ندارند.

شرکت Cineworld تایید کرده است که به‌زودی در رابطه با تعطیلی یا عدم تعطیلی سینماهای خود تصمیم‌گیری نهایی می‌کند. ولی مشکل این‌جا است که ددلاین و ورایتی گزارش داده‌اند که ممکن است این تعطیلی موقتی در حقیقت تبدیل به ورشکستگی و تعطیلی دائمی بشود. به همین خاطر رسانه‌ی تلگراف فیلم به‌تازگی در مقاله‌ای تحت عنوان «با تأخیر مجدد فیلم No Time to Die، جیمز باند به مغز خود شلیک کرد» به انتقاد از تصمیم استودیوهای سازنده یعنی MGM و یونیورسال پرداخت. رابی کالین، تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی سینما در این مقاله نوشت:

سازندگان آرزوی رسیدن فیلم No Time to Die به فروش یک میلیارد دلاری را دارند و به همین خاطر دوباره تاریخ اکران آن را تا ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) عقب انداختند. حالا باید صبر کرد و دید اصلا تا تاریخ اکران جدید فیلم، چند سینما در دنیا باز می‌مانند که بخواهند «جیمز باند» را به یک میلیارد دلار برسانند.


منبع Vulture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده